Naruto Ultimate Ninja Storm Generations – recenzia

Keď pred dvoma rokmi vychádzal druhý diel série Naruto Ultimate Ninja Storm, väčšina hráčov by asi nepredpokladala, že sa za dva roky dočkáme nového pokračovania. Príbehovo totiž tento diel došiel až na úplnú hranu a už jednoducho nebolo z čoho čerpať. Vývojári z CyberConnect 2 si ale vzali za cieľ urobiť ešte lepšieho a väčšieho herného Naruta ako predtým, a to aj napriek onú pomyselnú bariéru, ktorá by im mohla v dosiahnutí tohto cieľa zabrániť. Ako teda dopadol najnovší diel s názvom Generations v očiach dlhoročného fanúšika seriálu?

Povedzme si to na rovinu, druhý diel nastavil latku až sakramentsky vysoko, a myslím, že ktorí už dohrali so mnou budú súhlasiť. Pretože už ale vývojári nemohli pokračovať rovnakým smerom ako doteraz, kvôli spomínanému nedostatku nového diania v seriáli, šli na to úplne opačne. V Generations už jednoducho ani nezakopne o niečo, čo by aspoň vzdialene pripomínalo voľný pohyb, čo sa samozrejme všetkým páčiť zrovna nemusí. Inak to snáď ale ani urobiť nešlo.

Tentoraz sa už tiež nestaviame do jednej hlavnej dejovej linky, ktorá by sledovala len jednu postavu. Takých liniek je tu celkom jedenásť a každá sa zaoberá úplnou históriou daného shinobiho, či už hovoríme o samotnom Narutovi alebo o niekom, kto sa objavil v seriáli len na chvíľu. Celkovo budú hrateľné príbehy týchto postáv: mladý Naruto, Shippuuden Naruto, Sasuke, Minato, Itachi, Haku a Zabuza, Kakashi, Jiraiya, Gaara, Madara a Killer Bee. Kým Narutov príbeh trvá okolo pol hodiny, taký Haku a Zabuza zaberie niečo okolo 15 minút. Aj keď samozrejme závisí na vašom tempe, celý story mód som podľa štatistík zišiel za necelých šesť hodín. Au. Oproti mojim 40tich hodinám zo Storm 2 je tých drobnych šesť naozaj slabý čajíček.

Bohužiaľ, spolu s jednotným príbehom zmizli taktiez tak zábavné a originálne súboje s bossmi. Po niekoľkých hodinách navyše naskočí pocit neuveriteľnej lineárnosti, kedy sa striedajú obrázky s krátkym textom z anima uvádzajúcu situáciu medzi súboji a samotného zápasu s nepriateľmi. Jedinou záchranou sú snáď len krátke animo filmy, ktoré sú vždy na začiatku a na konci nejakej hlavnej postavy. V pár prípadoch sú tieto scénky dokonca aj originálne a neboli doposiaľ v žiadnom seriálovom diele.

Až po dohraní som si naozaj uvedomil, že táto hra nie je hlavne o nejakom navodení príbehu, ale o samotných bojoch, ktoré poriadne začnú až vo free a online módoch. K tomuto pocitu tiež dopomáha počet bojových režimov, ktoré vidíme v sérii prvýkrát. A to ani nehovorím o celkom 72 hrateľných postavách a 48 lokáciách.

Všetko ostatné zostalo úplne rovnaké (až na výnimky), či už hovoríme konkrétne o kombi alebo o ultimátnom jutsu. Jedinou zmenou na samotnom bojisku je pridanie kolonky (hneď pod životy) s výmennou technikou, ktorá sa po použití zase doplní, ostatne úplne rovnako ako Chakra, len bez potrebného nabíjania. Čo sa potom týka samotných herných režimov, taký survival alebo tournament určite stojí aspoň za trošku rozobratia.

Survival funguje na jednoduchom princípe, ktorý v dnešných dňoch už určite väčšina z nás pozná. V Narutovi to funguje konkrétne tak, že v každom výbere sú minimálne dvaja nepriatelia, s ktorými podstúpite minimálne dva súboje (záleží na počte protivníkov). Akonáhle skončíte prvý boj, hra vám pridelí bonusové percento životov v závislosti na tom, ako dobre ste si viedli. To znamená, že ak ste napríklad zvládli poraziť súpera na úrovni S, hra vám daruje oveľa viac životov, než by ste onoho rovnakého súpera zdolali na úrovni D. Ďalej sa ešte berie ohľad na plnenie bonusových úloh v boji alebo za ako dlho ste protivníka porazili.

Ak by prišla reč na turnaj, ten funguje … no, tak ako ostatné turnaje v iných hrách. Za týmto žiadnu vedu nehľadajte, jedná sa o normálny turnaj, kde medzi sebou bojujú hráči v počte štyroch alebo ôsmich. O trošku väčšia zábava je to online, kde sú ľudia vo väčšine prípadov oveľa schopnejší ako naprogramovaní protivníci. Ale je za tým jeden podstatne veľký háčik.

Na koniec som si nechal snáď najfrustrovanejšiu časť z celej hry, čím sú online funkcie. Hra po internete je v normálnej forme hocikedy zábavnejšia ako singleplayer, v tomto prípade tomu tak ale nie je. Len párkrát som dokázal hrať po internete, v drvivej väčšine ma hra buď vyhodila, alebo napísala, že už sa do nejakého zápasu proste nezmestím. A nemyslite si, schválne som potom ku koncu vstupoval do hier, kde bol len jeden človek. Ďalším problémom je hrateľný Deidara spoločne s jeho vybuchujúcim ílom. Ak si ho vyberiete, ľahšie zistíte, že prostým stláčaním štvorčeka môžete oponenta blokovat po celú hru. A ak ste práve blokovaný… V mojom prípade sa neraz stalo, že som sa neovládol a hodil ovládačom do zeme. A to som zvyčajne sakramentsky pokojný človek. Osobne sa ale celkom čudujem, že túto osobu aspoň vývojári nezmenili, keď bola aj v minulom diele v takejto forme. Keby sa tieto problémy odstránili, zostal by dobrý multiplayer s množstvom úprav, rankov a pod.

Ak ste hrali minulý diel a ako fanúšikovia túžite logicky aj po tomto, pravdepodobne by som vám to vyhováral. Nič nové, čo by stálo za útratu toľkých peňazí, hra ani zďaleka neprináša. Príbehová časť je po polovicu nudná a stereotypná, online je nedokončený a vo VS móde pribudli len nové postavy, ktoré vývojári poskladali z minulých dvoch dielov. Na druhú stranu ak si k tomu sadnete s kamarátom alebo sa nejakým zázrakom pripojíte k nejakej hre po internete, lepší VS mód v žiadnom Narutovi nenájdete.

Vo výsledku stále skvelý versus mód, veľa postáv a lokácií

Absencia súbojov s bossmi, nedokončený online multiplayer, krátky single,stereotyp

Verdikt: Po skvelej dvojici je tento diel značné sklamanie. Aj fanúšikovia seriálu by si mali starostlivo rozmyslieť, či im stojí za to, si kúpiť nového herného Naruta s tak málo zmenami.

Hodnotenie: 

68%

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár