Superhrdinovia v dnešnej dobe už nie sú len pre tzv. geeky a nerdy ako tomu bolo v minulosti. Dnešná doba je úplne odlišná, superhrdinovia zarábajú ako vo filmovom, tak aj v hernom priemysle desiatky miliónov dolárov a my len spokojne chrochtáme blahom nad väčšinovou kvalitou výrobkov. Teda aspoň zatiaľ. A pretože do kín ide práve nový Superman v podobe Man of Steel, vydavateľ Warner Bros sa rozhodol túto filmovú udalosť akosi podporiť nabitou bojovkou Injustice: Gods Among Us. Uvidíme v nej ako už spomínaného Supermana, tak aj veľa a veľa ďalších postáv zo stajne komiksového giganta DC Comics. Ak tiež spomenieme vývojárov z NetherRealm, ktorí tento titul dostali na starosť, herný nadšenci, respektíve nadšenci žánru bojoviek, by mali spozornieť. Títo páni sa totiž naposledy prejavili v absolútne výbornom deviatom Mortal Kombat z roku 2011, ktorý zožal nespočet herných ovacii po celom svete. Ako si ale vývojári zvládli poradiť s Injustice? Úplne skvele vo všetkých aspektoch.
Ak si ešte pamätáte na posledný Mortal Kombat, určite sa vám vybaví aj vcelku kvalitne spracovaný príbeh, ktorý siahal až za hranice podobne zameraných hier. Rovnako je tomu aj u nášho Injustice. Príbehová linka je tu prefíkane rozdelená do niekoľkých kapitol, pričom každá patrí jednému hrdinovi, či zloduchovi. Na jednu stranu sa síce nejedná o nič svetoborné, predsa len taký krátky filmeček doložený ešte kratším bojom nie je žiadne terno, ale v Injustice to všetko ide tak krásne ruka v ruke, že onen príbeh naraz dokáže zahrať aj väčšiu úlohu a môže dokonca aj baviť.
Ako som povedal, hlavná dejová linka je rozdelená do viacerých kapitol, v ktorých sa ujmeme niekoľkých hlavných postáv. Niektorí sú síce zaujímavejší než ostatní, ale aj tak príbeh odsypáva, tak ako má. Postupom času sa aj v tomto hernom móde dostávate do neustále nových a nových živých arén, ktoré možno úplne skvele využívať v boji. Dalo by sa to napísať nasledovne: Interaktívne predmety môžu byť hodené na nepriateľa, alebo nepriateľ môže byť hodený na interaktívne predmety. To všetko jedným stlačením tlačidla v ich blízkosti. Ona je dokonca aj tá samotná aréna taká živšia. Akokoľvek sa to zdá divné, je to tak. Vášho úhlavného nepriateľa môžete jedným úderom dostať napríklad do odlišného prostredia. To všetko plus nejaké tie životy dole samozrejme.
Zvyšok už zostáva len a len na hráčoch. Injustice nie je síce práve najťažšia bojovka, aspoň minimum skillu však vyžaduje. Každá postava má svoje špeciálne útoky a tlačidlové kombinácie, ktoré ak sa naučíte, stanete sa nezastaviteľnou mašinou na mlátenie. Tieto kombinácie sú u všetkých 24 bojovníkov (DLC nerátam) podobné, takže sa dajú aj ľahko zapamätať a ľahko použiť v aréne. Ak však patríte medzi typy hráčov, ktorí len zbesilo stláčajú tlačidlá a dúfajú, že postava urobí nejaké pekné kombo aj bez potrebných skúseností v bojovkách, napokon rovnako ako ja, tiež sa pre vás nájde miesto.
Ak ste tiež hrali Mortal Kombat od týchto vývojárov, v hrateľnosti tu nájdete niekoľko málo prvkov, ktoré sa minulej bojovke až sakramentsky podobajú. Máme tu napríklad špeciálny útok, ktorý možno uskutočniť iba nabitím ukazovateľa v ľavom dolnom rohu obrazovky. Akonáhle dostanete poriadny výprask, tento ukazovateľ sa vám naplní a vy môžete použiť útok so špeciálnou animáciou, ktorú má každý inak. Flash napríklad obehne celú Zem, aby vám dal poriadnu ranu päsťou, a Batman vás zase zrazí svojím Batmobilom. Tieto útoky tiež samozrejme uberajú najväčší počet životov, ako inak.
Keďže vám príbehová linka pravdepodobne nebude stačiť k poriadnemu natrénovaniu svojich schopností, je tu samozrejme aj niekoľko herných režimov, ktoré vám k tomu pomôžu. Vedľa klasických a viacmenej už preflákaných herných režimov si môžete zahrať aj napríklad taký STAR Labs – mód s celkovo 250 misiami, ktoré možno jednotlivo dokončiť iba pri splnení nejakej špeciálnej požiadavky v boji. Čím ďalej pokročíte, tým väčšiu obtiažnosť vám hra udelí.
Či už hráte príbehový režim, S.T.A.R. Labs alebo obyčajný súboj, za všetky výhry aj prehry sa vám pripočítajú skúsenostné body, ktoré možno využiť na úpravu vášho profilu. Každý hráč má tiež svoju „kartičku“, ktorú si možno dizajnovo upraviť podľa ľubovôle (za levely dostávate nové pozadia atď). Táto vizitka sa ukazuje každému pri hre proti reálnym hráčom cez internet. Mimo počtu výhier a prehier sa tiež ukazuje aj počet odpojenia sa z hry, čo je občas tiež dobré vedieť u oponentov. Hra cez internet je potom podobná tej s konzolou. Bojujete v rovnakých arénach a s rovnakými postavami.
Injustice: Gods Among Us sa vydaril. Ja osobne som nikdy nebol prílišným fanúšikom bojoviek a k tejto hre som sa dostal hlavne iba kvôli mojej láske ku komiksom. Bol som jednoducho prekvapený z toho, ako sa táto hra skvele hrá a môžem ju úplne všetkým odporučiť. Aj hráči s nezáujmom k bojovým hrám môžu zažiť veľa zábavy, zvlášť ak budete hrať s kamarátom. Nemôžem si však odpustiť ešte také malé posledné prirovnanie: Mortal Kombat je predsa len Mortal Kombat. Aj cez svoju kvalitu zostáva Injustice pre mňa až za týmto herným klenotom.
Skvelá hrateľnosť, príbeh je na pomery bojoviek kvalitný, zábavné herné režimy (offline aj online)
Nič nové, niektoré postavy v príbehu postrádajú zmysel
Verdikt: Skvelá bojovka s parádnym príbehom a vydarenou hrateľnosťou. Občas až moc pripomína Mortal Kombat od rovnakých vývojárov. Chcelo by to nejaké svieže nápady.
Hodnotenie:
80%
zdroj:Czechgamer.com