Kto nepozná Mario, jednu z najznámejších herných značiek, akoby nežil. Kto súhlasí, LIKE!!! Neľakajte sa, toto bol len pokus o žart. Avšak, Chronology, ktorému sa pozrieme na zúbok, s legendárnym Máriom má niečo málo spoločného. Starší hráči si určite vybavia Mária ešte ako kockovaného placatého mužíka, ktorý skákal slimákom a podobným stvoreniam po hlave za účelom posunu v mape. Medzitým ste pozbierali všetky viditeľné aj skryté zlaťáčky a bolo to, nič zložitého. Tento systém dokázal zabaviť niekoľko rokov na hŕbu hodín z vášho voľného času.
Chronology sa vracia k tomuto systému. V úlohe akéhosi architekta, strojníka, … sa nachádzate v smutnom, zdevastovanom svete, a snažíte sa všetko napraviť. Alebo, už si príliš nevybavujem zápletku príbehu, ktorá tu hrá približne tridsiateosmé husle, ale nie je to vôbec na škodu. Chronology si vás získa, ak sa jej to podarí rovnako ako u mňa, úplne niečím iným.
Zopakujem sa: preberiete rolu fúzatého starčeka. S najväčšou pravdepodobnosťou chce ísť niečo spravit, ale bez vašej pomoci sa mu to nepodarí. Chronology je typická plošinovka, takže vám asi dôjde, akú spojitosť s Máriom som v úvode tejto recenzie myslel. Herné princípy sú v základe rovnaké, až na pár zásadných zmien, ktoré Chronology priniesla.
Hrátky s časom
Hneď po pár minútach, ak nie sekundách, nájdete staré hodinky vyrobené naším starcom, ktoré vás vedia presunúť do krásnej minulosti a späť do spustošenej prítomnosti. Striedanie medzi prítomnosťou a minulosťou budete používať na každom kroku, a ako som sa najskôr bál, že to bude pomerne ťažké na naučenie, zistil som, ako veľmi som sa mýlil. Je to jednoduché ako ranné naťahovanie ponožiek na vaše chodidlá.
Kamarát slimák
Po čase sa k vám pridá slimák, ktorému pomôžete z útrob a ako odmenu s vami bude v rozbehnutom dobrodružstve cestovať. Jeho spoločnosť sa môže zdať nepraktická, nie je tomu tak.
Po prvé: vie zastaviť čas. Slimáková špeciálna schopnosť je zastavenie času, a nie je obmedzená na dobu, v ktorej sa práve nachádzate. Nie je obmedzená ani časovo, takže môžete hodiny premýšľať nad tým, akým spôsobom prevediete nadchádzajúcu úlohu.
Po druhé: jeho ulitu môžete použiť ako skokánok. Keď bude nejaká strecha, skala, … moc vysoko, stačí vyskočiť slimákovi na ulitu a nadchádzajúcu prekážku zdoláte raz dva.
Nakoniec stojí spomenúť fakt, že ani tento slimák nevie skákať. Našťastie sa vie teleportovať, takže keď sa vám podarí niekde ho zabudnúť, stlačíte príslušné tlačidlo a jeho roztomilý úsmev bude opäť kúsok za vami.
Chronology ako taká je zo začiatku jednoduchá skákačka, časom sa však dostanete k takým herným puzzlom, že budete musieť dlhšiu dobu premýšľať nad riešením. Puzzle sa stanú zložitejšie, dlhšie na vyriešenie. Už nebude stačiť akurát cesta do minulosti, prebehnutie mosta a hotovo. Bude sa musieť spojiť zmena času spoločne so zastavením času, niekedy aj v rade okamžitých preskočení medzi prítomnosťou a minulosťou.
Graficky sa Chronology tiež nedá nič vytknúť. Príjemná grafika s jednoduchým, ale pekným spracovaním starčeka a slimáka. Niekedy sa tu objavia aj iné postavy, ktoré vám budú brániť v postupe hrou a preto budete musieť vymyslieť niečo typu hodenie nákovy na hlavu, aby ste mohli prejsť inak dobre stráženou bránou. Ich spracovanie je tiež jednoduché a pekné, čiže sa tu potvrdzuje pravidlo: V jednoduchosti je krása.
Chronology je malinká marcipánová kytička, ktorú vidíte za sklom vo vašej cukrárni, a máte na ňu strašnú chuť. Našetrite trochu peňazí a choďte do nej, pretože vám dá nielen sladkú pohodovú hrateľnosť, ale už len pohľad na ňu vám rozsvieti očíčka.
Hodnotenie:
75%
Chronology je malý indie počin, ktorý sa nadmieru podaril.
zdroj:Czechgamer.com