Disney Infinity 3.0 – recenzia

Ako začať recenziu na hru Disney Infinity 3.0? Tak túto otázku som si kládol už dlhú dobu. Dôvodom nie je nič iné ako fakt, že hra ponúka na prvý pohľad neskutočne veľa možností. Potom, čo som odohral pár hodín, aby som si vôbec trochu zvykol, bol som zo všetkých strán zavalený rôznorodým obsahom, že som si skutočne nebol istý, ako článok naštartovať, aby som nezabudol nič dôležité. Nakoniec som na to však prišiel, a tak sa o tomto titule môžete dozvedieť viac v našej recenzii.

Oci, čo je to tam za panáčikov?
Prvou vecou, ktorou sa tituly zo série Disney Infinity odlišujú od bežných krabicoviek je rozhodne balenie, v ktorom si hru z obchodu odnesiete. Nielen, že krabica je nepomerne väčšia než bežný obal na Blu-ray disk, ale aj celkové stvárnenie obalu s obrovskou žiariacou ikonou PEGI 7 v spodnom rohu dáva tušiť, že na ťahu sú v tejto hre predovšetkým mladší hráči, čo rozhodne v dnešnej dobe nie je úplne bežné.

Klik pro zvětšení (Disney Infinity 3.0 - recenze)

Avšak to, že je krabica rozmernejšia, má aj svoj praktický dôvod. Obsahom balenia sú totiž v prípade Starter packu aj 2 postavičky z univerza Star Wars (Anakin Skywalker a Ahsoka Tano) a herné periférie, nevyhnutne potrebné k samotnému hraniu. Jedná sa o podložku, na ktorú umiestňujete svoje avatary a potom sa v ich koži preháňate po hernom svete. Tá slúži navyše aj k odomykaniu nových herných svetov, v mojom prípade Star Wars: Twilight of the Republic.

Krabica plná hier
Ak máte aspoň nejaké osobné skúsenosti s predošlými dielmi 1.0 a 2.0, ktoré postupom času vychádzali na všetkých mysliteľných platformách, máte pravdepodobne hrubú predstavu o tom, čo je vlastne táto, pomerne atypická herná záležitosť, zač. Vy, čo ste zatiaľ nemali to šťastie, vedzte, že centrálnym miestom, kde sa deje všetko podstatné a vašej fantázii sa otvárajú dvere dokorán je Toy Box Hub (Truhla s hračkami). Jedná sa prakticky o sandboxový open-world priestor, kde je všetko dovolené a zároveň ste silne motivovaní tento svet ladiť a vylepšovať k obrazu svojmu.

Po svete sa môžete preháňať so svojou postavou, plniť úlohy rozdelené do niekoľkých kategórií – boj, závody, klasické plošinovky a budovanie. Mimo to môžete zbierať herné menu, ktoré sa váľa skutočne na každom rohu, chrániť roztomilých obyvateľov pred útokmi nebezpečných monštier, preháňať sa na zvieratách alebo v roztodivných vehikloch, lietať v lietadlách a vrtuľníkoch a mnoho a mnoho ďalšieho.

Navyše Vám do lona spadne aj Váš vlastný dom, v ktorom sa budete môcť vyblázniť v úlohe dizajnéra a zmeniť prakticky čokoľvek, od rozmiestnenia predmetov, pristavenia ďalších poschodí či napríklad interiér domu kompletne novo vytapetovať. Menších problémov, rovnako ako v režime budovania v exteriéri, som si užil s ovládaním, ale po pár dňoch Vám už nebude stavanie robiť vôbec žiadne problémy. Autori navyše do tohto módu implementovali pár pomocných funkcií, ktoré Vám začiatky uľahčia. Hlavné je, nenechať sa odradiť.

Ak sa rozhodnete splniť všetky výzvy, ktoré si na Vás autori prichystali, dostanete sa medzi mnoho klasických kreslených postavičiek, v ktorých prostrediach Vás bude vždy sprevádzať hudobný podkres zodpovedajúci danej filmovej predlohe, takže na svoje si prídu aj fanúšikovia notoricky známych melódií. Narazil som napríklad na Phineas a Ferb, ktorí boli súčasťou jedného z mnohých questov.

Samotných aktivít v Toy Boxu je toľko, že vám rozhodne pár hodín zaberie, než sa nimi prekúšete. Ovšem tu všetka zábava ešte len začína.

Dobrodružstvo, to my radi
Keď sa v „krabici“ dostatočne vyblázníte a radi by ste vyskúšali niečo serióznejšieho, silne odporúčam do podložky vložiť niektorý z playset, ktorý máte k dispozícii. V testovanej verzii bol súčasťou už avizovaný Star Wars a po jeho umiestnení do správneho otvoru sa začali diať veci.

Otvorí sa vám zbrusu nový svet a z farebného Disney sveta plného Mickey Mouse a inej rozkošnej hávede a detských kamarátov sa stane svet Hviezdnych vojen všetkým. Čaká na Vás dobrodružstvo rozložené do štyroch epizód, ktoré pozostávajú z mnohých hlavných, ale aj vedľajších úloh, za ktorých splnenie je možné získať skutočne veľa skúsenostných bodov. Tieto potom investujete do jednotlivých schopností Vášho hrdinu, rozdelených do niekoľkých kategórií. Sami sa môžete rozhodnúť, či sa pustíte do vylepšovania pohybov a komb, zdokonalíte sa v boji pomocou nových úderov, dáte svojmu svetelnému meču viac Sily alebo pôjdete cestou kombinácie. Veľkou výhodou samotného RPG systému je fakt, že každá z postáv má svoje unikátne schopnosti a herná úroveň sa vylepšuje u každého charakteru zvlášť. Motivácia zlepšovať sa je teda rozhodne veľká.

Počas jednotlivých epizód návštevou dôverne známeho miesta z hernej ságy na planétach Geonosis, Coruscant a Tattooine sa stretnete v súbojoch s radom menej či viac tuhých nepriateľov. Osobne sa mi veľmi páčili „filmové“ spomalovačky pri rozseknutí posledného nepriateľa na obrazovke. V bojoch možno tiež využiť Silu, ktorou si možno napríklad pritiahnuť nepriateľa k sebe a poriadne mu naložiť. Samozrejmosťou sú potom súboje s bossmi, ktorí Vám svojimi špeciálnymi útokmi dokážu poriadne zakúriť, aj keď už ste napríklad na 10. leveli (vlastná skúsenosť). V príbehovom režime dôjde aj na vzdušné súboje.

V dvoch sa to lepšie ťahá
Jednou z najlepšie spracovaných častí hry je kooperácia dvoch hráčov, kedy stačí do podložky vložiť druhú postavičku, zapnúť ďalší ovládač a hra sa ihneď prepne do režimu rozdelenej obrazovky. S parťákom, ktorý Vám kryje chrbát, sú potom tuhé súboje znateľne jednoduchšie a zo spolupráce budete mať rozhodne radosť. Ak ste zrovna sami, tak tiež nemusíte zúfať. Do hry boli novo implementovaní aj AI pomocníci (sidekicks), ktorých môžete na svojich potulkách tiež pozbierať peknú riadku. Potom už nie je nič jednoduchšie, ako si postavičku vyvolať a ona potom poslušne behá s Vami a pomáha Vám plniť herné úlohy. Keď ju navyše budete poctivo kŕmiť, získa tiež nové schopnosti. Jedlo získate buď v debnách rozmiestnených po úrovniach, alebo si ho sami vypestujete na farme, napríklad v podobe paradajok. Podobných vychytávok ponúka titul naozaj nepreberné množstvo.

Koľko ľudí, toľko hier
Neoddeliteľnou súčasťou Disney Infinity vždy bola, je a bude komunita hráčov, spojená s týmto titulom. Komunitný režim v čase testovania ponúkal iba pár máp, vytvorených predovšetkým samotnými autormi, ale občas sa mi podarilo naraziť aj na svet, ktorý mal na starosti niektorý z hráčov. A že sa bolo na čo pozerať! Kreativite a fantázii sa v tejto hre medze skutočne nekladú a je len na Vás, ak sa rozhodnete vystavať zbrusu nový zábavný park, závodnú dráhu, farmu plnú zvierat alebo niečo úplne iného. Akonáhle je Váš projekt hotový, jedným klikom ho pošlite na schválenie ak prejde výtvor týmto procesom, máte vyhrané. Do Vášho sveta môže potom zavítať ktorýkoľvek hráč a vy sa môžete začať šplhať rebríčkom popularity. Komunitná tvorba má skrátka prakticky neobmedzený potenciál a som skutočne zvedavý, akých klenotov sa v budúcnosti dočkáme.

Ďalším miestom, kde sa môžete online stretnúť s ďalšími hráčmi naladenými na rovnakú vlnu ako vy, je automatová herňa, ktorá akoby z oka vypadla tým, do ktorých sme veľmi radi chodili v 80. rokoch. Stačí len postaviť sa k automatu s hrou, ktorú by ste si chceli vyskúšať, pripojiť sa do lobby, počkať na ostatných hráčov a už sa môžete stretnúť napríklad vo variácii na basketball, v súboji o to, kto nafarbí za určitý čas čo najviac častí sveta svojou farbou či v honbe za zlatými krúžkami. Jediným problémom pri mojom hraní bol opäť nedostatok živých hráčov, takže sa mi podarilo pripojiť iba párkrát. Avšak, toto neberiem ako negatívum, ľudí bude zaiste dosť.

Mami, oci, ja chcem Olafa!
Ak vezmeme do úvahy, že postavičiek je do hry v súčasnosti ohlásených 28 z prostredia Marvel, Star Wars a klasických Disney rozprávok, tak hra vydrží skutočne dlho a nejaký ten mesiac teoreticky zaberie, než si vylepšíte všetky z nich. Hra sa vďaka svojmu systému tak môže pekne predražiť a zberatelia si budú musieť siahnuť hlbšie do vrecka, keďže ani samotné herné svety nie sú zadarmo. Na druhú stranu, za svoje peniaze získate, na rozdiel od rôznych, v dnešnej dobe vydavateľmi toľko obľúbených „virtuálnych“ DLC, niečo hmatateľného a figúrky môžu slúžiť vďaka svojmu prevedeniu a materiálu aj ako bežné hračky či dekorácie na poličku.

Čo sa týka kompatibility s figúrkami z predchádzajúcich titulov, tak áno, použiť ich môžete, avšak nepočítajte s tým, že si s nimi zahráte tematické story režimy alebo ich budete môcť vylepšovať rovnakým spôsobom ako tie, určené priamo pre tretí diel.

Pre koho hra vlastne je?
Spočiatku som si nebol úplne istý, či tento titul moja hlava vôbec „poberie“. Niet sa však čoho báť. Chytila ma totiž viac, ako mnoho iných súčasných AAA záležitostí nacpaných až po okraj výbuchmi, zombíkmi či odtrhnutými končatinami. Neuveriteľne som si pri hraní odpočinul a to je najdôležitejšie. Ba čo viac, keď sa syn chopil druhého ovládača a rozbil mi Anakina tromi údermi, to bola potom z jeho strany úprimná radosť – áno, funguje tu „friendly fire“. Okrem takýchto spestrení možno hrať aj seriózne, a tak som sa v priebehu predchádzajúcich nocí vždy s chuťou ponáral do kreslených svetov.

Je dôležité si uvedomiť, že nie všetky aktivity sú šité na mieru deťom, ale väčšinu z nich si užiť určite dokážu. S tými ostatnými si potom hravo poradíte vy a vedzte, že aj tridsiatnik sa bude kráľovsky baviť. Trúfam si tiež tvrdiť, že ani veľa príslušníčok nežného pohlavia neodolá roztomilým svetom. Disney Infinity 3.0 by som tak rozhodne odporučil všetkým hráčom, ktorí sa chcú u hier baviť nehľadiac na vek. Tak na čo ešte čakáte?

HODNOTENIE:

90%

Recenzovaná verzia: PS4