Ako každý rok, aj táto jeseň patrí súboju dvoch veľkých FPS. Aj keď, predsa len musíte uznať, že ten tohtoročný boj trochu zatienilo vydanie GTA V, ktoré podstatne zamiešalo kartami a prehádzalo hráčov rebríček hodnôt. A tak zatiaľ čo si vlani mohol dovoliť pokojne trebárs oba „moderné FPS“ tituly, tento rok mu zostane vreckové len na jeden. Preto nás zaujíma, či sa švédski DICE pochlapili a nejakým veľkým spôsobom vychýlili misky váh na svoju stranu. Pretože ako to zatiaľ tak vyzerá, tak máme v súčasnosti dva veľké mainstreamové hity, ktoré sú si podobné ako vajce vajcu. Ono to zatiaľ na hráčovu peňaženku funguje, avšak otázkou je, ako dlho bude tvrat, než sa niektorý z nich bude musieť pokúsiť o revolúciu.
Štvrtý Battlefield na férovku poslal kampaň na druhý disk. Tým v podstate vysiela jasný signál všetkým, ktorí to ešte nepochopili: kvôli singleplayeru ste si ma nekúpili. A tak tu máme hru, ktorá v podstate cieli hlavne na multiplayer. Do neho sa môže pripojiť až 64 hráčov a tešiť sa môžu na skutočne priestranné mapy, pri ktorých opäť nechýba možnosť cestovať a využívať rôzne armádne vybavenie. Staronovou novinkou je potom pridanie „Commandera“, teda človeka, ktorý by mal mať tak nejako na starosť to, kam sa budú posielať zásoby a kadiaľ bude vedený útok. Je však len na ostatných hráčoch, či sa podvolia jeho vôli, alebo si pôjdu po svojom. Takže sa rozhodne nedá povedať, že by išlo o nejakú prevratnú novinku.
Čo jednoznačne rozhodí väčšinu hráčov, ktorí by radi hrali štvrtý Battlefield na konzole, je fakt, že je potreba 2GB voľného miesta. To by ešte, pravda, nebol taký problém, pretože veľa z nás si extra úložný priestor vytvorí pomocou flash disku alebo externého harddisku. Ovšem Battlefield, zrejme na základe nejakého tajného paktu so Sony a Microsoftom v štýle Molotov – Ribbentrop, vyžaduje originálny harddisk. Takže ak ho nemáte a práve sa vám nechce vyhadzovať balík za jeho obstaranie (ku všetkému ešte pri pomyslení, že čoskoro je tu Xbox One či práve vyšlé PS4), máte smolu a nezahráte si. To isté platí pre PC hráčov, ktorí by si snáď dovolili inštalovať hru na Windows XP.
Poďme do hry. Tam vás čaká zápletka ako vystrihnutá z posledného Scorseseho filmu. Pravdou je, že fanúšikovia, ktorí chrochtajú blahom kedykoľvek sa v hre objaví hra s náznakmi súčasných problémov, si asi prídu na svoje. Teda len zo začiatku, keď sa príbeh naplno rozbehne, odhalí krásne svoju plochosť a predvídateľnosť. Čínsky vysoký politický predák bol zavraždený. Bol na neho spáchaný atentát a Rusi sa snažia, čo môžu, aby vina padla na Spojené štáty. To by, s najväčšou pravdepodobnosťou, vyústilo až vo vojnový konflikt medzi dvoma mocnosťami. A poznáte to, keď sa dvaja bijú, tretí sa smeje. V tomto prípade by tretí boli Rusi. A to ujo Sam nemôže dopustiť. Takže skôr než potýčku s Čínou volí potýčku s Ruskom. A práve v tejto chvíli prichádza na scénu Recker. Vlastne vy.
Je prekvapujúce, že tvorcovia nevyužili handicapu Call of Duty a nenasadili do hry hovoriaceho hrdinu. Namiesto toho dobehli túto šialenosť do extrému a ešte mu zverili velenie celej jednotky. Tú Recker ukočíruje bez jediného slova. Podobne ako u konkurencie sa tým pádom hráč stáva len divákom audiovizuálneho divadla, ktorá ho ťahá za ručičku až k výslednému, ľahko predvídateľné finále. Počas toho sa pozriete na celý rad efektných výbuchov a budete vtiahnutí do akcií, z ktorých vedie vždy len cesta von, a ak si chcete uľahčiť od problémov, tak ani inú než tú správnu nehľadajte. Ľahko sa totiž môže stať, že narazíte na chybu alebo bug, z ktorého sa neoslobodíme inak ako nahraním posledného checkpointu.
Útechou tak pre niekoho so silným PC môže byť Frostbite 3 engine, ktorý na monitore čaruje skutočné divy. Plne zničiteľné prostredie vyzerá krásne, ostré sýte farby pekne dopĺňajú inak všadeprítomný prach a špinu. AI na rozdiel od Call of Duty zostáva stále rovnako hrozná a určite mi dáte za pravdu, že to je u modernej FPS aspekt dôležitejší ako pekne vyzerajúci audiovizuál. Zvlášť u hry, ktorá v podstate ťaží len zo súbojov, do ktorých vás dovlečie, či už sa im chcete vyhnúť, alebo nie. Súperiaci vojaci sa po bojisku motajú ako štamgasti pred záverečnou.
Čo sa týka príbehu a singleplayerovej kampane, Battlefield s Call of Duty prehráva. Graficky efektnejšie je stále dielko od EA. A veľmi dôležitý multiplayer? Ak máte radšej komornejšie mapy v štýle Counter-Strike, idete do Call of Duty. Ak však radšej šírite deštrukčný živel pomocou tankov či obrnených transportérov a ďalších vymožeností, potom voľba musí padnúť na Battlefield. Lepšie vám poradiť nemôžem.
Frostbite 3, multiplayer
Stále rovnako prihlúpla, nutnosť Xbox 360 HDD
Verdikt: Ani teraz sa EA nerozhodla niečo zásadne meniť. Uspokojí sa evidentne s rolou dvojky na trhu. Uvidíme, čo za rok.
Hodnotenie:
60%
zdroj:Czechgamer.com