Autori starého dobrého F.E.A.R.u pracujú na hre, ktorý trojáčkové hry vidí z poriadnej diaľky. Nič to nemení na tom, že sa jedná podľa Alfa verzie o jednu veľmi zaujímavú akčnú adventúru z pohľadu prvej osoby. Do tejto verzie sa môže dostať vďaka službe Steam každý, avšak si bude musieť zatiaľ za cca tri hodinky hrania zaplatiť 12,59 €. Keď sa však hra dokončí, nebudete musieť už doplácať nič.
Nečakajte ale netŕnistú cestu. Bugy sú v Alfa verziách bežnou súčasťou, tak sa im nedá vyhnúť ani tu. Niektoré úlohy tak zatiaľ nebudú možné splniť. Inak ich však nie je veľa a žiadne iné podstatné chyby sme neobjavili. Hlavnou chybou však je zatiaľ malé herné územie. Budete môcť vidieť pláž a okolie Henryho pevnosti a to je prakticky všetko. Záchranou je, že sa tu nebudete nudiť. Prechádzať a objavovať rôzne taje okolia je plné ťažkej atmosféry s prvkami hororu. Vyslovene báť sa tu však nebudete.
Dôležité je prežiť.
A to nebude najľahšie. Totiž, rana na blízko od duchov bývalých vojakov vás zabije na mieste a útokov na diaľku tiež veľa neprežijete. Je preto nutné počúvať zvuky okolia, chodiť potichu a očami loviť červené farby na mape. Hra je totiž celá čiernobiela, s červenými prvkami. Červenou sú označení najmä nepriatelia.
Po nájdení zvonca a jeho umiestnení v pevnosti budete mať možnosť meniť svety. V druhom svete namiesto duchov bývalých vojakov stretnete strašidelných lietajúcich kostlivcov, budete môcť splniť iné misie než v normálnom svete. Aj keď slovo normálny tu je relatívne.
Hlavný hrdina sa na začiatku hry jednoducho objaví na pláži na okraji tajomnej americkej Virgínie. Hráč si po chvíľke uvedomí, že nie všetko je v poriadku. A jedinou pomôckou tu je tajomná červená karkulka, alebo jednoducho dievča v červenom kabáte.
Už len umiestnenie hry do sedemnásteho storočia robí z hry exkluzivitu, ktorá vo svojej podstate nemá konkurenciu. Je veľkou otázkou, či vo finále medzi hráčmi uspeje. Je totiž pre bežného hráča príliš ťažká a zatiaľ takmer bez reklamy, čiže o nej vie príliš malý okruh ľudí.
Zbrane naše každodenné
Arzenál obsahuje to hlavné a to je LUK! Len pozor na nedostatok šípov, takže po každom krviprelievaní hor sa zbierať šípy. Fakt, nepodceňujte to. Lebo sa jedná o najlepšiu a najrýchlejšiu zbraň na diaľku v tejto hre. Musíte uznať, že muškety, či pištole v sedemnástom storočí neboli práve najrozumnejšie a púštny prach bol vtedy len v plienkach. Aj keď treba uznať, že zvuk robí mušketa parádny.
Okrem strelných zbraní je pre obranu dobrá dýka, či tomahavk, ktorý môžete v prípade núdze vrhať.
Zbrane sa dajú buď nachádzať, alebo kupovať v obchodnej truhle v pevnosti. Mince nachádzate väčšinou v mŕtvolách, v škatuliach, v truhlách. Približne kdekoľvek. Takže ani o ne nebude núdza. Keď umriete, objavíte sa vždy v pevnosti a svoj peňažný obsah nájdete na mieste vašej smrti. Navigovať sa k nemu nie je väčší problém, stačí sledovať kompas.
V pevnosti mimochodom narazíte na spriatelených duchov, ktorým môžete pomôcť splniť nejaké úlohy, alebo v rámci rozhovoru môžu oni pomôcť aj vám. Inak je veľmi dobré, že na splnenie úloh nestačí ísť za šípkou, ale treba hľadať stopy, alebo čítať medzi riadkami a hladať miesto nálezu podľa kompasu, alebo často aj dôvtipu. Klasická šípka známa napríklad z Oblivionu tu chýba. I keď kompas funguje podobne.
Keď zhrnieme snahu autorov, prácu malého týmu, a nízky rozpočet, dôjdeme k záveru, že sa na plnú verziu tešíme. Nový obsah sa očakáva čoskoro a keď bude hra viac upečená určite sa k hre vrátime. Titul si to zaslúži. Už len pre tu atmosféru.
zdroj:Czechgamer.com