Posledný diel hernej trilógie o Bielom Vlkovi je bezpochyby jednou z najočakávanejších hier (bohužiaľ až) budúceho roka nielen vo svete, ale aj tu na Gamescome. A nie je sa čomu diviť. Sága o Geraltovi z Rivie už nejakú dobu udáva tempo RPG hrám a po vydaní Divokého honu sa tvorcovia budú musieť veľmi snažiť, aby zaplnili dieru po takomto velikánovi. Rovnakého názoru sú aj návštevníci kolínskeho veľtržného paláca, pretože fronta pod obrovskou ceduľou so Zaklínačom v znaku je naozaj dlhá, ale čakanie stojí za to.
Hneď prvé, čo tvorcovia spomínajú, je 140 ocenení, čo si tretí diel zatiaľ vyslúžil, a aj keď by som si u akejkoľvek inej hre myslel, že si len naháňa tričko, viem, že chlapci z poľského CD Projektu nepreháňajú. Na veľkej obrazovke sa totiž objavuje Geralt v plnej poľnej a vydáva sa na lov jedného z tých väčších zvierat (okrem Nilfgaardského kráľa), ktoré vo svete stretneme. To všetko samozrejme v parádnej grafike. Biely vlk tentoraz dostal za úlohu skoliť postrach okolia – mohutného Gryf.
Pred každým bojom je ale potrebné sa poriadne pripraviť, a tak Geralt znamením Igni zapaľuje oheň a sadá, aby mohol meditovať. Rovnako ako v predchádzajúcich dieloch meditácie slúžia okrem duchovnej útechy tiež k vareniu elixírov, mutagénov a hlavne spánku – každé zviera je totiž aktívne v inú dennú dobu, a tak by nebolo dobré postaviť sa tvárou v zobák hladnému Gryf.
Potom už len stačí pripraviť si zbrane (strieborný a oceľový meč na háveď všetkého druhu je samozrejmosťou), ale tým sa nám tiež predstavuje nový doplnok Geraltovej výbavy: kuša. Ísť na lietajúceho tvora len s mečom by bolo rovnako nezmyselné ako dúfať v nelineárny príbeh v novom Call of Duty.
Opäť nám tvorcovia ukazujú nové zaklínačské superschopnosti nepodobné assassínskému orliemu pohľadu, možnosť sledovať skryté stopy zveri, a tak už po chvíli vidíme pred sebou obrovské telo vznešeného Gryfa.
Hneď prvá salva z kuše tvora len škrabne, a tak naštvane odtiahne do svojho hniezda kdesi v horách a Geralt musí vo svojom love pokračovať. Cestu mu ale skríži o niečo horšia skupina krvilačných zabijakov. Partia banditov okráda obchodníkovu mŕtvolu, ale než stíhame zistiť, čo plánujú urobiť jeho žene, Biely vlk ich pomocou kúzelných Znamení a oceľového meča pošle na pravdu Božiu, dokonca tak efektívne, že poslednému z banditov odletí ruka, sprevádzaná gejzírom krvi. Tvorcovia nám tým hrdo predstavujú možnosť odsekávania častí nepriateľských tiel, čo podľa ich slov presne zodpovedá drsnému svetu zaklínačského univerza.
Po krátkom rozhovore so zachráneným dievčaťom (ktorá sa tvári, ako by ste za ňu mali získať jednu zo slávnych zaklínačových kariet so slečnami), Geralt vybieha za gryf na kopec, pritom veľkým skokom prekonáva rieku, a nám sa dostáva pohľad na veľmi rozľahlý, ale hlavne skvelo vyzerajúci svet, ktorý len čaká na preskúmanie.
To už ale zo svojho hniezda priletí pekne namosúrený gryf a nastáva boj na život a na smrť, plný Znamení, spomaleného času pre strieľanie z kuše a drsných útokov prehrávajúceho tvora. V polke súboja prerušuje cutscéna, kedy gryf Geraltovi vyráža zbraň z ruky, Zaklínač používa na obranu Znamenia a rýchlo vyťahuje kúzlom žiariaci strieborný meč, len aby sa s odhodlaným výrazom rozbehol v ústrety smrti ..
O to viac fenomenálne je Vlkov príchod do Novigradu i s gryfovou hlavou na háku. Mesto je plné pohybu, života a ako vždy v zaklínačskom svete plnom nepekných slov voči Geraltovi. Ale som si dosť istý, že to sú jediné nepekné veci, ktoré čo sa hry týka budeme počuť. Zaklínač 3: Divoký Hon bude totiž bezpochyby jednou z najväčších herných udalostí poslednej doby a dôstojným zakončením ságy o Bielom vlkovi. A to všetko už 24. februára.
zdroj:Czechgamer.com