Hovoria mu rôzne : premenenec , monštrum, čarodej, nečlověk … Ale pritom je v ňom viac ľudského než vo všetkých okolo neho . Je to vyvrheľ spoločnosti , odpadlík , zákon pre neho nič neznamená , riadi sa len svojimi vlastnými vylepšenými zmyslami . Pri svojej ceste si nikdy nevyberá menšie zlo , pretože nič také nie je , hranica medzi menším a väčším zlom je tak rozmazaná , až obe zla splývajú v jedno . A tak jednoducho plní svoju prácu – zabíja monštrá . Volá sa Geralt z Rivie a je to Zaklínač .
Keď pred mnohými rokmi poľský spisovateľ Andrzej Sapkowski písal prvé stránky príbehu o zaklínačovi Geraltovi , pravdepodobne pre neho bola vidina slávy o veľkosti Tolkiena asi rovnako vzdialená , ako ďaleko je kantína Mos Eisley od Prahy . Séria síce mala nemálo fanúšikov , možno dokonca malý kult , ale pravdepodobne iba medzi zarytým čitateľmi fantasy žánru . Na to , aby Geralt obsadil svet , nestačil ani film a seriál , ale tomu sa nedá čudovať , oboje zvládli dopozerať iba jedinci s veľmi silným žalúdkom . Prvé dva diely hernej ságy o Zaklínačovi boli kasový trhák , aj keď to bola do tej doby postava celkom neznáma .
A pritom Sapkowski nevymýšľa nič extra nové. Zaklínači nie sú z jeho hlavy , ako si väčšina ľudí myslí . Zaklínač , v origináli Wiedzmin , v angličtine Witcher , je svojím názvom presne to , čo sa zdá , teda ženský náprotivok vedmy , alebo čarodejnice . A napriek tomu to nie je čarodejník . Zaklínači , ako sú opísaní v slovanských mytológiách sú skôr bylinkári a liečitelia a nedisponovali žiadnymi kúzelnými schopnosťami , ani nelovili monštrá . Znamenia a majstrovské ovládanie mečov si tam samozrejme Sapkowski pridal sám , inak by jeho postavy boli dosť úbohé .
Avšak teraz už snáď neexistuje hráč , ktorý by o zaklínačovi s vlasmi bielymi ako mlieko aspoň nepočul . A to aj napriek faktu , že prvý diel vyšiel len na počítače a Mac , rovnako ako druhý diel , ktorý sa však v roku 2012 dočkal len xboxovej verzie . Zo zrušeného konzolového titulu s názvom The Witcher : Rise of the White Wolf sme videli iba teaser trailer , ale potom bol jeho vývoj pozastavený a odvtedy sa po ňom zľahla zem . O to viac hráčov potešilo oznámenie , že okrem PC vyjde Divoký hon aj na konzole novej generácie , teda Xbox One a Play Station 4.
A rozhodne je nadšenie na mieste . Zaklínač 3 : Divoký hon totiž vyzerá ako bezpochyby jedno z najlepších RPG , ktoré sa kedy objavilo alebo v najbližšej dobe objaví na trhu . A to nehovorím len o rozlohe mapy , ktorá má byť 35x väčšia než vo vrahovi kráľov , ani o strhujúcom príbehu , kde okrem Divokého honu Geralt naháňa aj vlastnú minulosť , ale hlavne o zmenách , na ktorých tvorcovia naozaj nešetrili .
Najväčší pokrok sa dostalo asi lovu . V ukážke , ktorú pred nami hrali páni z CD Projektu , Geralt prichádza do malej dediny , kde býva jediný preživší posledného útoku prízračného Divokého honu . Aby sa s ním mohol poriadne dať do reči , musí najskôr pomôcť miestnym ľuďom . Tých už roky terorizuje záhadný tvor z lesov . Aj keď by sa ho mladí chceli zbaviť , starejší ho uctievajú ; je len na Geraltovi ( teda na vás ) , komu z nich pomôže . Potom nastáva túlanie po lesoch a hľadanie stôp , ktoré po sebe zrúda zanechala . Bez toho Geralt nemôže presne určiť , o aké zviera ide , preto sa na neho nemôže správne pripraviť a boj by ho mohol stáť život .
Potom zistia , že ide o určitého mutanta medzi človekom a jeleňom – je to tvor zvaný leshen , nič ľahkého na zabitie . Ale s leshenem je ďalší problém – vždy si označí jedného človeka zo svojho okolia , a kým nezomrie táto osoba , zrúda sa bude vracať , aj keď ho porazíte . Preto musí Geralt tvorovi obeť nájsť , a potom nechať obyvateľov dediny , nech si tento problém vyriešia sami . Jeho prácou je len zabíjať monštrá … A tak môže začať boj s leshenem !
Avšak zvieratá nestretnete len v úkolových misiách . Samozrejme sa vyskytujú aj vo voľnej prírode , kde na vás budú útočiť trebárs vlci , a iné druhy môžete loviť pre cenné trofeje – ak sa teda tvor v priebehu boja nezľakne silného protivníka a neutečie . To ho potom musíte vystopovať do jeho hniezda a uloviť tam . Ak na to máte …
Zmenami prešlo aj cestovanie po svete . Okrem jazdy na koni a plachtenia s loďou môžete využívať rýchleho cestovania a pohybovať sa počas sekundy medzi už objavenými lokáciami . Teraz sa bude riadiť skautským heslom “ prelez , preskoč , ale nepodlez “ , pretože dostáva schopnosť skákať a šplhať , takže svet je ešte o niečo otvorenejší voľnému pobehovaniu . No už bolo na čase .
Ale oproti druhému dielu bude okrem lovu hra zameraná hlavne na Geralta a jeho osobnosť . Všetky postavy , ktoré si z neho robili vo vrahovi kráľov bábku , sú teraz buď mŕtvi alebo proste preč a Biely vlk je znovu zaklínačom , akým by mal byť . Voľný , nezviazaný , riadiaci sa iba vlastnou hlavou . Ale aj napriek tomu jeho cesta nie je priama a má veľa odbočiek – hlavné misie často v priebehu naruší nejaká vedľajšia a je len na vás, či ju budete nasledovať , alebo si pôjdete po vlastnej osi .
Zaklínač 3 : Divoký hon vyzerá už teraz ako veľmi podarená hra , ale ako poznám CD Projekt , ani po vydaní titulu to pre nich nekončí . Oba predchádzajúce diely po nejakej dobe dostali veľký patch , ktorý z nich urobil Rozšírenú edíciu , obsahujúcu hodiny nových misií a videí , teda ďalšie hodiny zábavy a zaujímavých príbehov a životných rozhodnutí . A to sa dá čakať aj u Zakínač 3 , ktorý vychádza budúci rok .
zdroj:Czechgamer.com