ArmA III – dojmy z alfa verzie

Póóózor!! Český vojenský simulátor ArmA od Bohemia Interactive sa po štyroch rokoch a niekoľkých stiahnuteľných balíčkoch vracia v plnej sile a ešte počas tohto roku na nás zaútočí svojim tretím pokračovaním. Na tom by nebolo nič zas tak zvláštneho, keby sa autori nerozhodli početnej komunite fanúšikov určitým spôsobom vyjsť v ústrety a hru (presnejšie povedané jej časť) zverejniť už niekoľko mesiacov pred samotným vydaním. Vo svojej podstate je to určitý mix medzi demom a betou, s tým rozdielom, že toho (paradoxne) alfa verzia ponúka ďaleko viac a ani nie je zdarma.

Čo je teda jej obsahom? Za cenu necelých dvadsaťpäť euro máte možnosť si aspoň v náznakoch vyskúšať, čo vám neskôr ponúkne plná verzia (ku ktorej tým pádom automaticky získavate prístup, rovnako ako k beta verzii, ktorá bude vydaniu predchádzať). Konkrétne povedané sa dostanete k trom rôznym frakciám, dvanástich zbraniam či ôsmich vozidlám. Tieto čísla pochopiteľne neberte ako konečné, sami autori upozorňujú, že ide o obyčajný výcuc finálneho obsahu (chýba napríklad hlavný ostrov Lim … Altis, dobrá polovica vozidiel, príbehová kampaň, či drvivá väčšina scenárov a výziev).

Štyri rôznorodé ukážky
Časť Showcase v sebe zahŕňa štyri ukážkové singleplayerové misie. Každá z nich je približne desať až dvadsať minút dlhá a postupne si otestujete spoluprácu s ostatnými vojakmi v rámci jedného družstva, oblek pre potápačov a samozrejme aj pár dostupných kúskov z technologického parku, či už pozemného alebo leteckého. Všetky tieto kratučké ukážky prebiehajú na pomerne rozľahlej časti ostrova Stratis (menší z oboch ostrovov, ktoré budú v hre prítomné), teda ak máte chuť, môžete si ho dopodrobna prezrieť.

Iste vás zaujíma, ako hodnotíme jednu z noviniek v tretej Arme, pasáže pod vodou, preto sa o nich zmienime o niečo podrobnejšie. Aj keď pravdu povediac, zatiaľ toho nie je moc čo hodnotiť, lebo podmorská časť je pomerne krátka a neurobíte počas nej nič iné než že odistíte trojicu min. A tak keď už si myslíte, že zažijete niečo viac, leziete z mora von a postupujete opäť „klasicky“. Máte síce k dispozícii samopal strieľajúci aj pod vodou, ale použijete ho maximálne tak na okolo plávajúce húfy rýb. Uvidíme, ako ďaleko autori svoj nápad rozvedú a či sa dočkáme aj vodných prestreliek. Hoci toto by zapadalo skôr do nejakej bondovky či nového dielu Call of Duty ako do vojenského simulátora kladúceho dôraz na čo najväčšiu realitu. Nechajme sa prekvapiť.

Viac ľudí = viac zábavy
Ďaleko dôležitejší je samozrejme multiplayer, kde sú k vyskúšaniu dve kooperatívne misie (situované ako scenár „útok“, respektíve „útek“), zasadené na už spomínaný ostrov Stratis. Uznávame, na prvý pohľad nič moc. Veľmi zjednodušene povedané na vás nečaká žiadne zásadnejšie prekvapenie, ak teda budeme brať do úvahy len obsah priamo od autorov. Je totiž až takmer neuveriteľné, s akou vervou sa do tvorby pustila samotná komunita. Ponúkaný editor vzala de facto útokom a tak už chvíľu od vydania existovalo veľa neoficiálnych módov, ktoré hráčov zážitok skvele dopĺňajú. Klobúk dolu, naozaj.

Röntgenová AI
Kritizovať nájdené chyby je v tomto prípade ošemetné, pretože ako už tu niekoľkokrát padlo, je to predsa len stále alfa verzia. Nechceme sa tu tak siahodlho rozpisovať o všemožných chybách, na ktoré chtiac-nechtiac narazíte (napríklad keď musíte celú misiu reštartovať kvôli tomu, že sa zaseknete pod mólom), ale skôr o umelej inteligencii. Nemôžeme sa totiž zbaviť pocitu, že podobne ako v predchádzajúcich dieloch vojaci ovládaní počítačom tak trochu podvádzajú. Predsa len nám nepríde normálne, aby boli schopní vás bez najmenšieho zaváhania presne triafať aj cez koruny stromov či kríkov. Rovnako ako sú schopní zaľahnúť do trávy a úplne suverénne vás kropiť skrz trávu, zatiaľ čo vy v rovnakej situácii nevidíte vôbec nič.

Alfa, napriek tomu skvelá
Výsledné dojmy sú tak viac než pozitívne. Nápad s alfa verziou sa podľa nášho názoru skutočne vydaril a hráčom nádherne ukazuje, čo môžu od tretej Army očakávať. Tým menej trpezlivým potom dovoľuje hrať multiplayer ďaleko, ďaleko skôr, než sa vôbec objaví finálny produkt. A čo viac, ešte sme ani zďaleka nevideli všetky tromfy, ktoré si v Bohemia Interactive pripravili. Tým máme na mysli viac frakcií, zbraní, máp, misií alebo celú singleplayerovú kampaň vôbec. Nemôžeme sa dočkať.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár