Modern Warfare 3 – recenzia multiplayeru

Buď na ne nakydá hnoj, alebo sa vychvália do nebies – iná cesta nevedie. Moderné strieľačky z dnešnej doby to nemajú ľahké, ale o tom sa už písali stohy papierov a nahovorili tisíce slov. Dneska frčí zmrštiť príbehovú kampaň do piatich hodín, a to ani nie z dôvodu toho, že by nebol priestor, ale aby hra splnila jednu základnú podmienku – totiž udržala hráčov napnutého a pripraveného ešte v ten istý deň, čo si počin priniesol domov, dohrať.

Preto nemá cenu na takú hru pozerať ako na celok. Skladá sa proste z dvoch totálne odlišných častí, ktoré si navzájom ani nekonkurujú, ani sa nedopĺňajú – väčšinou. Áno, tou druhou časťou máme na mysli multiplayer. Do neho vkladajú tvorcovia najväčšie nádeje, pretože platí, že čím viac hráčov v serveri máš – tým dlhšie hra vydrží. Mnohokrát si totiž hráči nekupujú takúto hru kvôli singleplayeru, ale práve kvôli multiplayeru. Poďme si neskromne povedať, že v čase, keď Counter-Strike stagnuje a hráči túžobne očakávajú nový diel, je práve Modern Warfare sériou, ktorá sa najviac prihovára do predajného koláča online FPSek.

Jednotka bola absolútne zlomová. Ešte dnes čaká vo fronte veľa hráčov na to, až sa na nejakom serveri uvoľní miesto. Dvojka pokračovala v úspešnom trende, zlomila pár rekordov a vošla zo všeobecnou platnosťou ako najlepší multiplayerový FPS počin poslednej doby. Rozhodne nie náhodou, systém perky, levelov postáv a perfektne vymodelovaných máp odradil len málokoho. To sa potom od niečoho ťažko odchádza a vymýšľa niečo nové, keď viete, že to funguje a do kasy sa sypú zlatky.

Modern Warfare 3 úspešne pokračuje v šľapajach predchodcu. 6,5 miliónov predaných kusov za prvý deň, hovorí samo za seba. A obrovské čísla z predajov sa logicky prelievajú aj do multiplayeru, kde tiež boria všetky mýty. V jednej chvíli trebárs hralo naraz 3,3 milióna ľudí. Čo znamená, že nehrozí, že by ste na mape pobehovali samotní proti jedinému súperovi.

A takéto numero sa navyše darí držať, bez toho aby dochádzalo k nejakému masívnemu odchodu hráčov za konkurenciou, ktorá tiež vsádza predovšetkým na onlajnové hranie. To je trochu čudné, pretože Modern Warfare 3 ponúkne  ​​ten rovnaký zážitok, ako predchádzajúci diel. Iste, perky, emblémy alebo zbrane a vyhľadávanie serverov – to všetko zažilo obmenu, aspoň v nejakom slova zmysle, napriek tomu sa však veľmi rýchlo vkradne na myseľ pocit, že toto už tu raz alebo dvakrát bolo.

Veľa potom záleží na pocite, ktorý ten úvodný, ktorému sa hráč znalý série neubráni, vystrieda. Buď sa môžete naštvať a ísť tvorcom hru omlátit o hlavu. Vzhľadom na umiestnenie sídla Infinity Ward ale hrozí, že vás niekde nad Atlantikom prejde zlosť. Preto odporúčame ešte chvíľu zostať na serveri a hrať ďalej, pretože táto hra vás skôr či neskôr chytí a už nepustí. A to aj napriek silnému déja vu, ktorého sa hocikto nezbaví ani pri dosiahnutí posvätnej osemdesiatky.

Výber módov sa značne rozšíril. Väčšinou sú to ale variácie na dva najznámejšie, teda na klasický tímový deathmatch a capture the flag. Je to fajn si ich vyskúšať, ale stavte sa, že väčšina z vás sa rovnako vráti k prvému spomenutému. Jedine tam sa totiž vždy koncentruje najväčší počet hráčov, o akciu nie je nikdy núdza a celkovo má táto desaťminútová prestrelka väčší spád než nejaké kradnutie vlajok.

Že to je čo sa týka atmosféry a hrateľnosti super, to asi nikoho neprekvapí. Trochu pocuchať nervy však častokrát dokáže nerovnomerné vyžrebovanie tímov, kedy na jednej strane stojí tím, kde „najskúsenejší“ člen nedosiahol ani na tridsiatu hodnosť, zatiaľ čo na druhej strane mapy sa to hemží šesťdesiatka a inými vysokými číslami. To už samo o sebe znamená, že fiktívne tím číslo jedna nebude mať šancu, ani keby na ich strane bojoval majster sveta v online gamingu, čo si práve založil nový účet. Hra síce ponúka ešte servery „pre pokročilých,“ tento neduh to ale nijako nerieši.

Našťastie každé kolo niekedy skončí a s ním skončí aj frustrácia, pretože budúca losovačka už väčšinou prebehne podľa „regulí.“ Čím sa dostávame k tomu, že ak niekoho Modern Warfare 3 nepresvedčilo v singleplayeri, ktorého cieľom nebolo nič iné, než podobne ako napríklad v AC: Revelations dovyprávať príbehovú líniu, multiplayer by už svoj účel splniť mal. Na dlhú dobu vás prikovať k obrazovke, od ktorej sa náruživý hráč bude len veľmi ťažko dvíhať.

Motivačný systém hodností, vylepšenia a perky

Občas nevyvážené vyžrebovania tímov

Verdikt: Kto nikdy neprišiel s Modern Warfare multiplayerom do styku, bude nadšený a ťukať si na čelo, prečo „len“ 80%. Pokojne si pridajte zvyšných dvadsať. Ostatní budú hľadať chyby, sem tam asi nejaké nájdu, ale výsledný dojem, a síce že to je stále super záležitosť, pretrvá.

Hodnotenie: 

80%

 

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár