Autori Dishonored sa o skriptované strieľačky nezaujímajú

Poznáme to asi všetci – hráte nejakú strieľačku a hra vám neustále v rámci udržania akéhosi „filmového zážitku“ odoberá kontrolu nad vašou postavou (a sleduje letiacu budovu, letiacu ruku, letiacich nepriateľov, padajúcu budovu, padajúce lietadlo, … chápete). Páči sa vám to? Úprimne, v obmedzenom množstve je to ešte únosné, ale čoho je veľa, toho je príliš. Harvey Smith z Arkány Studios sa v rozhovore pre GamesIndustry sa vyjadril, že ich Dishonored do tejto kategórie rozhodne patriť nebude a rovno vymenoval niekoľko legiend, na ktoré by autori radi nadviazali – Deux Ex, Thief, Far Cry 2, BioShock, System Shock a Ultima Underworld. „Toto nie sú strieľačky z prvého pohľadu, toto sú hry z prvého pohľadu, ktoré majú určitú hĺbku. Akčné hry z prvého pohľadu sú veľmi prepracované, formujú vašu perspektívu a miešajú medzi sebou simuláciu, tichý postup a rozprávanie príbehu,“ povedal.

Všetko je to o hráčovej slobode. Nikdy nechceme urobiť hru – lineárny kaňon, v ktorom štartujete tu a nemôžete ísť ani vľavo, ani vpravo. Vidíte toho po ceste veľa, ale vždy dorazíte len na koniec kaňonu. Takúto hru nikdy nechceme urobiť. Chceme robiť hry, v ktorých sa môže ísť za každú budovu, ísť na jej strechu, plávať v rieke, zostúpiť do kanalizácie a vrátiť sa s rybou.

Máme skrátka radi hry, ktoré sú vystavané ako určité systémy. Nejde len o obyčajné strelnice s množstvom vopred pripravených zvratov. Naším cieľom je dať hráčovi určité možnosti, aby mohol byť kreatívny. Pochopiteľne to od hráčov vyžaduje ďaleko väčšie zapojenie, tieto typy hier sa samy nehrajú.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár