Call of Duty: Ghosts – preview

Všetci vojaci a vojačky pozor! Zatiaľ čo väčšina z nás sa váľala väčšinou niekde pri bazéne, skupina programátorov a grafikov zo štúdia Infinity Ward usilovne pracuje na ďalšom, už desiatom, pokračovaní veľúspešnej hry Call of Duty nesúc názov Ghosts.

O čo pôjde?

V sérii Call of Duty sme už zvyknutí, že každý diel sa odohráva v inej dobe, počnúc 2. svetovou vojnou, cez súčasnosť až po blízku budúcnosť. Desiate pokračovanie tejto série sa bude najviac blížiť tretej verzii – hra sa bude odohrávať v postapokalyptickom svete, kde USA, predtým veľmoc, bude iba malým bezvýznamným štátikom. Prečo sa tak stalo, nie je z prvých informácií ani videí jasné. Iba z jedného videa, kde je záber obrovského krátera a okolo pobehujúcich vojakov ovešaných dozimetrami a podobnými prístrojmi môžeme odhadnúť, že to všetko je následkom nejakej svetovej jadrovej vojny. A na vás v úlohe preživšieho vojaka špeciálnej jednotky bude aspoň sa pokúsiť vrátiť Ameriku a vôbec celý svet do starých zabehnutých koľají. Navyše to všetko bude doplnené o iste skvelý príbeh napísaný samotným Stephenom Gaghan, čo je známy scenárista, ktorý napísal scenáre pre mnoho filmov – pre príklad uveďme Syriana alebo Traffic – Nadvláda gangov.

Grafika, hrateľnosť

Čo sa týka grafického spracovania, za to patrí grafikom štúdia Infinity Ward obrovská pochvala. Kým Black Ops 2, ktoré vyšlo minulý rok, malo problémy s vykresľovaním krajiny a vzdialenejších objektov, sa toho v CoD: Ghosts veľa zlepšilo. Hra na nás doslova dýchla dojmom grafiky novej generácie. Žiadne chyby vo vizuále tu preto nehľadajte. Všetky zbrane sú do detailov prepracované a postavy už vyzerajú ako ľudia, tým pádom celá hra pôsobí reálnejšie. A aby toho nebolo málo, tak grafici poriadne zapracovali na vykresľovaní a vzhľadu krajiny a rastlín. Na videách to všetko vyzerá naozaj pekne – stromy už konečne vyzerajú ako stromy a nie ako nejaké improvizované zápalky porastené machom. Všetky tieto detaily pridávajú hre na úspechu a uvidíte, ako budú tieto veci pôsobiť na vás.

Čo sa týka hrateľnosti, tá sa už na prvý pohľad podľa videí toľko ako grafika nepodarila. Podľa prvých trailerov, ktoré sme mali možnosť zhliadnuť, hra skôr pripomína hrateľnú knihu alebo film s jasným scenárom. Či už plníte misie pod vodou alebo na súši, vždy máte jasne nalajnovanie, kam máte alebo nemáte ísť. Buď vás vedie váš parťák, alebo máte jasne nalajnované trasy, takže nejaké vymýšľanie vlastných postupov a trás neprichádza do úvahy. A keď už dôjde k nejakej prestrelke tak je to len nudná scéna končiaca s jasne nalajnovým priebehom, takže na nejaké taktizovanie opäť nezostáva miesto.

Multiplayer

Vylepší si CoD: Ghosts reputáciu aspon multiplayerom? Čiastočne áno. Okrem toho, že vývojári vyzdvihujú to, že si môžete zvoliť ľubovoľný vzhľad postavy a zbraní. Je teda čisto na vás, či budete hrať za černocha, aziata alebo nejakého miešanca, ktorý bude behať trebárs v protichemickom obleku alebo len „suchej“ uniforme. Avšak toto sú len detaily, ktoré mnoho z nás iste ocenia, ale verím, že skôr vás bude zaujímať to, že multiplayer ponúka dynamické mapy. To znamená, že okrem vopred určených akcií a úloh na vás čakajú dobrovoľné akcičky. To znamená, že môžete napríklad C4 odpáliť dvere, rozstrieľať zámok a navyše si občas pre vás niečo pripraví samotná mapa – dynamická sa jej hovorí preto, že sa môže pri hre kľudne stať, že mapu zasiahnu povodne alebo zemetrasenia, bez toho by to niekto očakával.

Je jasné, že na CoD: Ghosts je stále čo doháňať a vylepšovať. Je tu síce obrovský skok vpred v grafike, ktorá vyzerá už naozaj pekne, avšak voľnosť v rozhodovaní – teda kam pôjdete a čo tam urobíte, pripomína skôr staršie hry.

> Do vydania ešte zostávajú necelé 4 mesiace, tak uvidíme, čo z toho nakoniec vzíde a čo vývojári ešte stihnú dorobiť a vylepšiť.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár