Gears of War 3 – preview

Exkluzivita je niečo, čím sa dva naveky znepriatelené konzolistické tábory snažia získať hráča na svoju stranu. Nechajme teraz bokom dohady okolo toho, ktorý z next-génov ponúka lepší tovar, a poďme sa venovať dielu štúdia Epic, o ktorého kvalitách asi netreba dlho diskutovať. Gears of War je, bola a vždy bude multiplayerovo ladená akcia s perfektným módom kooperácie, systémom krytia a apokalyptickým príbehom, ktorý potrebuje uzavrieť. To však neznamená, že by snáď trojkou celá séria končila. Všetci vieme, že o tomto rozhodujú predovšetkým hráči a ich snaha odľahčiť vlastným peňaženkám.

Tretí Gears sa mohutne prezentoval predovšetkým na tradične pompéznej E3 akcii Microsoftu. Pravdou však je, že tou dobou už malo dávno rotovať v mechanikách. Tvorcovia totiž chceli pôvodne ísť s kožou na trh už v apríli. Namiesto toho ale vypustili multiplayerovú betu, do ktorej sa počas niekoľkých týždňov testovania prihlásilo viac ako milión a štvrť ľudí. „Vopchať do hry slepo čo možno najviac noviniek je možné, ale čoskoro by sa nám to vypomstilo. Namiesto toho sme sa radšej zamerali na betu, vďaka ktorej môžeme multiplayer lepšie stabilizovať a dáva nám to tiež čas venovať sa kampani – oproti predchádzajúcim dielom zďaleka najviac, „vysvetľuje Rod Fergusson, šéfproducent hry.

Gears of War nikdy nebolo hrou zameranou na dychberiacu dejovú líniu. Vždy to bola priamočiara akcia s jasným cieľom – pobaviť a zabaviť. Recept na tento koktail ale v Epic kamsi zmizol. Ako inak si vysvetliť krach multiplatformového Bulletstormu, ktorý tiež vzišiel z dielní marylandského štúdia? Avšak nech už to bolo s Bulletstormem akokoľvek – ktovie, trebárs sa dočkáme dvojky? – Isté je, že nové Gears of War svojich dvoch predchodcov isto iste nezahanbí. Aspoň zahraniční novinári sú o tom presvedčení.

O multiplayerovej zložke hry v podstate vieme úplne všetko. A že nám tvorcovia poodhalia niečo z tej singleplayerovej, na to dychtivo čakal celý svet. Výstavy E3 a Gamescom napovedali veľa. Vieme napríklad, že príbeh sa ďaleko viac zameriava na hlavné postavy, bude rozľahlejší a vo všetkých smeroch prepracovanejší – koniec koncov ešte aby nie, keď práve na toto tvorcovia zviedli prieťahy s vydaním.

Jednotka Delta Squad sa vracia. Mesto Jacinto padlo a všetko by malo nasvedčovať tomu, že trojka bude pokračovať tam, kde skončila úspešná dvojka. Ale tak tomu nie je. Namiesto toho sa v čase posunieme ešte o kúsok ďalej. „Chceli sme, aby si príbeh a udalosti druhého dielu trochu sadli,“ hovorí Fergusson. Vďaka tomu sa Marcusom,  jeho verným spolubojovníkom Dominicom „Domom“ Santiagom alebo napríklad s Colom Train a ďalšími stretávame o niekoľko rokov neskôr.

Príbeh začína na bojovom korábe Raven ‚s Nest. Z neho sa za rýchleho toku času stalo niečo ako posledné útočisko stále ešte celkom početnej armády COG. Akonáhle sa hlavní hrdinovia vylodia, ocitnú sa pod útokom nepriateľských Locust. Zhruba takto nejako začína singleplayerová kampaň. Do toho všetkého  ústredné postavy – ako lákal Fergusson – zápasia s vlastnými problémami. Marcus zjavne narazí na nové indície spojené s otcovou údajnou smrťou. Táto záhada by v trojke mala byť vyriešená.

Cole sa zase vracia do svojho rodného mesta – teraz už značne zdevastovaného. V jednej misii sa dokonca dostane až na štadión, kde kedysi hrával alternatívne futuristickú obdobou amerického futbalu – thrashball. Skontroluje svoju starú skrinku a o pár momentov neskôr už ničí bandu Locust ako by sa nechumelilo. Emotívnejšie scény ako túto už ale asi Gears of War 3 neponúkne – veď je to tiež titul, ktorý na city moc nehrá. Drsňáckí chlapci predsa neplačú.

Dominic pre zmenu prepadol depresiám po smrti svojej drahej polovičky a nech už za to môže táto smutná udalosť alebo iná – bradu mu zakryl hustý porast fúzov. Po vašom boku sa objaví aj niekoľko nováčikov, trebárs Jace a Anya. Postupom hry sa stretnete aj s už spomínanou Sam, Carmine alebo Baird. Hlavné charaktery a ich voľba je na vás. Tvorcovia sa však neobťažovali so žiadnym vysvetlením o ich príchode. Proste tu sú. To má hráč brať ako fakt. Rovnako ako to, že Baird sa z nejakého dôvodu nemá v láske so Sam.

Nepriateľské Locust navyše decimuje pôvodne spásna sila zvaná Imulsion. Že by to však bola pre ľudstvo nejaká závratne skvelá správa, to rozhodne nie – z Locust sa stávajú Lambenti. Z trailerov je pomerne jasne vidieť, čo dokážu. Obrie chapadlovité netvory chrliace menšie vybuchujúce obludy. Je jasné, že nepriateľská hrozba sa zvyšuje – a o dosť. AI by sa mala o niečo zlepšiť, protivníci budú ďaleko vynaliezavejší a príliš dlho vás za múrom skrčených nenechajú. Keď padnete k zemi, spolubojovník pribehne s prvou pomocou. Ak sa za vami odvážia i v daždi guliek, nevieme, snáď si ale dá väčší pozor ako v minulých dieloch.

Dôraz na kooperáciu – to je a vždy bola hlavná devíza hry. Tentoraz zájdu tvorcovia ešte o niečo ďalej. Počet ovládaných hráčov sa z dvoch zvyšuje na štyroch. A aby toho nebolo málo, tak si hra v každej z misií pripraví pre každého niečo. Ako príklad uveďme jednu z prvých misií, kedy sa Marcus a celá Raven ‚s Nest bráni útoku obrieho Lambenta. Kým na lodi sa odohráva boj, parťáci z jednotky sa snažia obludu prekabátiť, obehnúť ju a zasadiť smrteľný zásah zozadu.

Tretí Gears of War vlastne nemá čo skrývať. Multiplayerová zložka sa svetu predstavila už v máji, singleplayerová na letných výstavách. Všetko nasvedčuje tomu, že sa z hry vykľuje solídny nástupca dvoch predchádzajúcich dielov a že opäť naláka nejedného hráča ku kúpe Xboxu. Pretože jednoducho – tu Locust / Lambentí háveď treba nadobro odstrániť.

> Všetko je pripravené, 20. septembra sa Gears of War 3 vydá do sveta. Len pre Xbox 360, samozrejme.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár