Deadfall Adventures – recenzia

V histórii dobrodružných hier a filmov nájdeme rôzne tváre, či už ženské alebo mužské. Keby sme to vzali podľa veku, na prvé miesto by sa zaradil Indiana Jones. Sympatický profesor, ktorý vo svojom voľnom čase, alebo ak to po ňom chce vláda, musí odháňať náckov, poprípade boľševikov, od starovekých tajomstiev, ktoré by človek nemal spoznať.

James Lee Quatermain, správňak z malého poľského štúdia s obľubou ničenia vecí dynamitom. Ako dopadol jeho príbeh? “

V tú ranu sme v súčasnosti, kde sa nám o podobné dobrodružné výpravy starajú Lara Croft zo série Tomb Raider, a Nathan Drake, protagonista PS3 exkluzivity Uncharted. Navyše sa pripravuje ďalšie Uncharted pre PS4 a pokračovanie reštartu života Lary Croft je už tiež v prípravách. Netreba pripomínať, že oba tituly sú na veľmi dobrej úrovni. Dúfajme, že autori túto latku zachovajú aj v najbližších projektoch.

Klik pro zvětšení

Poľskí vývojári zo štúdia The Farm 51 urobili hru, ktorá presne zodpovedá hrám od podobných vývojárov. Je malá, vcelku dobrá, málo originálna, v príjemnom grafickom kabátiku, s hroznou AI, podčiarknutá uspokojujúcou zábavou.

Aj nejakú tú romantiku tu nájdete.

James Lee Quatermain je vnukom Allana Quatermaina, dobrodruha 19. storočia, ktorý vzišiel z pera spisovateľa sira Henryho Ridera Haggard. Jeho starý otec sa podieľal na archeologických výskumoch a objavoch, takže nie je náhoda, že sa remeslo dobrodruha v rodine Quatermain dedí, aj keď sa jedná o fikciu. Jamesova úloha je sprvu jednoduchá: pomôcť mladej archeologičke s prehľadaním ruín niekde v Egypte. Prekvapivo však nie je jediná, ktorá sa chce zoznámiť s vytúženým artefaktom. Dobrodružstvo môže začať! Len musíme odstrániť tieto balvany … Čo takto dynamitom?

Hra sa odohráva okolo druhej svetovej vojny, takže je jasné, ktorí zmetci vám budú robiť problémy. Áno, opäť tu máme náckov bojujúcich v mene Führera, ale na chvíľku sa tu objavia aj červení, boľševici. Ti tu sú však za totálnych blbcov, a náckovia sú tí „lepší“.

Čo z toho teda vyplýva? Ďalší príbeh, ktorý sa z hľadiska originality nemôže s ničím merať, lebo to a ono sme už niekde videli. Svoj priebeh ale servíruje vcelku dobre.

Klik pro zvětšení

Graficky Deadfall Adventures hapruje. Farebne to tu máme namiešané v príjemných odtieňoch. Teplé farby Egyptu, cez studenú polárna oblasť po divokú džungľu južnej Ameriky. S oblasťami, ktorými budete z väčšej časti lineárne postupovať, som bol vcelku spokojný. Levely sú dobre navrhnuté. Napravo staré kamenné cesty a stavby obrastené machom a iným rastlinstvom, predo mnou skoro nič, okrem zasnežených ľadovcov (čo by ste tiež chceli v polárnej oblasti nájsť, McDonald?) – Až po chvíľke sa dostanete opäť do nejakého chrámu, a naľavo piesok, kamenné stavby , a zase piesok. Jó, piesok, tiež by som rád zašiel v túto dobu niekam do tepla.

Čo ma teda príjemne prekvapilo na level dizajne, sa tým pádom muselo niekde vrátiť. Obetným baránkom sa stali tváre a celkovo herné postavy. James Lee má ksicht ako štamgast z vedľajšej krčmy, ktorému by stačil najmenší možný podnet, a jeho večera by sa vám objavila na kolenách. Hlavný záporák, nejaký nácek, ktorého meno si teraz nedokážem vybaviť, má nato tvárovú grimasu akoby mu aplikovali rektálny teplomer nadmernej veľkosti. Mrtvolnejšie tváre som snáď ešte nevidel. Je to škoda, graficky to mohlo dopadnúť dobre, hoci herný engine nie je Frosbite 3.

Súbojový systém? Sklamanie …

Kde hra veľa stratila, je AI nepriateľov. Klasicky tupí pandrláci s puškou v rukách, pokiaľ sa jedná o ľudí, alebo staroveké potvorky, ktorých najväčším nepriateľom nie je guľka, ako som sprvu očakával, ale baterka po vzore Alana Wake. Tu som si spomenul na Sniper Elite: Nazi Zombie Army 2 – ak si ich nepustíte blízko k telu, sú celkom papieroví.

Hláška, u ktorej som sa ale zasmial, keď sa dozviete, ako prinútiť baterku viac svietiť, vám bude odpoveďou: „Stlač viac tlačidlo.“ To je ako otázka, ako zosilniť repráky. Otočíš kolieskom, nie?

À propos, máme tu ešte celkový štýl hrania. Deadfall Adventures mixuje FPS strieľačku s prvkami adventúry. Medzi sebou sú celkovo vyvážené, chvíľu strieľate do Führerových ovečiek, chvíľu riešite nejaké tie rébusy. Je škoda, že sa autori zjavne báli, aby sa hráči založení skôr akčne, ako logicky, nezačali čoskoro nudiť. Tým myslím to, že rébusy sú prekliato jednoduché. Aj na strednej obtiažnosti vám hra ponúka vždy možnosť nakuknúť do denníka vášho deda, a z neho vyčítať, ako tými kameňmi posunúť, alebo na ktoré dlaždice by ste rozhodne nemali stúpať. Rébusy boli jednoduché aj na mňa, často som sa do denníka Allana Quatermaina nemusel pozrieť, a to som v adventúrne zelenáč.

Finálnym slovom:

Zopakujem začiatok tejto recenzie: hra Deadfall Adventures je malá, vcelku dobrá, málo originálna, v príjemnom grafickom kabátiku, s hroznou AI, podčiarknutá uspokojujúcou zábavou. Nie je zlá, takže ak sa chcete na dve tri popoludnia zabaviť, za vyskúšanie stojí.

Hodnotenie:

70%

Autori si na nič nehrajú, to je hlavné. Keby sa chvastali vlastnými nápadmi, dopadlo by to zle.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár