Počuli ste o už o Warface ? Túto free – to – play FPSku si Crytek vyvíja aj produkuje úplne sám a vývojári sa netaja tým , že ich to stojí veľa peňazí . Napriek tomu sa snažia vyrobiť intuitívnu a pohodlnú ( dokonca vraj má bežať vo vašom prehliadači ) konkurenciu k zabehnutým FPSkovým multiplayerom od Activision či od EA . A koniec koncov aj od Valve , pretože Warfce predstavuje v mnohom konkurenciu aj pre túto onlajnovku . Lenže je tu jeden problém . Tvorcovia sa tak nejako nemôžu vyhrabať zo štádia beta testovania . Aj predvádzaná verzia bola – ako sme sa neskôr dozvedeli – len beta . Žiadna alpha verzia . Proste beta , ktorú chceli nasledujúceho dňa vypustiť medzi registrovaných hráčov .
Ovšem uvítanie , to mali v stánku Cryteku parádne . Stánok sám o sebe vyparádili takmer dokonale . Versus mód sme hrali v makete vojenského vrtuľníka , avšak ešte pred tým nás prítomní “ vojaci “ donútili navliecť si na seba tričko Warface a rozpočítať sa do tímov , v ktorých si potom zahráme proti sebe niekoľkominútový multiplayer . Takže obdarovaní odznačikmi , tričkom a základnými lekciami vojenskej výchovy pristupujeme k počítačom , kde už sa pripravuje ďalšia mapa . Keby ste mali porovnať nový Counter – Strike v mape de_dust2 a mapu , ktorú sme hrali vo Warface , asi by ste našli len pramálo rozdielov . Podobné prostredie , podobné miesta , kde sa vždy rozhostí liaty boj , pretože je jasné , že tade musí jeden z tímov prejsť .
A tak sa veľmi rýchlo zoznámite so základnými mechanizmami hry ( nie je ich popravde moc ) a idete do akcie . Poteší priamočiarosť mapy a okamžitý respawn po smrti . Mapa nie je nijako veľká , a tak sa v nej ľahko zorientujete a viete hneď , kam bežať podporiť kamarátov . Na druhú stranu to so sebou nesie riziko skorého ohrania , pretože sa mapu naučíte prakticky hneď naspamäť . Alebo aspoň tú , čo nám tvorcovia predviedli . Strieľanie nie je tak presné , ako by ste si asi u podobných hier predstavovali, preto to chce trochu cviku . Inak je ale všetko v tej rýchlosti až podozrivo zábavné a desaťminútový zápas uteká neskutočne rýchlo . O víťazovi potom rozhodne vyšší počet sčítaných fragov .
Kým odhodím zásobník a zaklapne do samopalu nový , hovorím si , že Warface by sa ako hra prístupná všetkým mohla uchytiť . Predstavuje akúsi alternatívu . Plus jeden , nie príliš vizuálne vydarený pohyb : sklz . Keď sa chcete v šprinte rýchlo vyhnúť prilietajúcim guľkám , využite ho . Rád by som vám tú povedal , že funguje perfektne alebo naopak mizerne . Ale zakaždým , keď som zobral odvahu a kĺzačkou prešiel otvorenými dverami , za ktorými som tušil nepriateľa , nikde nikto nebol . Zákon schválnosti potom zapôsobil so švajčiarskou presnosťou , pretože akonáhle som vstal , zozadu ma prevŕtal guľkami nepriateľ .
Inak betaverzia bežala bez bugov , respawn prebiehal vďaka veľkosti mapy len na jednom mieste a ničomu to nevadilo . Intuitívne ovládanie sa zhoduje so všetkými veľkými FPSkami , teda nebudete mať problém nahmatať granát skôr , než vám pod nohami pristane ten nepriateľov . Všetko jednoducho šliape až podozrivo dobre , teda sa ponúka otázka , prečo už tvorcovia hru nevydali a stále jej len testujú . “ Viete , toto je prvýkrát , čo si hru vyrábame aj produkujeme sami . Nie je to vôbec jednoduché . Preto až keď sa nám podarí zohnať všetky prostriedky potrebné na spustenie hry , tak ju vydáme . Nedokážem vám povedať , kedy to bude . Dovtedy sa budeme sústrediť predovšetkým na betatest , “ odpovedá nám na ňu jeden z vývojárov po skončení prezentácie .
Tým je pomerne jasno . Nevieme , kedy hra vlastne vyjde , pretože to nevedia ani tí , kto ju tvoria . A je to celkom škoda . Poctivá moderná multiplayerová FPS zdarma tu chýba . Pre tých , ktorí nechcú za kvalitný multiplayer platiť veľké peniaze , zostáva vrátiť sa ku Counter -Strike alebo skúšať onlajnové variácie Battlefieldu či trebárs zabrúsiť až k Team Fortress 2. Je to na vás . Warface ale ešte nejakú dobu zostane hráčom neprístupný . Aj keď vlastne : skúste sa registrovať do uzatvorenej bety a trebárs to vyjde a tvorcovia vám pošlú kľúč .
zdroj:Czechgamer.com