Crysis 2: Prečo bolo vyvíjané aj na konzoly?

Je to už cez tri týždne, čo spoločnosť Crytek vydala svoju prvú poriadnu hru v priebehu troch rokov. S Crysis 2 frankfurtske vývojárske štúdio dosiahlo technicky excelentnej úrovne a  grafickej  výnimočnosti. Ako ste sa mohli dočítať v singleplayerovej recenzii, Crysis 2 je jednoducho radosť hrať. Než ale zhodnotíme aj multiplayerovú časť hry, ktorá si však predsa len žiada o niečo dlhšiu testovaciu dobu, poďme sa spolu s Digital Foundry vrátiť k prvým krokom Crysis 2. Priblížime si, ako vôbec hra vznikla. Dnes o tom, čo viedlo vývojárov k tomu, že sa Crysis 2 rozhodli vyvíjať aj na konzoly. Platforme, ku ktorej predtým ani nepričuchli.

Tou najväčšou oznámenou novinkou bola pri prvých zmienkach o Crysis 2  určite multiplatformosť hry. PCčkári sa ťažko vyrovnávali s tým, že prídu o exkluzivitu tak hodnotného titulu, konzolisti sa ale radovali. A mali prečo, Crysis 2 na päť rokov starú architektúru konzol nakoniec priniesla tú najmodernejšiu vizualizáciu, efekty aj fyzikálny model. Ak ale chcel Crytek naozaj expandovať aj na pole herných konzol, prečo práve až s Crysis 2? Veď mohli byť vytvorené porty k pôvodnému Crysis či k spin-offu Warhead.

„Chceli sme vyvinúť našu úplne novú hru a doručiť ju s niečím novým a zásadným pre ďalší vývoj série Crysis,“ vysvetľuje výkonný riaditeľ a prezident Cryteku Cevat Yerli. „Konzolový port by isto nebolo jednoduchšie a ani lacnejšie riešenie. Navyše sme vždy chceli inovovať a prinášať tak vylepšené a zdokonalené herné zážitky,“ dodáva.

Existuje tvrdenie, že kompletná zmena prostredia uľahčila život schopnostiam konzol, hlavný grafik Cryteku pre výskum a vývoj Tiago Sousa si to ale nemyslí: „Tu rozhodovalo dizajnové poňatie hry. Rozhodnutie presunúť sa z džungle, v ktorú sme tvorili takmer desať rokov, nebolo založené na žiadnych technologických záležitostiach, „hovorí.

To však stále neznamená, že migrácia série z PC na viacplatformovú scénu nemala žiadny  následok na efekt a finálnu podobu hry. „Neboli by sme schopní vytvoriť hru takejto podoby, keby sme ju mali priniesť iba pre počítačových hráčov,“ tvrdí ale Sousa.

Voľbu Cryteku však musíme akceptovať. Už len z marketingového hľadiska je navyše oveľa rentabilnejšie uviesť na trh tri namiesto jednej verzie hry. „Samotný počítačový trh nie je schopný vývoj hry takýchto rozmerov zaplatiť. Keď chcete robiť hru, ktorá má byť väčšia, lepšia, stabilnejšia, výkonnejšia a priniesť singleplayerovú aj multiplayerovú zábavu, musí sa predávať. Vďaka tomu, že sme Crysis 2 vydali aj na konzoly, aby sme boli schopní vytvoriť lepšiu hru pre všetkých, „vysvetľuje Sousa. Z jeho slov vyplýva, že hnevať sa na Crytek,  sa rovná nebyť spokojný za to, ako Crysis 2 vyzerá. A to my sme.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár