Square Enix: Anti-pirátska ochrana je neoddeliteľnou súčasťou biznisu

Herné štúdio Square Enix, sa v nasledujúcich útržkoch z rozhovoru zaoberá kontroverzným anti-pirátskym opatreniam, a zdôrazňuje, že tento aspekt by nemal nijako zasahovať do výslednej hráčskej radosti z hrania hier.

V rozhovore so zahraničným portálom TorrentFreak, sa obchodný manažér herného štúdia Square Enix (série Final Fantasy, tohtoročný reštart Thief …) rozhovoril o vecne zatracovanej téme anti-pirátskeho opatrenia (DRM), ktorý je podľa jeho slov nevyhnutnou súčasťou podnikania na neúprosnej hernej pôde.

„Primárny účel zavedenia DRM znamená pre naše herné štúdio to isté, čo pre ostatné odvetvia v podnikaní predstavuje značný obrat v predaji: zisk,“ vyhlásil manažér pre obchodné a právne záležitosti Adam Sullivan. „Efektivitu zavedenia ochranných IP adries, ktoré majú odradiť mnoho rádoby pirátov, je veľmi ťažké zmerať. Skrátka sa musíme spoliehať na nám dostupné údaje sprostredkované naším predajným tímom a tuctom rôznych predajcov, spolu so spätnou väzbou samotných spotrebiteľov – hráčov.“

„Kľúčom zavedenie DRM je fakt, že svojím pôsobením nemôže nijako zasahovať do možnosti zákazníka poriadne si užiť svoju hru.“

Mnohí hráči sa voči zavedeniu DRM postavili, a s argumentom hlásajúcim negatívne ovplyvňovanie hráčskych zážitkov zjednotili početné množstvo hráčov plných odporu k tomuto opatreniu. Jedným z najhlasnejších odporcov DRM je Poľskej štúdio CD Projekt Red, ktoré sa dokonca rozhodlo zaviesť svoj ​​vlastný DRM-free nesúci názov GOG. Sullivan vysvetlil, že DRM musí sa používať takým spôsobom, aby negatívne nenarušoval skúsenosti hráčov.

Hoci sa proti DRM stavia veľké množstvo hráčov, Sullivan verí, že v budúcnosti si nájde svoje miesto. „Všetko záleží na vašej vlastnej definícií DRM – osobne si totiž myslím, že DRM bude v dohľadnej budúcnosti viac než dôležité.“

„Mnohí ľudia verili, že nárast hier s titulom free-to-play, bude pre DRM znamenať jediné. Smrť. Predsa len, kto by sa snažil“ cracknúť „hru, za ktorej maličkosť nemusíme platiť? Bohužiaľ prebehli aj také útoky, a v dôsledku toho bude potrebné niektoré modely DRM v budúcnosti zachovať. “

„Kým sa budú okolo stále omílaných tém (ochrana osobných údajov, zdieľanie účtovníctva, hacking …) rojiť akékoľvek obavy vyplývajúce z možnosti ich zneužitia, budeme nejakú formu DRM istoiste potrebovať.“

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár