Piráti znovu obklopujú disky našich počítačov. Nejedná sa však o pirátov, ktorí by ponúkali hráčom hru zadarmo s vynálezom zvaným poeticky : „crack“, rozprávame o doplnku kladne hodnotenom Two Worlds II. Ponúka nám takmer 12 hodinovú hernú dobu, ktorá sa topí v zaujímavom príbehu a bohužiaľ v stereotype v akom sa datadisk hrá.
Príbeh je však dosť závažným stavebným prvkom, ktorý dovoľuje odpúšťať hre rôzne chyby, nedostatky a vôbec všetky slabiny. Napríklad hra za lukostrelca je úplne nudná, zdĺhavá a do tejto hry vôbec nepasuje. O náročnosti sa rozprávať nedá, skôr o nudnom postupe v hre. Prídete do nejakej lokality, ku vraku lode, alebo nejakého podzemia a pomaly na každom kroku musíte spraviť to isté. Utekať pred nepriateľmi, strieľať, utekať, strieľať. Sem tam použijete nejakú tú vymoženosť akou je napríklad strielanie viacerých šípov naraz, alebo nejaký iný RPG doplnok, ktorý môžete vašej postave vylepšiť. Netvrdím, že s iným charakterom je hra úplne rozdielna, no minimálne nie taká zdĺhavá. Aspoň za bojovníka z poriadnym mečom je hra svižnejšia. A to by sa veľmi stávať nemalo.
Do príbehu si môžete preniesť vašu vyšperkovanú postavu z pôvodnej hry, alebo si vytvoriť úplne nový charakter a z editorom postavy sa vyhrať znovu. Odporúčame prvú možnosť, ak máte tú možnosť. My sme nemali a tak sme si vytvorili dva neosobné charaktery, raz jeden, neskôr na kratší čas druhý. Ono aj tak sa to odrazí len vo vašich schopnostiach a výzore. Príbeh sa vám nijak nezmení. Čo však naopak poteší sú viaceré konce v datadisku, takže sa budete môcť aj rozhodnúť.
Dej vás prenesie na pirátske ostrovy Ublaryak, ktoré s pôvodnou relatívne veľkou mapou nemajú spoločné takmer z hola nič, akurát to, že je to niekde blízko k Antalooru. Tam sa síce dostanete na chvíľku tiež, ale inak ako by bol ktokoľvek zvyknutý. Tak či tak, lokality sú pomerne málo rozsiahle a nudné, takže zostáva sa venovať príbehu a vedľajším úlohám, ktorých je síce málo, ale o to sú zaujímavejšie. Aj keď princíp každej úlohy herne vyzerá tak, niekam prísť, zobrať a vrátiť sa. Hlavne cestou netreba zabudnúť vybiť pár príšer.
Otázkou zostáva či pomôžete kapitánovi pirátskej lode s nájdením úžasného pokladu, ktorý je zvláštny tým, že pomôže nájsť komukoľvek šťastie, lásku. Je to síce klišé ale vedie k nemu zaujímavá cesta. Už len nájsť jedného kartografa prináša pokušenie a otázky. Hľadáte ducha, či živého? Množstvo otázok, ktoré vám prinesú rozuzlenie až za nejakých tých 12 hodín. Možno menej, podľa postavy a vášho štýlu hry.
Oproti pôvodnej hre stratil datadisk plný pirátov svoje čaro a obzvlášť v druhej časti aj zábavné prvky prvej polovice. Neskôr je to už fakt len hranie z nutnosti a dozvedenie sa, ako sa to celé môže skončiť. Súboje sú zábavné zábavné asi len za bojovníka, prípadne za mága. Vylepšovanie postavy už nie je také lákavé a hlavne zmizla chuť alebo potreba hrať napríklad kocky, ktoré tú síce sú, ale je to zbytočné. Takisto nás nebavilo si vylepšovať zbrane, jednak je to zdĺhavé a po druhé to je otravné a neosobné. Tu sa dá pochopiť, prečo v hrách od Bethesdy začína postava vo väzení a charakter si budujete totálne od začiatku. Je to osobnejšie a v Two Worlds 2 váš charakter nie je ani žiadny Geralt z Rivie. Každopádne RPG systém v pôvodnej hre sa nám relatívne páčil. Takže hlavná chyba je v neprístupnosti k hráčovi.
Graficky si piráti na lietajúcej pevnosti neprilepšili, stále sa však jedná o nádherne prevedenie prostredia a grafických orgií. Pokulháva mimika postáv a pohyb taktiež a oproti poslednému Zaklináčovi je to oveľa viac v dejinách počítačovej krásy, avšak to takmer každé (nielen) RPG, zatiaľ. A keď už sme rozpitvali grafickú stránku, musíme pokračovať v tej hudobnej, ktorá je opäť nádherná a o nejaký ten kúsok rozšírila svoje portfólio. A naše hudobné srdce jása.
Keď si podčiarkneme zápory a výhody nového datadisku, na ktorý sa čakalo pomerne dlhý čas, tak sme sklamaní a úprimne sme čakali niečo lepšie. V každom prípade sa nejedná o úplný brak, takže koho bavila pôvodná hra, nemá nad čím váhať. K pôvodnému príbehu vám to síce nepridá nič a ten nový je neosobnejší, ale je lákavý a obsahuje viac koncov, takže je to aspoň trošku zaujímavejšie.
Hladanie pokladu nás bavilo
Stereotyp, súbojový systém a nezáživné preskumávanie okolia.
Verdikt: Príbehové rozšírenie hry, ktorá prekvapila nejedného RPG pozitívneho hráča. Datadisk je však len zlomok zábavy z pôvodnej hry a jej kvality ani z daleka nedosahuje.
Hodnotenie:
50%
zdroj:Czechgamer.com