Need for Speed . Meno , ku ktorému nie je potrebné nič dodávať . Snáď každý si predstaví aspoň jeden diel , kde svet prešiel skrz na skrz , pretože ho hra proste chytila za volant a nepustila ho , kým nevyhral všetky preteky a nezničil všetky policajné autá . Je to bezpochyby najúspešnejšia závodná hra a jedna z najúspešnejších videoherných sérií vôbec . Za devätnásť rokov od svojho vzniku vydala materská spoločnosť EA Games devätnásť NFS titulov ( Rivals má byť dvadsiaty ) a po roky sa mnoho hier snažilo sériu z kráľovského trónu zosadiť . Zatiaľ neúspešne .
A od toho by tu malo byť The Crew . Táto hra , vytvorená spoločnosťami Ubisoft a Ivory Tower , má predstaviť nové herné systémy a nasadiť tak latku , ktorú séria NFS po roky určovala , aj keď v poslednej dobe zostávala na rovnakej výške , a napriek tomu nebola prekonaná . Mnoho ľudí tvrdí , že Need for Speed vydáva každý rok rovnaký titul , iba s drobnými zmenami , často vedúce iba k väčšej arkádovosti , ale nikam inam .
Preto si od The Crew veľká väčšina fanúšikov závodných hier sľubuje posun , ktorý by tento žáner potreboval . Porovnať obe hry sme mohli na tohtoročnom Gamescome , kde boli ukázané oba tituly v hrateľnej podobe . Avšak už na spôsobe predstavovaní bol vidieť znateľný rozdiel . Kým The Crew , s dátumom vydania stanoveným až niekedy na budúci rok , bolo dostupné k hraniu všetkým , Need for Speed : Rivals , vychádzajúce už 19. novembra , si mohli zahrať len tí , ktorí mali prístup do biznis haly EA Games . A to si Rivals nezaslúžil ani vlastnú predvádzačku . Proste boli pri bare štyri konzoly a hrajte sa , ak sa práve neprejedáte za cudzie peniaze . Asi NFS nie je tou najprednejšou značkou pre Electronic Arts .
Aspoň u nás hra nechala lepší prvý dojem ako konkurenčné The Crew . Keď sme The Crew videli na vlastné oči , hneď nás napadlo jedno slovo : Nie . Toto sa nám jednoducho nepáči . Sám stále úplne neviem prečo , asi to bolo grafickým nádychom , ktorý sa podobá hre Fuel . Ten síce nie je zlý , ale sem sa mi proste vôbec nehodí . V spracovaní áut vedie NFS , Crew má krajšie okolité prostredie , ale koho to zaujíma v závodných hrách ? Všetci chcú vidieť svoju nabušenú káru v najlepšej grafike .
Najväčším lákadlom , ktoré The Crew bolo , sa honosí už aj Rivals . Možnosť hrať singleplayerovú kampaň buď v kooperácii alebo celkovo v multiplayeri majú oba tituly , spracovanie však budeme môcť posúdiť až sami na vlastných pneumatikách , až si bok po boku s virtuálnymi priateľmi prejdeme celú mapu .
V tomto boji pravdepodobne zvíťazí The Crew , pretože mestá v hre predstavené nebudú vymyslené , ako je v prípade Rivalského Redview city . Budeme si môcť prejsť napríklad New York , San Francisco alebo Miami , čo je pre hráčovo oko vždy lepšie – byť v prostredí , ktoré aspoň trochu pozná . Zvlášť , keď tvorcovia sľubujú plnú mapu špeciálnych zberateľských vecičiek a výziev , ktorých NFS nikdy nemalo priveľmi.
A ako posledný bod si nechávam aspekt , ktorý je pre mňa vždy pri hraní Need for Speed najdôležitejší a rozhoduje o kvalite celej hry . Je to vec pretekárskych filmov typu Rýchlo a zbesilo a myslím , že nielen pre mňa . Asi už tušíte , že to je soundtrack . Správne preteky musia byť podkreslené správnou hudbou , vďaka ktorej si budete pripadať ako pán ciest a nebudete sa báť zošliapnuť plyn až k zemi . Na špici môjho pomyselného zoznamu skvelých ozvučení je stále Need for Speed Hot Pursuit z roku 2010 . Aj keď neočakávam , že by niektorý z ponúkaných titulov môjho kinga zrazil dole , ale ak áno , skôr by som to tipoval na Rivals než The Crew . A to aj pri celkovom súboji . Predsa len stará láska nehrdzavie a Need for Speed bude mať vždy obrovskú fanúšikovskú základňu , nech The Crew dopadne akokoľvek.
zdroj:Czechgamer.com