Assasínská séria patrí už teraz – a to je pritom pomerne mladučká – do zlatého fondu hernej branže. Príbeh Ezia Auditora, ktorý Ubisoft rozpútal v druhom dieli, sa rozrástol do obrovských rozmerov a nech už to tvorcovia zamýšľali alebo nie, rozlúsknuť všetky otázky sa nepodarilo ani v dvojke, ani v dvoch a polovičke ( Bratstve).
Práve pretože aj po dohraní Bratstva stále viseli nad príbehom nezodpovedané otázky, nebolo žiadnym prekvapením, že sa okolo série hemžili novinári. A to i v čase, keď štúdio Ubisoftu rozosiate po celom svete usilovne pracovali na novom Revelations. Či bolo Bratstvo v sérii považované za dvoch a pol, poďme Revelations hovoriť Assassin Creed 2.7. Opäť totiž bude vsádzať na rovnaké princípy a pridá niekoľko nových prvkov do hrateľnosti a do súbojov. A my si ho s najväčšou pravdepodobnosťou zase zamilujeme. Áno, prečo si to nepovedať. Assassin Creed touto mocou disponuje. Hlavne má v rukáve dychberucí príbeh. A ten si žiada rozriešenie.
Nie je žiadnym tajomstvom, aká hra vzbudila na E3 najväčšií rozruch. Konferencia Ubisoftu – ako vždy veľkolepá – predstavila okrem iného aj zhruba sedem minút gameplaye priamo jednej z misií najnovšieho Assassin Creed. Už od apríla vieme, čo Ezia čaká. Vieme, v akom roku sa hra bude odohrávať. V akom meste sa bude odohrávať. A vieme tiež o úzkom prepojení všetkých troch hlavných aktérov celej série. Trojuholník Altair / Desmond / Ezio nadobudne oveľa väčšiu dôležitosť ako kedykoľvek predtým.
Eziovi je päťdesiat. Vek dnes považovaný za stredné roky, v Európe na prelome 15. a 16. storočia je braný za keď nie požehnaný, tak určite už dôchodkový. Lenže toto Ezio nerieši. Vo forme je, ako vidíte na videách, ako nikdy predtým a navyše disponuje s kúskami, o ktorých by sa nám v predchádzajúcich dieloch ani nesnívalo. Do Konštantinopolu, dnešného Istanbulu, prichádza s jasným cieľom. Získať od templárov päť kľúčov, ktoré potrebuje k objaveniu akéhosi tajomného a veľmi mocného artefaktu. Problém je, že templári majú kľúč zatiaľ len jeden. Ani oni netušia, kde leží zvyšná štvorica.
Umiestnenie dejiska hry do živého mesta, akým Konštantínopol bezpochyby je a má svoje opodstatnenie. Hoci by sme si Revelations pokojne dokázali predstaviť napríklad v zablatenom Londýne či slnečnom Madride alebo Barcelone, žiadne mesto nevyjadrí prepojenie euroázijských kultúr natoľko vierohodne ako Istanbul. A o to presne tvorcom išlo. Z gameplay záberov navyše jasne vidíte, že exotický nádych novému Assassin Creed pristane. Okrem toho Ezio zavíta aj do podzemného bludiska a mesta menom Cappadocia, do bašty templárskej moci. Čaká ho tu veľa práce a samozrejme boja.
Honba za odpoveďami a za päticou kľúčov – to je hlavná myšlienka celej hry. Lenže neboli by to chlapci Ubisofstkí, aby si na hráča neprichystali oveľa viac.
Nie je tajomstvom, že sa v istanbulských končinách kedysi dávno túlal aj Eziov predok Altair. Rovnako ako nie je tajomstvom, čo za problémov postretlo Desmonda na úplnom konci Bratstva. Na konci doslova, lebo sa to celé odohrávalo pri záverečných titulkách. Desmond už pobyt v Animusu nadrobno lezie na mozog. Upadá do kómy a pri zložitom vzkriesení je na Animus znovu napojený. A je na hráčovi, aby jeho myšlienky znovu utriedil tam, kam patria.
Lenže tým sa hrátky s časopriestorom nekončia. Pomocou oných kľúčov môže aj Ezio nahliadnuť do spomienok svojich assassínských predchodcov. Teda hráč na niekoľko chvíľ prenikne aj do križiackeho sveta Assassina Altaira. Zdá sa to zamotané? Určite áno, ale spomeňte napríklad na Nolanov Počiatok.
Zaujímavé vylepšenia očakávajte v súbojovom systéme. Okrem niekoľkých nových pohybov si tvorcovia prichystali aj novinku. Tá síce nie je úplne revolučná, ale napriek tomu hráča iste určite zaujme – sú to bomby. Ezio ich môže vyrobiť až tri stovky rôznych druhov. Každá sa potom bude líšiť svojou účinnosťou a logicky i poslaním. Kým jeden druh stráže roztrhá na kusy, ďalšia ich len uspí či omámi.
A ďalšia novinka vyčítaná z traileru: Vylepšený Orlie pohľad. Keď okolo seba Ezio rozprestrie dymovú clonu, so zapnutým Eagle Vision spozná, kde sa nachádzajú jeho nepriatelia a v pohode ich zničí. Tvorcovia tento zlepšovák vysvetľujú prozaicky – Ezio je starší, múdrejší jeho zmysly zbystreli. Či už má takéto vysvetlenie koľko chcete trhlín, je to jedno. Buďme radi za pomerne dôležité vylepšenia.
Obľúbeného Leonarda Da Vinci supluje v Revelations turecký assassínský majster Yusuf, ktorý okrem iného bude vaším hlavným dodávateľom renesančných featurek. Tou prvou je zahnutá vystreľovacia čepeľ, inými slovami akýsi hák. Ezio sa tak bude môcť elegantne vyšvihnúť na najbližšie lano a skĺznuť po ňom preč alebo naopak priamo do bojovej vravy. Ako dopravný prostriedok bude zlaňovanie určite taktiež k úžitku.
Určite si z Bratstva spomínate na dobývanie Borgiovských veží a tým aj nakláňanie si jednotlivých častí Ríma na svoju stranu. To všetko smaozrejme za pomoci svojich regrútov. Tento systém – povedzme si na rovinu – patril k tým, kde predchádzajúcom dieli asi najviac tlačila topánka. Chcelo to ešte trochu vylepšiť. Ako by to v Ubisofte tušili a niekoľko noviniek v tomto smere skutočne prichystali.
Hlavne – dobyté územie nebude do konci hry vaše. Nepriateľské jednotky sa budú pokúšať vziať si ho späť. Trochu to pripomína vojnu gangov v San Andreas, že? O ubránenie územia by sa mali postarať regrúti. Zároveň je to pre nich oveľa kvalitnejší tréning než misie v inom kúte Európy. Assassínským majstrom sa potom brat v kapucni stane po dosiahnutí pätnástej úrovne. Ich počet sa tak od minula o niečo zväčšil.
Slovom by sa to chcelo utrieť i o multiplayer – dnes už neoddeliteľnou zložku Assassin Creed hier. Hoci o ňom tvorcovia zatiaľ príliš nehovoria, niekoľko vecí rovnako uniklo do sveta. Okrem dobre známeho módu z Bratstva – toho, kde ste behali po mape a podľa ukazovateľa hľadali svoju obeť – sa tu objaví aj jedna nová možnosť. Zabíjať, tým pádom levelovať a zoskupovať sa s priateľmi do skupiniek, ktoré potom cielene vraždili ďalšie. Aj v multiplayeri tak svojim spôsobom pôjde o spor medzi templárskym a Assassínským bratstvami.
Assassin Creed: Revelations si nehrá na tretí diel série. Zasadenie do Istanbulu a vôbec túžba dozvedieť sa odpovedí na otázky v príbehu, ktorý si v mnohom konkuruje i s trhákmi strieborného plátna – to všetko má na hráča podobný efekt, ako keby o plnohodnotnú trojku skutočne šlo. Otázkou je, s akým nadšením asi prijme Revelations tá časť ľudu, ktoré s predchádzajúcimi dielmi nikdy neprišla do kontaktu. Ale priznajme si na rovinu – kto z vás by Eziov príbeh aspoň z časti nepoznal?
> 15. november – dátum, ktorý stojí za zvýraznenie. Revelations by malo v ten deň vyjsť súbežne ako pre PC, tak pre X360 a PS3. Všetci ale vieme, ako to bolo vlani s PC verziou. Jej odloženie na február / marec je viac než pravdepodobné.
zdroj:Czechgamer.com