Alex Hutchinson, kreatívny šéf tretieho Assassins Creed, sa v rozhovore pre magazín Edge nechal počuť, že megalomanské projekty, takzvané AAA (alebo „trojáčkové“) hry, pomaly, ale iste vymierajú. Samotný Hutchinson ich označuje za „dinosaury“ a zároveň dodáva, že jeho dieťa, Assassins Creed III, je jedným z posledných. „Naša hra je ešte stále tým veľkým AAA monštrom, na ktorom pracujú veľké tímy ľudí a s vývojom vypomáha niekoľko štúdií naraz. Týchto projektov je stále menej a menej,“ povedal, „Cítili sme, že je to pre nás vzácna príležitosť. Mali sme skúsený tím, ktorý na značke už nejakú dobu pracoval a tiež plnú podporu ľudí z Ubisoftu. “
Na vývoj sme mali takmer tri roky a to je v dnešnej dobe celkom rarita. Technológia a platformy už boli vopred pripravené, čo nám umožnilo poriadny rozjazd miesto toho, aby sme museli tvoriť základné funkcie. Navyše máme na všetkých platformách zavedenú hráčsku základňu, ktorá je obrovská. Veľa týchto faktorov sa kvôli rôznym okolnostiam čoskoro zmení. Preto veľa z nás považovala tento projekt za príležitosť, ktorá sa v našej kariére už nikdy nemusí opakovať.
zdroj: czechgamer.com