Koncom minulého týždňa ste si mohli prečítať recenziu singleplayerovej časti hry God of War: Ascension, jednej z najočakávanejších exkluzivít pre PS3 tento rok. Kvôli embargu sme však boli nútení akosi vynechať multiplayerovú zložku, ktorú bolo možné zrecenzovat až po vydaní, s čím samozrejme súvisela aj absencia číselného hodnotenia u článku. Presne preto si teraz tiež čítate druhú časť recenzie, God of War: Ascension totiž už vyšiel a s ním sa spustila aj hra pre viacerých hráčov. Všetci si teda vyberte svojho boha, vyzbrojte sa dostatočne kvalitným brnením a poďme sa vrhnúť do arén, tentoraz už aj s finálnym verdiktom!
Zo všetkého najskôr sa ale poďme pozrieť na jadro multiplayeru. Vec sa má totiž tak, že samotná séria God of War bola až doteraz čisto singleplayerovou záležitosťou. Aj podľa slov vývojárov bolo na Gow: Ascension práve najhoršie previesť zábavu čisto singlovej hry do hry pre viacerých hráčov, kde namiesto umelej inteligencie budeme bojovať proti ľuďom z rôznych kútov sveta. Dovolil by som si to porovnať napríklad s pôvodne singleplayerovou sériou Uncharted, ktorá bola obohatená o multiplayer až v druhom a treťom diele.
Je dobré spomenúť, že nebudeme bojovať za samotného Krata, ale za bezmenného bojovníka, ktorý sa s Kratom stretne len na okamih. Rovnako ako on, aj náš multiplayerový bojovník je totiž väzňom držaným v Prison of the Damned, odkiaľ sa mu šťastnou náhodou povedie utiecť. Dôvodom je práve singleplayerový súboj Krata so storukým Hekatonchoirom (v hre tých 100 rúk bohužiaľ nemá). Inu, utiecť je silné slovo. Objavujeme sa na Olympe, odkiaľ už iniciatívu prevezmeme my, hráči.
Ešte než budeme ostatným trhať hlavy, musíme si vybrať jedného zo štyroch bohov, alebo ak chcete patrónov, ktorý nad nami bude mávať takú pomyselnú opatrovnícku ruku v tých všetkých bitúnkoch, ktorými si prejdeme. Z výberu všetkých bohov ním môže byť buď Ares, Hades, Poseidon, alebo Zeus. Každý z nich poskytne nášmu bojovníkovi ojedinelé schopnosti podobné tým, aké mal Kratos v súbojoch s rôznymi elementami čepelí. A aj keď si priazeň bohov môžeme ľubovoľne v menu meniť, má to jeden háčik. Ku každému Bohovi sa viažu všetky vaše ťažko vymlátené XP body, takže každá prvá zmena božstva znamená štart od nuly.
Multiplayerová postava môže byť tiež upravená podľa vášho gusta. Všetka úprava sa rozdeľuje do časti hlava, trup a nohy, kedy si ku všetkým častiam môžete pridať nejaký ten kus pekného brnenia. Rovnako tak si môžete vybrať, akú peknú blyšťavú čepeľ narvete bojovníkovi do ruky do súboja, alebo aké kombá s ňou môže používať. Ak sa vám tiež podaria odomknúť rôzne ocenenia v multiplayerových hrách, pár bodíkov k dobru aj získate. Čím viac takých výhier, tým lepšie si môžete vášho bojovníka upraviť.
Je pravdou, že u tohto God of War bol viac prezentovaný práve multiplayer, než ak samotný single. Je teda celkom škoda, že v hre nájdeme len štyri klasické módy, rôzne rozdelené podľa počtu hráčov v hre (a tým zodpovedajúcu veľkosť arény). Z týchto štyroch režimov sú navyše tri už v dnešnej dobe viacmenej prefláknuté. Prvými dvoma sú free for all a capture the flag, ktoré si môžete zahrať buď v štyroch (free for all), alebo v ôsmich hráčoch (oboje). Hra o vlajku sa každopádne ukázala v málinko lepšom svetle ako v ostatných tituloch. Na mape môžete vytvárať pasce proti nepriateľom a raz za čas sa tam tiež objavia nejaké tie poháňacie schopností a špeciálne zbrane. Okolie sa všeobecne chová asi najinteraktivnejšie zo všetkých ostatných režimov. Vo všetkých módoch sa tiež objavujú rôzne debny a zberateľské predmety.
Teraz prichádzajú na rad už zaujímavejšie módy. Jedným z nich je kooperatívny Trials of the Gods, ktorý ide zahrať na celkovo troch mapách. Jedná sa o spôsob hry, kedy sa na vás hrnú vlny nepriateľov zo všetkých kútov mapy a vy, buď s vaším kamarátom, alebo aj bez, sa ich snažíte, čo najefektívnejšie pobiť. Celé kolo je obmedzené časomierou, ktorá ide pomaly zbrzďovat, čo najrýchlejším zabíjaním AI protivníkov. Za jednotlivca dostávate nejakých pár sekúnd k dobru, takže ak viete dostatočne dobre mávať s vašou zbraňou, niekoľko minút určite vydržíte.
Posledným režimom je Team Favour of the Gods. Rovnako ako u free for all hry, aj tu je mód rozdelený do dvoch druhov, 2 vs 2 a 4 vs 4. V prípade štyroch hráčov v aréne sa jedná o obyčajný team deathmatch na malých mapách s nejakou tou truhlou okolo. Ak by sme mali hovoriť o 4 vs 4, tu nám rozľahlosť narástla, počet debien sa zvýšil a aj bodov môžeme získať viac po dokončení. Občas si tiež zahráme už známu hru o územie.
Hrateľnosť je inak podobná tej z klasického singleplayeru, s tým rozdielom, že kombá sú upravené špeciálne pre súboj so živými protihráčmi. Na túto menšiu zmenu si však okamžite zvyknete, takže v tomto prípade nie je naozaj čo riešiť. Multiplayer v God of War: Ascension je teda celkovo dobrá záležitosť, ktorá do seba určite niečo má. Stále sa ale nemôžem zbaviť dojmu zbytočnosti, ako ostatne u všetkých ostatných multiplayerových dodatkov k čistým singleplayerovým hrám. Neuškodilo by pridať pár herných režimov navyše a nespoliehať sa len na istotu. Celkový MP zážitok je taký, že nedokáže uraziť, ale za to ani príliš každého nenadchne, bohužiaľ. Snáď nabudúce, je to predsa len prvý pokus v sérii a v nejakom ďalšom, trebárs už naozaj štvrtom diele, sa dočkáme niekoľkých väčších zmien, rovnako ako tomu bolo v prípade Uncharted 2 a Uncharted 3.
Singleplayerová hrateľnosť, výber opatrovnického boha, o pár hodín môže predĺžiť hru
Málo herných režimov, úplne obyčajný multiplayer, neurazí a ani nenadchne
Verdikt: Pár hodín by ste u hry pre viac hráčov mali vydržať, ale nič zázračného nečakajte. K dokonalosti má tento multiplayer ešte veľmi ďaleko.
Hodnotenie:
70%
zdroj:Czechgamer.com