FIFA 12 sa síce trebárs ešte v Británii zďaleka neprestáva predávať a javí sa ako horúca novinka, ale už tu máme oznámenia budúceho ročníka, ktorý podľa tlačovej správy „mení pravidlá hry“. Jednou z chystaných noviniek bude tzv. „inteligencia v útoku“, ale aj ďalšie vylepšenia majú opäť prispieť k tomu, že tento rok bude FIFA zase o niečo vernejšia:
(Inteligencia v útoku) umožní hráčom analyzovať okolitý priestor, dôraznejšie a chytrejšie prenikať cez obranu súpera a myslieť dopredu. Virtuálni hráči teraz disponujú dostatočnou inteligenciou na to, aby sa sami vysúvali do priestoru, nabiehali oblúkom, alebo dokonca menili smer behu tak, aby dokázali využiť okienok v obrane. Budú sa pokúšať natiahnuť na seba obrancu a otvoriť tak priestor pre prihrávky spoluhráčom. Lepšie si tiež budú sami hľadať priestor pre tvorenie šancí.
Systém spracovania lopty vo FIFA 13 ruší takmer perfektnú schopnosť každého futbalistu obdržať pas a celkovo činí držanie lopty oveľa variabilnějším a menej predvídateľným. Schopnosť hráča spracovať loptu teraz ovplyvňujú faktory ako je tlak brániacich protihráčov či trajektória a rýchlosť lopty, čím otvárajú ďalšie možnosti pre obrancu.
Útočníci zase získajú vylepšený systém driblignu, ktorý umožní precízne vedenie lopty v rozsahu 360 °, takže je pre nich jednoduchšie vytvárať zaujímavejšie a nebezpečnejšie situácie v hre 1 na 1. Rovnako je možné rýchlejšie meniť smer pohybu, dynamickejšie vyrážať za loptou a dlhšiu dobu efektívnejšie tieňovať obrancu.
> Player Impact Engine propagovaný vlani sa tento rok dočká vylepšení do druhej verzie a teraz sa stará aj o verné fyzické spracovanie súbojov futbalistov bez lopty – teda tých, čo sa niekde postrkujú alebo sa snažia jeden druhého pretlačiť pri vyhrotených situáciách. Ďalej pribudne nástroj taktických voľných kopov určený pre „technicky najzdatnejších borcov na ihrisku“. Nebude chýbať viac ako 500 licencovaných klubov, ktoré využijete napríklad v režime Sezóny 1 na 1.
> FIFA 13 vyjde celosvetovo na jeseň vo verziách pre PlayStation 3 s podporou PlayStation Move, Xbox 360 sa podporou Kinect, PlayStation Vita, Wii, PC, PlayStation 2, Nintendo 3DS, PSP, iPhone, iPad, iPod touch a ďalšie mobilné platformy.
zdroj:Czechgamer.com