Už sa stalo tradíciou, že nás Ubisoft zásobuje každý rok novým dielom zo série Assassins Creed. V minulom roku sme navštívili Paríž počas Veľkej francúzskej revolúcie, a tento rok nás vývojári zavedú do Londýna počas Viktoriánskej doby. Úprimne povedané, dúfam, že sa nebude opakovať minulý rok, a všetko sa podarí tak, ako má, bez zbytočných opráv a následných kompenzácií, atď. ale to je iný príbeh, o ktorom vás nepochybne budeme informovať.
Universum víta nové prírastky
Okrem tých veľkých AAA asasínov tu a tam vychádzajú menšie hry z tohto univerza. Vyšla celá rada podtitulov ako napr. Liberation, Utopia, Pirates, Recollection a mnoho ďalších. A počas minulého roka bolo oznámené Assassins Creed: Chronicles, ktoré nevytvára priamo Ubisoft, ale tím Cinemax Studios. Chronicles je trojdielna séria, ktorá nás postupne zavedie do troch rôznych lokácií: Číny, Indie a Ruska.
Všetky diely budú mať spoločné to, že sa bude jednať o 2,5D plošinovku skoro ako zo starej školy. Majitelia seasson passu z Assassins Creed: Unity si môžu hneď prvý diel série stiahnuť zadarmo, takže môžu vyskúšať, či sa v budúcnosti vrhnú do ďalších dielov tejto trilógie.
Ešte než sa pustíme do hodnotenia, ako sa podarilo čínske dobrodružstvo, spomeniem môj osobný povzdych, resp. túžbu. Dúfam totiž, že voľba tak ambiciózne vyzerajúcich lokácií ako sú Čína, India a Rusko nebude znamenať, že sú tieto lokácie automaticky skrátené pre tvorbu veľkých herných bračekov. Naozaj by som si v každej z týchto lokácií (a ešte radšej v Japonsku, ktoré snáď bude podľa špekulácií na rade budúci rok) hrozne rád zahral toho pravého Assassin Creed. Obávam sa ale, že moje želania nebudú vypočuté.
Odkaz školy Ezia Auditoreho
Tak a poďme na to! Čína – krajina bohatá na historické udalosti s nesmierne rozmanitou architektúrou a pre Európanov tak vzdialenou kultúrnou tradíciou, nás privádza do prvého dielu trojdielnej série Chronicles.
V 16. storočí v Číne sa vládne pevnou rukou dynastie Ming a my sa zoznamujeme s našou hrdinkou Shao Jun. Ide o bývalú konkubínu, ktorá sa za pomoci nášho známeho Ezia Auditoreho vypracovala na elitnú asasínku bratstva. Vďaka krátkym flashbackom v hre sa môžeme sami zúčastniť jej postupného výcviku, počas ktorého sa z nevinnej konkubíny stáva „tichý stroj na zabíjanie“.
Hlavná protagonistka nie je úplne neznámou osobou v univerze Assassins Creed, môžeme ju poznať z krátkeho animovaného filmu s podtitulom „Embers“. Tým nám autori dávajú jasný odkaz: všetko, čo je natočené alebo napísané, môže byť v budúcnosti využité na účely ďalších herných zážitkov, čo je určite príjemný fakt, pretože svet Assassins Creed je v dnešnej dobe už neskutočne rozsiahly, a tým pádom je naozaj z čoho čerpať.
Jediným cieľom, kvôli ktorého splneniu sa na spletitú cestu vydala Shao Jun, je obnovenie bratstva asasína v Číne. Bratstvo bolo rozprášené temnými templármi. No a to je všetko. Nerád by som niečo prezrádzal, ale ono nie je naozaj ani čo. Príbeh je ako rovná cesta, kde vás nič neosloví. Môže nastať nejaký ten zvrat, ale vy ho z kontextu očakávate už niekoľko minút dopredu, takže ste na prípadnú „zákrutu“ dostatočne pripravení a nemôže vás prekvapiť.
Príbeh je pre mňa naozaj veľkým sklamaním, bezpochyby patrí k slabším stránkam celej hry. Je to naozaj škoda, pretože hrdinka Shao Jun pôsobí veľmi charizmaticky a zasadenie do Číny má ambície na to vytvoriť oveľa prepracovanejší príbeh. Jediným rozptýlením pri prechádzaní jednotlivými úrovňami hry je plnenie vedľajších úloh, kde sa snažíte napr. oslobodzovať svoje kamarátky konkubíny, zbierať časti spisov atď.
Pohľadnice z východu
O čo nás príbeh ochudobňuje, to nám hra vynahrádza grafickým zobrazením, ktoré je poháňané pomocou Unreal Engine 3. Jednotlivé úrovne hry sú naozaj veľmi pekne vykreslené a každý snímok môže pôsobiť ako z nejakého sprievodcu Čínou. Pochopiteľne realizmus tu nie je na mieste – ide o prekrásnu východnú štylizáciu, ktorá však nemusí sadnúť každému. Zo začiatku sa ocitnete v ponurých kobkách, ale akonáhle sa z nich dostanete, svet východu vám má naozaj čo ponúknuť – vrátane známych turistických miest ako je Stratené mesto alebo Veľká čínsky múr.
Príjemným zistením bolo, že sa jednotlivé úrovne pekne vetvia – ako vertikálne tak horizontálne. Môžete sa vracať späť, k vedľajším úlohám, nachádzať skratky, preskúmavať zákutia atď. Alebo môžete pochopiteľne raziť cestu priamo vpred, čo má však za následok, že nezískate žiadne bonusové body, za ktoré si po každej dokončenej úrovni môže Shao Jun zakúpiť lepšie schopnosti, viac životov, silnejší údery, nové kombá atď.
Shao Jun na to musí ísť ticho ..
Ak ste z klasického Assassins Creed zvyknutí vrhnúť sa do súboja s mečom v ruke a postupne si presekať cestu davom nepriateľov, tu na to zabudnite! Shao Jun totiž nevydrží viac ako dva zásahy protivníka a blokovať zásahy protivníkov je bohužiaľ vzhľadom na ovládanie takmer nemožné. Navyše sú niektorí nepriatelia snáď imúnny voči akýmkoľvek zásahom.
A práve preto sa z tejto hry stala skôr stealth akcia, kde sa postupne zakrádate a obchádzate jednotlivých nepriateľov, alebo ich potichu zapichnete a odnesiete do krovia, aby ich kolega nevyvolal alarm. Hrdinka má k dispozícii okrem „nefunkčného“ meča aj niekoľko ďalších nástrojov pre vysporiadanie sa s nepriateľmi. Sú nimi napríklad vrhacie dýky, ktoré sú pre použitie trochu lepšie ako meč.
K upútaniu pozornosti nepriateľov máte okrem klasického hvizdu (kde volíte aj intenzitu zapískania) aj petardy. Síce je to fajn, ale vo výsledku to rovnako funguje tak, že sa schováte, písknete, príde jeden nepriateľ, zapichnete ho, telo schováte, zapískate znova, príde druhý atď. A takto sa skrátka dokážete prehrýzť celou hrou, čo je škoda, pretože vražedných nástrojov je síce dosť, ale ich použitie už trochu pokrivkáva. Samostatnou kapitolou sú určite nepriatelia, ktorých by som označil za nie práve inteligentných. Chodia si po svojom naskriptovanom piesočku, ďalej ani krok, teda ak niečo nezistia.
Nad Čínou zapadá slnko, v Indii vychádza
Čínske dobrodružstvo je možné dohrať približne za necelých 6 hodín, čo je vzhľadom k cene prijateľné, ale spôsob prevedenia nie je až tak úplne parádny, pretože sa po chvíli stane stealth rutinou, na ktorú sa však bezpochyby pekne pozerá. Príjemnou informáciou je fakt, že hra je plne lokalizovaná do češtiny.
Ako som už spomínal, Čínou to všetko ešte len začína. Preto verme, že Indické dobrodružstvo sa vyvaruje niektorých chýb, a môžeme sa tešiť na oveľa prepracovanejší titul – hlavne, čo sa týka súbojového systému a košatejšieho príbehu.
Hodnotenie:
70%
Pekná 2,5D plošinovka s mizerným súbojovým systémom a priamočiarym príbehom. Ale ako stealth akcia podarená.
zdroj:Czechgamer.com