Verte alebo nie, novo oznámený Starhawk od štúdia Lightbox Interactive nebude len remake starého a vo svojich rokoch vysoko obľúbeného Warhawk-u z roku 2007. Vývojári nás totiž čím ďalej tým viac zahlcujú informáciami, ktoré tento fakt vyvracajú a zatiaľ to vyzerá na to, že Starhawk sa iba poučí z chýb Warhawk-u a budúci rok sa ho dočkáme ako novej značky, ktorá sa svojmu voľnému predchodcovi bude podobať maximálne tak rovnakou kostrou . Vyzerá to pri najmenšom zaujímavo, nemyslíte? Poďme sa teda pozrieť, čo si pre nás vývojári nachystajú v nadchádzajúcom roku, kedy má Starhawk vyjsť.
Tou najväčšou novinkou je asi príbehová časť, ktorej sa v predchádzajúcom Warhawk-u nedostalo žiadnej pozornosti. Na jej absenciu teraz teda zodpovedá Starhawk, ktorý nás zavedie do vzdialenej budúcnosti. Ľudstvo hľadá až na pokraji vesmíru zdroje energie zvanej Rift, tiež známe ako modré zlato. Nemusím snáď ani vysvetľovať, ako je táto energia dôležitá a cenná, bohužiaľ aj vysoko nebezpečná. Kto sa dá totiž s touto látkou do priameho kontaktu, začne mutovať, až sa z neho stane monštrum, snažiace sa ochrániť ono modré zlato za každú cenu. Týmto stvoreniam sa tiež hovorí Vyvrženci (Outcasts) a bez váhania môžu zabiť aj svojho najlepšieho priateľa z minulosti. V tejto chvíli začína rola Emmet Gravesa, hlavného protagonistami singleplayerovej kampane. Emmet sa totiž dostal práve do kontaktu s riftovou energiou a zmutoval. Nie ale do podoby ako ostatní. Jeho verný priateľ Sidney Cutter zabezpečil, aby si Emmet vzal schopnosti skupiny vyvrheľov, ale zároveň aby si ponechal svoje ľudské vlastnosti a viac menej aj ľudskú podobu pomocou špeciálneho regulátora pripevneného na chrbtici.
Bohužiaľ, je tu jeden háčik. Cutter len oddialil istú mutáciu. To znamená, že hlavný hrdina bude žiť každý deň ako svoj posledný, s pocitom, že sa môže kedykoľvek premeniť. To mu však nebráni v jeho hlavnej úlohe. Ochrániť poctivých baníkov a nevinných ľudí v mestách v blízkosti baní od vyvrheľov. Ako Emmet tak Cutter sa teda vrhnú na záchranu samotného ľudu. Paradoxne, to všetko s pomocou riftovej energie, ktorú Emmet vyvažuje už spomínaným regulátorom vo svojom tele.
Riftová energia sa nakoniec využíva i v samotnej hre, ako v singli, tak v multiplayeri. Asi najlepším príkladom je ojedinelý a hlavne nový prvok – Stav a Bojuj. Tento systém zabezpečuje, že si budeme môcť kedykoľvek na danej mape počas misie okamžite vystavať akýkoľvek objekt ako bunker či základňu, ktorá po aktivovaní pristane z neba na zem. Samozrejme bude táto funkcia obmedzená ako inak, než riftovou energiou, ktorú získavate zabíjaním nepriateľov, napríklad za pomoci práve vystavaných objektov. Je to jednoduchý herný mechanizmus, ktorý zabezpečí maximálnu voľnosť v hre, kde aj nepriatelia budú dynamicky odpovedať na vaše stratégie.
Vlastne, na začiatku misie bude bojové pole takou prázdnou plochou, ktorú možno zaplniť len vašimi voľbami. Pre rýchlejší pohyb na bojovom poli bude k dispozícii opäť veľká škála dopravných prostriedkov od pozemných vozidiel po stíhačky, tak ako to bolo v starom Warhawk-u. Úplnou novinkou je dopravný prostriedok typu transfomera, v pár sekundách sa totiž môže premeniť v stíhačku a vy budete môcť účinnejšie reagovať na vašich nepriateľov.
Aj napriek singleplayerovej kampane bude Starhawk samozrejme obsahovať rozsiahlu hru pre viacerých hráčov. Jedná sa vlastne o také masívne vylepšenie Warhawk-u, ktoré do hry pridáva napríklad lepšiu klanovú funkciu alebo turnajové systémy. Čo ale multiplayer od pôvodného Warhawk-u významne osvieži, je práve prvok Stav a Bojuj. Každý hráč bude mať na výber si privolať akýkoľvek objekt rovnako ako v singleplayeri. To pridá na väčšej kooperácii medzi tímovými spolubojovníkmi a spoločne s nimi si budete môcť vytvárať vlastné strategické územia a taktizovať priamo v bežiacej hre. Pridajte si k tomu početný zástup dopravných prostriedkov a originálnych zbraní a každý herný mód sa stane jedinečným. Toť kúzlo Starhawku. Samozrejme, že toho bude vo výslednej hre o mnoho viac, Lightbox si ale nejaké informácie stále drží pod pokrievkou. Viac by sme sa mali dozvedieť na E3.
Už na pohľad je jasné, že Starhawk prinesie do svojho žánru veľa vylepšení. Ako multiplayerová časť, tak aj singleplayerová, budú vynikať v nových mechanizmoch a voľnosti. Ako sme napísali na začiatku, dúfame, že sa vývojári poučia z chýb Warhawk-u a vytvoria pre hráčov vynikajúce herné prostredie, v ktorom sa utvorí rovnako početný, veríme že aj vyšší, zástup fanúšikov, než aký bol pri vydaní Warhawk-u. Všetko tomu zatiaľ tak nasvedčuje.
zdroj:Czechgamer.com