Assassin’s Creed: Unity – preview

Keby ste sa ma spýtali, u akej hry sa na Gamescome tlačí najviac ľudí, bez najmenšieho otáľania by som povedal práve Unity, pretože nikde inde si dve hodiny na „hands-on“ nepočkáte. Dôvody sú jasné. Assassínska séria patrí k tomu najvypiplanejšiemu, čo kedy v Ubisofte takto dlho vydržali piplať. Unity je ich zatiaľ najostrejší skvost, ktorý vyjde okrem PC len na konzole Xbox One a Playstation 4. Dej sa potom odohráva vo Francúzsku v období krvavej revolúcie. Z trailerov všetko nasvedčovalo tomu, že pôjde, keď nie o dobrú hru, tak minimálne o remeselne dobre vyvedené dielo.

Ubisoft pripravil pre novinárov špeciálne kooperačné demo, v ktorom vždy jeden skúsi splniť misiu bok po boku s prednášajúcim herným vývojárom. Nás sa ujal usmievavý chlapík menom Olivier, ktorého angličtina so silným francúzskym prízvukom ako by ešte o niečo viac dokresľovala situáciu opísanú v hre. O zámer zo strany Ubisoftu ale celkom iste nešlo, pretože newyorske Rogue nám prezentoval Bulhar.

Olivier odštartoval prezentáciu prehľadom rôznych stupňov výbav vášho Assassina. Novo ich nemusíte len za nekresťanské peniaze nakupovať v obchode, ale budú rôzne roztrúsené po celej mape. „Celkom ich ponúkneme vyše dvesto. Každý kus vybavenia má trochu iné vlastnosti. Nikdy sa vám nepodarí, aby ste plne ovládli všetky. Sú celkom štyri: Deadly, Stealth, Agile, Resilient. „Inými slovami budete buď smrtiace rany, rozdávať, alebo ich budete schopní schytávať.

Klik pro zvětšení

„S tým súvisí aj výber zbraní. Takže ja sa teraz vybavím na rýchly mrštný pohyb, a z teba urobím hromotĺka „ukazuje Olivier na stredovekú zbraň v assassínských rukách. Obaja totiž budeme hrať jednu z vedľajších „lúpežných“ misií, ktorých cieľom je priblížiť sa tajne okolo stráží a ukradnúť poklad či inú cennú vec. Tieto príbehové odbočky Olivier odporúča hrať vo viacerých ľuďoch, pretože „to potom bude oveľa jednoduchšie“. Ako ďalej vysvetľuje, medzi postavami a ich vlastnosťami funguje počas misie akési prepojenie, teda trebárs to, čo vidí orlím pohľadom jeden, potom vidí aj ten druhý.

Paríž sa pre assassínské ťahanie za dejinné nitky naozaj hodí. Postava sa pohybuje takmer rovnako ako jej predchodca z Karibiku, napriek tomu je ale v jej pohyboch jasne poznateľné, ako je všetko plynulejšie. Ubúda zmätkov, Assasin sa vo veľkom mestskom prostredí konečne pohybuje tak, ako by naozaj mal. Bez bugov. Súboje však stále prebiehajú trochu zmätočne, a to predovšetkým potom, keď s nimi hra takpovediac „nepočíta“. Takéto chvíle nastanú vtedy, keď máte doporučené pohybovať sa ticho, napriek tomu sa vám ale podarí vzbudiť rozruch a upútať na seba pozornosť stráží.

Olivier za mňa túto nepríjemnosť skúsene vyriešil a stráží nás zbavil. V túto chvíľu so mnou ešte mal celkom dosť trpezlivosti, čo sa zmenilo vo chvíli, keď som opakovane nedbal jeho rád (popravde, jeho pokyny boli cez francúzsko-anglickú bariéru stále ťažšie rozoznateľné) a ja teda niekoľkokrát skúsil nájsť alternatívne spôsoby vyriešenie misie. Olivier nás predtým ubezpečil, že ich bude „Málopočetne“, pretože čím viac Assassinov sa zúčastní, tým lepšie.

Isté obavy rozhodne budí otázka stereotypu. Podarí sa vedľajšie misie koncipovať a rozvrstviť spôsobom, ktorý bude natoľko odlišný, že nás bude baviť? Na to samozrejme odpovedia až prvé recenzie na jeseň. Unity ale rozhodne predstavuje veľký posun v sérii. Je temnejší, tvrdší a ďaleko celistvejší než predchádzajúci Black Flag.

A keby mal náhodou niekto strach z prítomnosti kooperácie, tak rozhodne nie je nutný. Tvorcovia sa správne rozhodli hru vo viacerých ľuďoch plne podriadiť vôli hráčov. Teda pred každou z vedľajších misií sa sami rozhodnete, či má hra prizvať niekoho z internetu, alebo si ju zahráte s kamarátom sediacim vedľa, alebo sa do nej pustíte úplne na vlastnú päsť.

Prezentácia končí Olivierovým pričinením akurát vo vymedzenom čase. Keby nezasiahol, zrejme sa snažím vymotať z nekonečných parížskych priečelí ešte teraz.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár