Prezentátoria EA sa s ním vytasili už 20. augusta na oficiálnej prezentácii a šuškalo sa o tom už nejakú chvíľu pred samotným Gamescomom. The Sims 4. Všetky hráčky, ktoré nenašli zaľúbenie v orkovských fantasy svetoch, vnímajú tento simulátor života ako jedinú zmysluplnú záležitosť v hernom svete. Donedávna to bol tretí diel a jeho datadisky, ktoré zamestnávali hráčov a ich peňaženky natoľko, že pomyslenie na štvrtý plnohodnotný diel zcela zatienila túžba po novom DLC k trojke. Avšak teraz už je jasné, že na budúci rok sa to zase všetko trochu zmení. EA na tohtoročnom Gamescome neprišla zrovna vyzbrojená kdovieakými tromfamami, preto práve The Sims 4 znamenalo pre mnohých to najlepšie, čo herný gigant v Kolíne nad Rýnom ukáže.
Vo vyhradenom čase pre ukážku The Sims 4 vládla veľmi uvoľnená atmosféra. A prečo by nie, keď nejde o nič viac než o oddychovku, v ktorej kontrolujete cudzí život. Na niekoľkých monitoroch rozmiestnených okolo stien sú pripravené Siminky v spodnom prádle a prítomní vývojári sa oplzlo chichocú pri pohľade na zmätených prichádzajúcich novinárov. Tieto dievky v krajkách budeme najprv obliekať, aby sme pochopili zjednodušený a nový systém tvorby postáv. A je to vážne sranda. Prezentujúci vývojár nám ukazuje, ako ľahko možno polonahej virtuálnej žene na monitore zväčšiť tu prsia, tu zadok, a tu trebárs nosové dierky. Vytváranie Simov sa naozaj znateľne zjednodušilo. Odpadá siahodlhé preklikávanie sa jednotlivými možnosťami. Namiesto toho všetko zvládnete zväčšiť či zmenšiť jednoduchým ťahaním myši na príslušnej časti Simíkovho tela.
Autori vysvetľujú, že detaily pre nich tentoraz hrali podstatnú úlohu, pretože chceli, aby ich dielo dávalo reálny predobraz ľudského bytia. A to bez perfektne zmáknutých maličkostí nejde, s tým sme s nimi zajedno. Preto ďalšiu novinku predstavujú emócie. Na Simíkovi bude doslova vidieť, ako sa práve cíti. A emócií bude veľa – niekedy mu bude do plaču, inokedy by sa hanbou prepadol, inokedy by rozčúlený kopal okolo seba a tak ďalej. Celkovo došlo u vývoja Sima k zaujímavej veci – zatiaľ čo technická stránka sa zjednodušila, obsahu pribudlo. To sa nestáva nijako bežne a asi by sa patrilo za to Maxisu vyseknúť malú poklonu.
Výborným dôkazom práve vysloveného budiž okrem vývoja Sima aj stavanie domov. Mne stavanie napríklad nikdy nešlo, pretože moje staviteľské ambície zahŕňali vždy len načrtnutie štyroch rovnakých múrov, ktoré sa – pokiaľ možno – úspešne v určitých bodoch pretnú a tým sa pre mňa stávajú domom. Nikdy to nevyzeralo nijak vábne a nakoniec som vždy radšej párkrát do konzoly napísal čarovné slovíčko „Motherlode“ a kúpil už vybavený polo-zámok, vypiplaný do detailu v každej miestnosti.
Teraz novo bude možné stavať už rovno celé miestnosti. Tie sa navyše prispôsobia vzhľadu okolitých, už postavených, múrov, takže veľmi ľahko vykreslíte oblé tvary, manzardy či verandy. Vlastne skoro ani nebudete vedieť, ako ste to docielili. Rovnakým spôsobom upravujete a skrášľujete strechy domov. Hra vám veľa práce uľahčí. Inokedy by sme asi pri takých krokoch prskail, teraz sme ale šťastní. Maxis urobil krok správnym smerom a uvedomil si, kde ho tlačí päta. A pre tých, ktorí absolútne nenávidia akékoľvek zariaďovanie bytu a rovnako by ho chceli mať štýlový, potom tvorcovia pridali možnosť kúpiť si celú miestnosť vybavenú presne podľa niekoľkých katalógov. A jednotlivé izby samozrejme môžete kedykoľvek uchopiť všemocným kurzorom a presunúť kamkoľvek len chcete.
Po ukážkach týchto všetkých nových vychytávok (v podstate sú len tri, ale tým sa ani samotní vývojári príliš netajili), prišlo na rad prezentovanie samotného gameplaye. A tam už je jasné, akou zmenou prešla grafika od tretieho dielu. V rovnakom stánku nám vlani EA ukazovala remake SimCity. Jeho vizuál veľmi „zkomixovateľ“ a niečo podobné, hoci v oveľa menšej miere, postretlo aj štvrté The Sims. Nie je to ale nijako na škodu, skôr len dokazuje, ako veľmi úzko späté spolu tieto dva tituly sú a ako by sa z toho dalo do budúcnosti ťažiť. Trebárs nejakým crossoverom medzi oboma sériami.
Autori si pripravili krátku milostnú scénku z jednej párty, kde sa dvaja Simovia uchádza o jednu slečnu. A zápas je to popravde Simovský, pretože jeden druhého navzájom vydeptajú hraním na husle a prepichnutím voodoo bábiky. Obaja sú tak následne neschopní ďalšej interakcie so slečnou, ktorá zatiaľ ladnými krokmi podišla ďalej (odlišný štýl chôdze – to je ďalšia novinka vo svete The Sims) a sleduje obraz. Jeden zo Simov medzitým zbiera sily kúsok od stolíka s dámami horúčkovito klebetiacimi (tvorcovia tú poukazujú na ďalší detail, a síce ako vierohodne spracovali samotnú debatu; všetci skutočne veľmi reálne žmýkajú rukami, gestikulujú a poposedávajú si – jeden by si myslel, že to v tej hre je odjakživa, až taký je to detail), a potom sa rozhodne, že vyrazí k onej osamotenej dáme a urobí posledný pokus. Pobozká ju a pozve do svojho raketoplánu. Nie, to nie je výmysel. To je úplne bežná vec vo svete The Sims.
Ďalej nám potom tvorcovia veľkoryso dovolia užiť si na svojich počítačoch ďalšieho obliekania a vyzliekania vo virtuálnom editore postáv. S vďakou odmietame a prenechávame miesto iným. Séria The Sims nemá na trhu konkurenciu. Maxis by teda z fleku mohol nabehnúť na podobnú stratégiu ako EA Sports v prípade NHL, ktoré sa rok čo rok pomalými krôčikmi zlepšuje, namiesto toho aby tvorcovia urobili jeden veľký skok dopredu. U The Sims ale nič také nehrozí, a preto sa už celkom tešíme, až hra niekedy v budúcom roku dorazí na pulty obchodov.
zdroj:Czechgamer.com