Nie je žiadnou novinkou, že sa japonský anime seriál Naruto snaží v posledných rokoch prehrýzť aj do herného priemyslu, keď sa mu v jeho televíznej podobe, tak neskutočne darí. Aby sme povedali pravdu, darí sa mu aj v tom našom odvetví. Ak vynecháme menej podstatné diely ešte z PS2 a PSP, séria Ultimate Ninja Storm od vyvojárov z CyberConnect 2 je kvalitná. Minulý diel Generations, bol o niečo horší ako jeho predchodcovia, naopak sa mu ale nedala odoprieť jedna vec. Skvele dokázal vyplniť medzeru medzi druhým a novým tretím dielom, ktorý vyšiel na začiatku marca tohto roka. Na prvý pohľad tu zmien príliš nie je, a možno ani na druhý, alebo na tretí. Pár vecí je tu však inak, poďme sa teda vrhnúť na samotnú recenziu, máme toho ešte veľa pred sebou.
Rovnako ako predošlé diely, aj tento si vyžaduje aspoň základnú znalosť predlohového seriálu. Hra vás síce uvedie do diania krátkymi filmami o tom, čo sa sa asi tak v minulosti stalo, ale vysoko odporúčam si pozrieť anime alebo si prečítať mangu. Konkrétne tento diel totiž zaberá čas, kedy sa naplno rozbieha štvrtá veľká vojna ninjov a na akékoľvek pokročilé zoznamovanie sa s hlavnými postavami nie je v podstate čas. Príbeh v hre sa tiež síce podobá tomu v mange, ale kvalitou sú obaja na úplne inej úrovni. Pre najlepší zážitok z hrania, preto odporúčam dohnať anime, alebo mangu, aspoň na konanie summitu piatich kage. Tam hra viac menej začína. Za celú dobu hrania si prejdete celkom desať kapitol, pričom koniec celého príbehu hry sa končí tam, kde samotné anime aj mesiac po vydaní nie je. Čo je jedine dobre.
Čo sa týka mňa osobne, ja všetko, čo s gameplayem nemalo nič spoločné začal preskakovať ako divý už v prvej polovici hry. Skutočnosť je totiž taká, že sa vývojári až príliš zamerali na rozprávanie, ako na samotné hranie. Preto sa nečudujte, keď sa budete 15 minút pozerať na nezáživné cut-scény a potom nejakých 5 minút hrať. A znovu. Prekvapivo nie som jediný, ktorý má s týmto problém.
Pretože je tento diel priamym nástupcom Storm 2, nájdeme tu mnoho spoločných prvkov. Zo všetkého najdôležitejšie je samozrejme voľný pohyb medzi dedinami a rôznymi známymi lokáciami, ktoré sú rovnako ako v predchádzajúcom diele i tu vyobrazené pomocou cestičiek so statickou kamerou. Po cestách budete nachádzať rôzne skryté predmety alebo aj peniaze, za ktoré si potom možno kúpiť nejaké to vybavenie do boja. Ako už som tiež povedal, vo svete Naruta zúri obrovská vojna, preto je tiež kladený väčší dôraz na orientáciu na mape. Dobrým príkladom je misia, kedy si môžete vybrať za akú jednotku hrať v kľúčovom momente vojny. Mapa sa inak skladá zo všetkých segmentov, čo boli aj v minulých dieloch + samozrejme nové lokácie a cesty.
Celkom zamrzí až prílišné viazanie sa na príbeh a koridor s ním spojeným. Zatiaľ čo v druhom diele to bolo viac menej na vás, či pôjdete tam alebo onam, tu vás hra do príbehových lokácií vyložene núti a za celú dobu hrania sa v centrálnej dedine prebehnete len pár krát zo začiatku. Tiež už nemusíte vyhľadávať žiadne obchody so zbraňami a vybavením, po ceste na nejaký súboj alebo príbehovú misiu sa vždy objaví akýsi priekupník, u ktorého si všetko môžete zaobstarať. Skončením príbehu si ale môžete celý svet znovu prejsť, aj keď teda neponúka toľko interakcie a zábavy, čo v minulom diele.
Prostredie kariéry je však viac menej to isté, aké bolo aj predtým. Nemusím snáď ani spomínať, že je možné hrať aj za iné postavy než len za hlavného Naruta. To sú všetky veci, ktoré v sérii celú dobu boli zabehnuté. Čo ale nejaké novšie prvky? Prvýkrát si môžete napríklad zabojovať proti viacerým nepriateľom v jednom súboji. Bolo to tak použité napríklad v časti, kde bojujete za Sasukeho proti samurajom. Všetky súboje tohto typu sú našťastie vytvorené vo väčších priestoroch, takže sa všetko deje pekne prehľadne a čisto. Úplnou novinkou je tiež možnosť vybrať si akýsi režim v súvislosti s dôležitým rozhodnutím. Hra vám dá na výber, či chcete ísť cestou, buď hrdinom, alebo legendy. Ak chcete byť hrdinom, prejdete danú časť s menšou obtiažnosťou a s menej bodmi, ak chcete byť legendou, obtiažnosť je vyššia, a o to väčšiu zase dostanete odmenu. Tieto body sú použité iba pre odomykanie voľných slotov pre výzbroj do súbojov. V neskorších fázach, keď už máte všetky štyri dostupné sloty odomknuté, sú body využité pre používanie zbraní vyšších levelov. Celkovo sa jedná o dobrý nápad, len by nebolo na škodu tento systém trošku viac vysvetliť v samotnej hre. Zo začiatku som vôbec netušil, o čo sa jedná. Vývojári tiež krásne pospájali všetko dianie zo všetkých dielov do tzv. timeline v tomto pokračovaní. Môžete si znovu prejsť už dávno zabudnuté súboje, ktoré sa udiali ešte na začiatku celého Naruta.
Ako som už napísal, hra je rozdelená do celkom desiatich kapitol, kde sa pri každej vyskytne nejaký ten hlavný boss fight. Na tých vývojári naozaj zapracovali, súboje sú tentoraz rôznorodejšie a oveľa akčnejšie ako kedykoľvek predtým. Zabojujeme si proti všetkým ocasým démonom, proti Maďarovi alebo aj proti Nagatovi s Itachim (áno, opäť).
Pomaly ale iste sa z príbehovej linky dostávame k tej, na čom celá hra prakticky stojí. Sú to práve súboje, ktoré v minulosti tak utkveli v pamäti všetkých hráčov. V prípade Storm 3 sa síce nedá hovoriť o revolučných zmenách, avšak o tých evolučných už čiastočne áno. Princíp a typ súbojov zostal úplne rovnaký, počet postáv sa zväčšil, rovnako tak aj počet lokácií a druhov duelov. Vývojári tiež zakomponovali väčšiu interakciu s vami vybraným tímom prostredníctvom niekoľkých nových komb. Snáď zo všetkého najväčšou zmenou je však možnosť prejsť u vybraných charakterov do tzv. „Awakening“ módu (vaša postava sa stane silnejšou na obmedzenú dobu) kedykoľvek za zápas. Nie je to zďaleka u všetkých postáv, ale to je práve to najlepšie. Je to u tých, u ktorých takáto možnosť dáva oveľa väčší zmysel … konečne.
A ak vás pri najhoršom prestanú baviť tieto obyčajné duely, môžete stlačením niekoľkých tlačidiel prejsť do výberu módov, kde si môžete vybrať zápas s náhodne vybranými podmienkami alebo napríklad tournament až s ôsmimi ľuďmi.
Online režim sa dočkal rovnakého počtu noviniek, ako ten offonlinoví režim v dueloch, tzn. takmer nulových. Každý hráč má svoju kartu, na ktorej sa objaví informácia o jeho výhrach, či prehrách, jeho nick, titul a obrázok, ktorý si sám vyberie. Potom už len vyberie herný mód a hurá hľadať. Zámerne sa vyhýbam slovu hrať, lebo sa mi ešte nestalo, že by ma hra dokázala pripojiť k ostatným hráčom. Je jedno, či v miestnosti sú dvaja ľudia z ôsmich, miestnosť je plná alebo nedostupná. Jedinou možnosťou ostáva miestnosti zakladať. Aspoň ja som to tak robil a pár krát som si dokonca aj zahral. Ani netušíte, ako som bol po dobrej pol hodinke snaženia šťastný.
Toť milé hráčky a hráči je pre dnešok všetko. Naruto Shippuuden Ultimate Ninja Storm 3, ako sa hra celým svojím názvom volá, sa po sčítaní všetkých kladov a záporov povedal by som aj nadmieru vydaril. Je tu síce pár chybičiek, ktoré mi bránia dať vyššie hodnotenie, ale čo, o vyložene zlú hru sa samozrejme nejedná. Stačí len nemať prehnané očakávania a hru si skvelo užijete. Storm 2 však nastavil latku až príliš vysoko a u mňa sa tento diel stále radí medzi najlepší v sérii, už len kvôli dobe diania v seriáli. Uvidíme, ako na tom budú ďalšie pokračovania … teda, ak vôbec nejaké budú. Naruto sa podľa jeho tvorcov totiž chýli ku koncu.
Súboje s bossmi, veľký počet postáv a lokácií, dlhá príbehová linka, vcelku dosť vedľajších úloh po skončení príbehu, timeline
Málo nových prvkov, online režim potrebuje stále trošku viac vylepšení, cut-scény sú nudnejšieho charakteru
Verdikt: Herný Naruto už zažil aj lepšie časy. Aj cez to sa jedná o dobrú hru s dobrým príbehom a skvelým bojovým systémom, ktorý stále dokáže osloviť hŕbu hráčov po celom svete.
80%
zdroj:Czechgamer.com