V kinách sa momentálne premieta film, ktorý mal byť hitom. Preto sa nelenilo ani v hernej oblasti a gigant Activision neodolal a vytvoril zrejme horúcou ihlou videohru, ktorá nie je ani kocúr ani pes. Len ďalšou nudnou adaptáciou filmu, ktorá ale nie je len tupím klonom, ale snažila sa byť niečim viac. To bolo práve na škodu v tomto prípade.
The Battleship (Bitevná loď) pôvodne nebol iba film, ale každý vieme, že takisto aj stolová hra. Takže sa herná adaptácia vrhla trošku aj tým smerom. V kombinácii klasickej FPS, kde ako expert na výbušniny ničíte rôzne skaly, pripravujete pochúťky typu C4, či útočíte po emzákoch, sa takisto vrháte do taktickej roviny, kde na štvorčekovanej mape rozkazujete lodiam, či ponorkám. To by až tak nevadilo. Problém je jednak logický, že prečo všetko musíte robiť vy. Jedna jediná osoba má naraz dávať pozor na útočiace profily pána a pani mimozemšťana a na druhej strane ešte veliť nejakému plávajúcemu telesu.
Pritom ta strategická časť je celkom zábavná. Určujete smer, ktorým sa má loď vydať, takisto kam má strieľať a celkom na to vplýva fakt, že môžete loď oživovať, priamo ovládať, či zvýšiť rôzne útočné atribúty. V FPS časti, tej kvázi dôležitejšej, však musíte zbierať z mŕtvych padlých rôzne kartičky. Bez nich by ste v strategickej časti padli na kolená. Problém sa ukazuje aj pri častých nahrávacích obrazovkách medzi prepínaním FPS a „lodičkovej“ časti hry. V konečnom dôsledku tak namiesto zábavy panuje frustrácia a vlastne aj nuda.
V akčnej časti okrem silných granátov a takisto silných nepriateľov nič neprekvapí. Žiadna možnosť skrytia sa za prekážky, okrem obyčajného zohnutia. Automatické dobíjanie zdravia tiež je súčasťou. A jediné extra novinky sú….nuž hľadali by sme márne. Sci-fi zbrane križujúce sa s tými normálnejšími, fungujú ako päsť na oko.
Hra jednoducho vyzerá tak, že niekam prídete, odstrelíte hlavy ufónom, zničíte objekt, prídu ďalší, rozkážete lodičkám, čo majú spraviť a tak stále dookola. Do toho jedna lokalita podobná tej druhej a dohromady ich je našťastie len desať. Takže si pretrpíte tých pár hodín hrania a hurá utekať preč od konzoly. Na druhej strane je pravda, že zo začiatku nás aj ta akčná pasáž celkom zaujala. Predsa len dobré zvládnuté ovládanie FPSky na gamepade nie je úplnou klasikou pre hlavne PC hráča. A vidíte, ovládalo sa mi to takmer bez problémov. Takže z tejto strany spokojnosť.
Nemôžem sa však zbaviť pocitu, že autori mali možnosť spraviť úžasné filmové spracovanie, s dojmom, pri ktorom by sme namiesto ovládača mali chuť držať v ruke pukance. Adaptácia filmu tomu celkom môže dopomôcť, no nie? Ale aj tie predeli medzi hranou časťou sú spravené extrémne nudne a vďaka za to, že ich môžeme aspoň prepnúť. Proste informácie o misii, nič viac. Hra sa síce neodohráva úplne presne vtedy kedy film, ale je ťažké tam vymyslieť nejaké postavy? Asi je.
Čo sa technického spracovania týka, tak je to taká šedá myška dnešných videohier. Neoslní, ale minimálne prostredie vyzerá prívetivo. Bodaj by nie, keď v pozadí šumiace more, bojujúce lode, krásna modrá obloha. Z bližšieho pohľadu to však už taká mňamka nie je. Zbrane vyzerajú ako kartónové krabice… V skratke je vidieť, že mali sakra málo času spraviť niečo viac než len pár nudných levelov a navyše ich napadlo, že je to vlastne o lodičkách, takže si tam dajú aj nejakú tú stratégiu. Keby si vybrali buď A alebo B, bolo by to o mnoho lepšie. Takto sa nemohli popasovať poriadne ani s jednou časťou do úplného konca poriadne. A je to na tomto titule vidieť.
Zaujímavé nápady so strategickou časťou, dajú sa preskakovať videá
Nudné pojatie hry, stereotyp, nulový príbeh
Verdikt: Jednoducho nepodarená adaptácia filmu, nudná záležitosť s prvkami, ktoré sa každý deň nevidia.
Hodnotenie:
39%
zdroj:Czechgamer.com