> Dead Island by malo byť predovšetkým akčné RPG, pri ktorom si najviac užijete súbojov priamo na blízko, kedy v ruke máte prakticky čokoľvek. To „čokoľvek“ budete môcť s ostatnými „čokoľvek“ kombinovať a podobne ako napríklad v Dead Rising vytvárať šialené nástroje k likvidácii hordy nemŕtvych. Strelné zbrane by vraj tiež nemali chýbať, ale dostanú sa k slovu až neskôr. „Naším prostriedkom pre vytváranie atmosféry je hlavne neustály strach hráčov o svoj vlastný život. Aby prežil, musia na svoju obranu použiť akúkoľvek povaľujúce sa vec,“ odhalil Kummer a dodáva, že tropický ostrov v Dead Island je niečo, pre čo stojí za to položiť život.
Všetko začína na pláži pri hoteli, ale dostanete sa aj do džungle, mesta a ďalších lokácií, ktoré by ste ani nečakali. Máme pripravené aj niekoľko pasáží v interiéroch a dokážeme aj manipulovať s počasím, čo nám umožnilo dostať úroveň strachu na ďalšiu úroveň.
> Miernym sklamaním môže byť však fakt, že sa v hre s veľkou pravdepodobnosťou s milou rodinkou z traileru nestretneme. Dead Island by mal (podobne ako Left4Dead) priniesť príbeh štyroch úplne rozdielnych ľudí, ktorí sú nejakým záhadným spôsobom proti zombie vírusu imúnni. Rozhodne by sme sa však nemali dočkať jednoduchého „všade sú zombíci, vy ste ochránení, zachráňte sa“, príbeh by mal všetko dopodrobna vysvetliť. „Na začiatku o pozadí príbehu netušíte vôbec nič a až zhruba po prvých dvoch hodinách zistíte, že ste proti zombie vírusu imúnny,“ sľubuje Kummer.