Logické hry majú stále obrovský priestor nielen na stolných počítačoch, ale vďaka rastúcej indie scéne aj na konzolách. Projekt spoločnosti Guru Games s veľavravným názvom Magnetic: Cage Closed sa po niekoľkých mesiacoch od premiéry cez službu Steam konečne prepracoval aj na Xbox One (exkluzívne) a keďže sa jedná o striktne logickú FPS záležitosť s príjemnou atmosférou, bude pre mňa osobne písanie nasledujúcich riadkov väčším potešením než by ste asi čakali. Ono zistiť si ako si hra vo svete viedla takmer pred pol rokom pre vás nemôže byť žiadny problém, a preto už na rovinu vravím, že v projekte Magnetic: Cage Closed sa toho skrýva oveľa viac než sa dá poznať zo suchej známky na konci článku. Poďme teda spoločne na to.
Magnetizmus nikdy nebol tak náročný a zábavný zároveň.
Kto si spomína na filmovú sériu Cube o skupinke ľudí zatiahnutých do podivného experimentu vo vnútri mechanickej kocky, ktorá neustále menila tvar, bude v hre Magnetic: Cage Closed už od začiatku ako doma. Príbeh sa začína v podobnom duchu. Ako väzeň, odpykávajúc si niekoľkoročný trest za neznámy zločin, vás zatiahnu do podivného experimentu a ocitnete sa pred obrovskou výzvou a šancou prepracovať sa späť na slobodu ako voľný človek s čistým štítom. Jediná vec, čo musíte pre to urobiť, je prejsť testom špeciálnej magnetickej zbrane, ktorá sa stane predĺženou rukou pri riešení náročných hádaniek. Tie spočívajú vzásade v jednoduchom princípe dostať sa z bodu A do bodu B bez toho, aby vás pri tom ugriloval nejaký plameňomet či rozsekala sada hrdzavých nožov. Vašim tajným esom v rukáve na zvládnutie týchto ťažkostí je práve spomínaný prototyp zbrane, ktorej funkčnosť je založená na magnetizme. Máte teda k dispozícii hybnú silu (pól a protipól) znásobenú miliónkrát viac než nejaká magnetka na chladničke v kuchyni, čím môžete nielen prenášať obrovské a ťažké predmety ale presúvať za určitých okolností aj vlastné telo do inak nedostupných miest.
Koncept je teda jasný. Počas troch obrovských kapitol, na vás bude čakať séria rôzne náročných miestností plných nástrah a pascí. Vašou úlohou je využívať práve onú zbraň a pokúsiť sa prepracovať až k samotnej slobode. Motivácia je tu navyše umocnená aj dobre fungujúcimi mechanizmami počas hrania, ktoré jednak dobre pasujú k ovládaniu a kamery z prvej osoby, a potom idú ruka v ruke so štýlovým artom. Železné steny, magnetické portály, od oleja zamastené plošiny výťahov či chladný betón väzenských ciel. Prostredie sa viac či menej nijako nestrieda. Po absolvovaní jednej z kapitol vás zase zavrú do svojej cely, aby ste si trocha oddýchli a jediné, čo vedie váš krok vpred, je hlas z reproduktorov reprezentujúci vedenie celého tajného projektu. Na jednu stranu by ste sa mohli ohradiť na to, že sa tu opäť propaguje nejaká klasická hra na tablet (mimochodom áno Magnetic: Cage Closed sa dostal aj na iOS), ale ja som schopný rýchlo doložiť jednu z veľkých odlišností k tomuto opisu. Projekt disponuje rôznymi verziami rozhodnutí. Na konci kapitoly sa hráč vždy môže vydať jednou z troch ciest, ktoré následne určia jednak vývoj prekážok a rovnako aj upravia dejovú linku. Myslím, že na hru tohto typu, je práve toto veľký prim a aj preto som hre nižšie priradil lepšiu známku než by inak obdržala.
Technická stránka poháňaná jednoduchšími textúrami netrpí žiadnym nedostatkom a všetko sa hýbe tak ako má, čo je u hry, kde často rozhodujú milimetre, dosť podstatné. Ovládanie mi dokonale sadlo do ruky a dĺžka hry zasadená do rozmedzia zhruba päť hodín čistého času, pasuje ako zadok na nočník, čo sa týka tohto žánru. Ak sa nad tým hlbšie zamyslím, aj keď motivácia spustiť hru po prvom prejdení znova je hnaná hlavne vďaka spomínaným možnostiam v rozhodovaní, stále môže hráč skúšať preletieť levelom v čo najrýchlejšom a najefektnejšom tempe, nahrať si to na video a zdieľať s celým svetom. Futuristická zbraň je navyše dokonale spracovaná po stránke artu a jej funkčnosť sa bude postupom času vyvíjať a meniť v závislosti od lokácie, v ktorej sa budete práve nachádzať. Ak to podtrhnem a sčítam, jediný mínus, ktorý v tejto značke musím trocha evidovať, je strohosť in-game dizajnu za čo sa ale u takejto arkády ešte nestrieľa. Ak máte radi puzzle tohto typu, pričom sa nebojíte nejakej tej náročnejšej obtiažnosti, a ešte ste Magnetic: Cage Closed nemali možnosť vyskúšať, odporúčam vám to čo najrýchlejšie napraviť a nebudete ľutovať.
Pred koncom by som sa mohol ešte v krátkosti venovať práve spomínanej obtiažnosti. Tá je samozrejme stupňovaná časom, ktorý s hrou strávite, ale je nutné, aby ste sa pripravili na zopár tuhých miestností, ktoré si budete musieť dokonale natrénovať než s úľavou na duši dosiahnete cieľ. Nie je potrebné mať vysokú školu z matematiky ani fyziky. Stačí vám zdravý sedliacky rozum a uvažovanie, ktorým sa skôr či neskôr dopátrate na tú správnu cestu. Potrápiť trocha svoje mozgové závity a spojiť príjemné s užitočným nie je predsa nikdy na škodu.
HODNOTENIE:
79%
Kto by sa nedokázal zabaviť s poriadnym magnetom?
zdroj:Czechgamer.com