Medal of Honor: Warfighter – preview

Nie vždy platí, že dobrý predaj = dobrá hra. O Medal of Honor (myslené teraz tzv. „reborn“ z roku 2010) to platilo dvojnásobne. Táto FPS séria totiž viac než ktorákoľvek iná doplatila na úpadok druhovojnového námetu v žánri. Poslušne odbelhala do ústrania a nechala svojho tímového kolegu bojovať s Call of Duty na vlastnú päsť. Pritom je to séria, ktorej korene siahajú hlboko za nejaké Call of Duty a jeho klony. Prvý diel vyšiel už v roku 1999, na neho sa rok čo rok vrstvili nové prírastky, až sa z toho všetkého vyformovala séria, ktorú rozhodne nemal stretnúť osud, aký ju stretol.

Medal of Honor: Warfighter

Odsun Medal of Honor série na Wii a konzoly predznamenal, kto bude hrať vo vnútri EA druhé husle. Až pred dvoma rokmi si vydavatelia povedali, že by mohlo byť celkom fajn túto sériu oprášiť a vrátiť späť medzi AAA tituly. Masívna kampaň urobila svoje, nový Medal of Honor rozhodne namastil vrecká všetkým zainteresovaným, a tak by bol hriech – slovami vývojárov – nepokúsiť sa niečo podobné zopakovať. Že ale tento reštart po hrateľnostnej stránke rozhodne nebol nejako oslnivý.

Nastal čas položiť si dôležitú otázku: Vtesná sa  Warfighter medzi Modern Warfare 3 a Battlefield 3? Pretože tam evidentne mieri.

Príbehová línia sa skúsene drží žánrovej šablóny a nezdá sa, z toho čo vieme, že by sa tvorcovia snažili o nejakú inováciu. Možno až na to, že hlavného hrdinu („Preachera“), poznáme i z jeho osobnej stránky, to znamená, že nás tvorcovia plánujú vrátiť o niekoľko rokov dozadu, aby sme boli svedkami jeho problémov s manželkou. Dosť možno to ale v mene žánru nakoniec skončí tak, že Preacherove manželské rozkoly preletíte formou viacerých interaktívnych cut-scén.

Zvyšok je potom vcelku jasný. Preacher je člen jednotky Tier 1, s ktorou precestuje svet v snahe udržať tenkú vrstvu mieru nenarušenú. Koľkokrát pôjde naozaj do tuhého, to nevieme, vďaka tomu, že sa EA ešte nerozhojdala a nevypustila do sveta naozajstné gameplay zábery a vlastne nevieme, ako to celé bude vyzerať. Ale všetko sa bude točiť okolo zariadenia PETN, ktoré treba zneškodniť, a ktoré sa ocitlo v nesprávnych rukách. Keď tu padlo, že s Tier 1 precestujete svet, nie je to rozhodne lož – pozriete sa napríklad na Filipíny alebo do Somálska.

Na vývoji sa navyše podieľajú ľudia, ktorí prešli špeciálnymi jednotkami, takže či sa má Medal of Honor: Warfighter niečím odlíšiť od ostatných, rozhodne to bude dôrazom na realitu. Nie snáď že by sa tvorcovia inšpirovali u Army. Skôr pôjde o reálnosť pri vykonávaní bojových operácií. Rozhodne teda nečakajte infiltráciu nepriateľského územia a následný zbesilý útek v daždi guliek a s Bayovskými výbuchmi všade okolo. Alebo čakajte, pretože nič z toho nevieme iste. Teda ako tu už padlo, ľudia s vojnovými skúsenosťami sa zoskupili okolo vývojárskeho tímu Danger Close, ktorý tentoraz dostal šancu ukázať svoje umenie nielen v singleplayerovej časti hry, ale aj v tej multiplayerovej.

Čo už teraz môžeme celkom jasne odhadnúť, hoci k tomu zatiaľ nevedie žiadne oficiálne vodítko, že hrateľnosť sa ponesie vo veľmi lineárnom duchu. Dôležité teda bude poriadne vypilovať atmosféru, dať si záležať na tom, aby sa z celej hry nestal len tieň slávnejších konkurentov a hlavne: Aby sa hracia doba singleplayeru pohybovala v rozumných číslach. Ďalšie popoludňajšie jednohubku už by hocikto mohol brať ako výsmech hráčových príjmom. Bezpochyby nás čoskoro zahltí masívna reklamná kampaň; len si spomeňte, ako dlho po vydaní ste ešte v metre alebo inde narážali na plagáty k tretiemu Battlefieldu.

Dôležitou zložkou nového Medal of Honor isto iste bude multiplayer. A zároveň s tým tiež fakt, ako sa s ním Danger Close vyporiadajú, keď všetka ťarcha padla na ne. Isté je, že nebude chýbať kooperácia. Aby sa neopakoval škandál s Talibanskými teroristami, zvolili potom autori v klasickom deathmatche súboj rôznych svetových protiteroristických jednotiek proti sebe. Namiesto klasického modelu „zlí vs. dobrí „tak tvorcovia jednoducho presedlali na“ dobrí vs. dobrí. „A poďme si povedať, že to vôbec nemusí byť na škodu.

Nový MoH okrem toho tiež pobeží na „požičanom“ Frostbite 2.0 enginu. Vďaka tomu samozrejme bude celý vizuál o stupeň krajší a prepracovanejší než minule, zároveň s tým ale môžu nastať pochybnosti, či sa Warfighter nebude až príliš podobať svojmu kamarátovi v stajni bratovi. Dúfajme ale, že zakomponovanie Frostbite engine prinesie hre len pozitíva, a čo viac – že s ním tvorcovia dokážu naložiť ešte trebárs o niečo lepšie ako v prípade tretieho Battlefieldu.

Aby sa MoH: Warfighter mohol stretnúť s velikánmi žánru, musel by prísť s niečím, čo oni nemajú. A ťažko povedať, či drobné invencie v príbehovej línii a multiplayeru oslní hráčsku komunitu natoľko, aby dala znovuzrodenej série Medal of Honor šancu. Avšak predčasný skepticizmus rozhodne nie je na mieste, Warfighter sa zatiaľ javí ako maximálne zaujímavý titul, ktorý ešte môže poriadne rozvíriť dianie v nehybných fpskových vodách.

> Do boja sa vyrazí 23. októbra, v ten deň sa Medal of Honor: Warfighter chce prirútiť na PS3, X360 a PC.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár