Life is Strange: Episode 2 -Out of Time – recenzia

Prvá epizóda epizodickej adventúrnej série od štúdia Dontnod Entertainment bola príjemným zjavením na hernej scéne. Veľa pozornosti spočiatku nebudila, ale s pribúdajúcimi informáciami začala vyvolávať zvedavosť. Cesta k úspechu bola otvorená a výsledný produkt to potvrdil. Štúdio naviac vyhlásilo, že plánuje udržiavať kratšie, približne šesťtýždnové odstupy medzi vydaniami. To trochu narušila správa o odkladoch Out Of Time, ale ako sa ukázalo, šlo len o planý poplach. Druhú epizódu si tak môžeme vychutnávať už v marci.

Out Of Time sa odohráva takmer okamžite po skončení Chrysalis, no nenadväzuje bezprostredne na záverečnú scénu. S hlavnou hrdinkou sa tak prebúdzate v posteli na jej internáte, no kamarátka Chloe, ktorá pozná vaše tajomstvo, už plánuje stretnutie, na ktorom ju máte definitívne presvedčiť. Medzitým sa posúvajú dopredu aj udalosti v škole. Témou dňa je virálne video spolužiačky Kate, ktoré vyvoláva poriadny rozruch a samotná Kate je z neho v koncoch. Zdá sa, že v tom má prsty kráľovná mŕch Victoria a Nathan Prescott, syn z bohatej rodiny, ktorá vlastní celé mesto a ktorý vám zatápal už v začiatkoch. K tomu titulky novín hlásajú veľkými písmenami nečakané zjavenie snehu. Má to nejakú súvislosť so schopnosťami Max?

Klik pro zvětšení (Life is Strange: Episode 2 – Out of Time)

Dejovo je to rozohrané viac než zaujímavo. Potešiteľné je, že nezaostáva ani gameplay, ktorý je oproti prvej epizóde o niečo vynaliezavejší. Týka sa to hlavne hier s časom, pretože Chloe, ako každá rozumne zmýšľajúca osoba, chce pochopiteľne dôkaz a aj keď ho dostane, chce viac. Poznáte to aj sami, keď ste ako dieťa dostali novú hračku, nevedeli ste sa jej nabažiť. Ale je to pochopiteľné, čo môže byť zábavnejšie ako ovládanie času? Možností, ktoré ponúka, je mnoho. Verte, že v Out of Time ho budete v rámci príbehových momentov využívať ešte o niečo častejšie, či už na to, aby ste predvídali krátkodobú budúcnosť, alebo splnili presne zadané Chloine požiadavky. Užijete si aj adrenalínový moment, v ktorom pôjde doslova o čas. Ten nestráca na na napätí ani vďaka vedomiu, že si ho môžete kedykoľvek pretočiť a to je dobrá vizitka. Ale toto všetko si vyberá svoju daň….

Je naozaj potešiteľné, že gameplay je v tomto prípade šikovne previazaný s príbehom. Ale to ešte neviete, čo si na vás tvorcovia pripravili na úplný záver. Situáciu, v ktorej sa ocitnete, nemožno popísať inak ako šokujúcu a veľkú rolu v nej zohrajú vaše voľby z oboch epizód. Aj jej dopad ovplyvnia výraznou mierou vaše predošlé voľby, pričom všetko ovplyvňujú viaceré variabilné premenné. Za to si Dontnod zaslúži obrovskú pochvalu. Presne takto má vyzerať adventúra s dôrazom na hráčske rozhodnutia. Niektoré sa už prejavili, iné ešte len čakajú na to, kým sa premietnu do ďalšieho vývoja. Ani zďaleka si pritom nemôžete byť istí, ktorá bude mať výraznejší zmysel a ktorá nie.

Klik pro zvětšení (Life is Strange: Episode 2 – Out of Time)

Druhá epizóda nesklamala vôbec v ničom a vysoko nastavenú latku dokázala o malý chlp preskočiť. Nie každému môže sadnúť téma, nakoľko miesto záchrany sveta sledujete v zásadne komornú drámu z teenagerského prostredia. V niektorých momentoch sa síce scenáristi nevyhnú drobným zaváhaniam, ale inak si udržujú kvalitný štandard. Vďaka tomu sa vám niektoré charaktery dostanú pod kožu ešte viac ako predtým. Niektorým budete fandiť, iné budete preklínať, každopádne ľahostajnými vás naisto nenechajú. Pokiaľ vás zaujíma tajomné zmiznutie Rachel, tak si ešte počkáte. Nakoniec to vôbec nevadí, sme ešte len v druhom dieli z piatich a už ten nasledujúci s podtitulom Chaos Theory sľubuje posun. To aký výrazný bude, sa ešte len uvidí. Závratné tempo asi očakávať nemožno. Napokon ani do istej miery podobne ladený Twin Peaks (na ktorý hra dokonca nepriamo odkazuje) ním nedisponoval a jeho sila bola inde. Nemožno sa však netešiť, čo si na nás francúzski majstri pripravia nabudúce.

Hodnotenie:

90%

Out Of Time vôbec nesklamal a znova o niečo zvýšil vieru v to, že Dontnod presne vie, čo robí. Ak ste mali po Chrysalis obavy, tie nateraz môžete nechať ležať stranou. O to nepríjemnejšie môže byť neskorší pád, takže tuho držme palce, nech k nemu nedôjde.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár