Life is strange: episode 1-chrysalis – recenzia

Čo by ste robili, keby ste mali možnosť vracať čas? Vykradli by ste banku? Získali dievča snov? Zažiarili v dôležitom okamihu? Možností je mnoho a určite vám už pri čítaní týchto riadkov niečo prišlo na rozum. Presne takouto schopnosťou disponuje aj hlavná hrdinka najnovšej epizodickej hernej série. Volá sa Max Caulfield, je úplne obyčajným dievčaťom odvedľa, študujúcim fotografiu v Arcadia Bay na univerzite Blackwell. Po tom, čo sa stane svedkom vraždy na dievčenských záchodoch, sa v nej nečakane prebúdza schopnosť manipulovať s časom a je len na nej, ako sa s tým vysporiada. Prvá úloha je jasná – zabrániť tragickej udalosti, ktorá to celé začala.

Life is strange

Dontnod Entertainment si vo svete spravili meno vďaka akčnej ladenej hre Rermember me. Tá zaujala nádherným vizuálnym spracovaním Neo-Paríža a zaujímavým prvkom manipulácie s časom. Toho tam však bolo oproti pôvodným propagačným tvrdeniam hriešne málo, ale i tak príjemne osviežovalo herný zážitok. Hra však ani zďaleka neuspela, tak ako sa možno čakalo a objavili sa aj správy o ukončení činnosti štúdia. Našťastie išlo o planý poplach a Dontnod sa vrátil v plnej sile a v snahe dokázať, že kvality jeho prvotiny neboli náhodné.

Life is strange

Aj v ich druhom projekte je v centre diania ženská hrdinka. Silných ženských charakterov však nikdy nie je dosť a tvorcovia na tom vedia patrične stavať. Max je typ postavy, akú si s najväčšou pravdepodobnosťou obľúbite už hneď na začiatku a nebudete mať problém pozerať sa na svet jej očami. Zasadenie do reálií školy vám bude taktiež dôverne známe, rovnako ako s ňou priamo súvisiace problémy , ktoré si asi každý prežil v rôznych variáciách. Skrátka a jasne – ak si vás Max nezíska už v scéne, v ktorej si nasadí slúchadlá a za sprievodu skladby To All Of You od Syda Mattersa prechádza školskou chodbou, zrejme hra nie je určená pre vás.

Life is strange

Inšpirácia tvorbou Telltale je do istej miery viditeľná, rovnako ako v prípade Dreamfall Chapters. Nejde len o epizodický formát, ale aj o samotný gameplay pozostávajúci z viacmenej nezásekových momentov s dôrazom na príbehové voľby. Podobné je aj samotné ovládanie. Menšou zmenou je ale samotná interakcia s predmetmi, tá môže pri kombinácii klávesnice a myši činiť menšie problémy. Prebieha tak, že ich musíte dostať do zorného uhla postavy a následne sa objavia samotné možnosti v kolieskach, ku ktorým musíte potiahnuť myš a potom ju pustiť. Akonáhle si na to zvyknete, zistíte, že to naozaj nie žiaden problém. Postup hrou je jasný a žiadne inventárové orgie sa nekonajú, brať budete len to, čo naozaj potrebujete. Interaktívnych miest je pomerne dosť a rozhodne máte na čo klikať. Či už ide o e-maily v počítačoch, plagáty a obrázky na stenách, alebo o navonok obyčajné predmety, po ktorých použití sa spustí špecifická animácia a Max si začne napríklad len sama pre seba hrať na gitare.

Life is strange

Nečakajte vyhrotený príbeh o záchrane sveta. Life is Strange sa dopredu sunie veľmi pomaly, čo ale vôbec nie je na škodu. Tento štýl dáva vyniknúť výborne písaným a dabovaným postavám s uveriteľnými motiváciami. Melancholická atmosféra plná sýtych farieb a slnečných odleskov dokonale podporuje komorné momenty, pričom tých je jasná väčšina. Potešiteľné je, že rovnako dobre funguje aj ten zvyšok. Bez ohľadu na to, že v prvej epizóde sa navonok nič zásadné nestane, je príbeh alfou a omegou diela a bude vás poháňať k cieľu. Naznačená bola aj väčšia zápletka s pátraním po nezvestnom dievčati, tak uvidíme ako sa tým autori pohrajú. Veľmi pozitívne dojmy podporuje aj kvalitné grafické spracovanie. Kým Telltale šikovne maskujú slabší vizuál štýlovou komiksovou štylizáciou, Dontnod dokazuje divy aj so starším Unreal Engine 3. Nie je to ani zďaleka súčasná špička, ale to je asi to najzápornejšie, čo sa na ňu dá napísať. Pochváliť možno aj hodiaci sa pesničkový soundtrack.

Tým hlavným prvkom hry je ale už spomínané hry s časom. V konkrétnych lokáciách ho môžete vracať späť prakticky donekonečna a to buď na začiatok, alebo do konkrétneho bodu. Je to riešené jednoducho a intuitívne. Neustále vracanie času síce eliminuje prvok naliehavosti, ale od začiatku je patrné, že ani nemalo byť náhradou za chýbajúce quick time events. Naopak, hra sama nabáda k tomu, aby ste si vyskúšali viaceré varianty a na základe prvotného dojmu sami rozhodli, ktorá je lepšia. To vôbec neznamená, že voľby sú vďaka tomu jednoduchšie. Tvorcovia na ne naviac sľubujú ešte väčší dôraz, hoci z prvej epizódy je ťažké to posudzovať. Bolo by však asi chybou čakať menšiu revolúciu a aj v tomto prípade sa príbeh bude zrejme pohybovať po vopred určených bodoch a líšiť. Dozvedieť naisto by sme sa to mali pomerne skoro, všetkých 5 epizód má od seba deliť rozostup približne šiestich týždňov.

Hodnotenie:

90%

Life is strange je nečakaný zjav na adventúrnom poli a interaktívny zážitok, aký nenadchne hráčov bažiacich po čo najbombastickejšom zážitku. Nie, tu sa hrá na úplne inú strunu a v stredobode pozornosti je precítený príbeh ozvláštnený prvkom ovládania času. Čo ponúknu ďalšie epizódy? Ťažko tipovať, ale určite by bola chyba nebyť pri tom. Potenciál je obrovský.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár