Týto dvaja týpkovia, inak tiež hlavní hrdinovia série Army of Two, dosť možno nepoznáte. Nestáva sa často, aby EA niečo vydala a nepripravila tomu agresívnu a dotieravú kampaň, ktorá vás nenechá na pokoji ani v metre (jeden by si myslel, že tam si dovolia inzerovať len tvorcovia Metro 2033). Army of Two zdarne uniká hlavnému záujmu fanúšikov a stáva sa teda len akýmsi okrajovým produktom EA, ktorá si ale môže dovoliť projekt živiť aj napriek tomu, že ani jeden z dvoch doteraz vyšlých dielov veľkú dieru do sveta neurobil.
Army of Two nevychádza každý rok, ale rovnako sa raz za čas objaví, tento rok už v treťom vydaní, a potom zase zmizne, bez toho aby za sebou zanechalo akúkoľvek stopu. Pritom deštrukčný je tento titul ažaž. Prežil, zatiaľ čo okolo neho ostatní bitkári (spomeňme napríklad Bulletstorm) nedostali najmenšiu šancu a i napriek uspokojivým výsledkam sa stratili v prepadlisku dejín. Army of Two toto riešiť nemusí. Cieli na kooperačné hranie v splitscreene, a preto sa z nej stáva hra, ktorej hodnotenie sa rapídne zvyšuje, ak máte pri sebe kamaráta alebo kohosi na internete, ktorý prejde kampaň s vami. Predchádzajúci The 40th Day bol toho krásnym dokladom. Nedá sa čakať, že by The Devil ‚Cartel priniesol nejakú drastickú zmenu, stále pôjde o bezduchú rezbu, ktorej účelom je jediné: baviť.
A to sa aj tentoraz darí. Tvorcovia udržali aktuálnosť série za pomoci drobných úprav a aj tentoraz môžete svojho borca pomerne slobodne upravovať, pretože v hre nájdete podobný editačný systém postáv, aký poznáte z hier od EA Sports. Za peniaze, ktoré si vybojujete v jednotlivých misiách (áno, obaja páni a celá ich TWO grupa sú nájomní žoldnieri), tak môžete nakúpiť nové masky, oblečenie alebo zbrane. Obaja páni poberú do akcie celkovo tri kúsky.
Príbeh samotný v hre nehrá veľkú úlohu, v podstate sa jedná len o akési načrtnutie kulís, v ktorých sa následná akcia bude odohrávať. Vaša žoldácka partia zrovna zaisťuje eskort významnému mexickému politikovi, ktorého logá rozosiate po celom meste z nejakého dôvodu sú v talianskych farbách. Ako už to tak býva, niečo sa zvrtne. Politik, ktorý má mestu vrátiť mier a vyhnať vzbúrencov, to nebude mať vôbec jednoduché. Povstalci začnú na vašu kolónu útočiť a začína mela. Ešte predtým sa ale vrátime o niekoľko rokov späť a zisťujeme, ako to bolo na prvej akcii Alphy a Brava, teda vašich dvoch hlavných hrdinov. Potom sa vraciame späť do osudného momentu, kedy je vaša kolóna postupne rozbitá a mexický politík unesený. Všetko búcha, triešti sa a zmätok vládne všade okolo.
Ale nemusíte sa báť, že by ste sa stratili. Hra v lineárnosti v mnohom nezaostáva s majstrami remesla – Call of Duty a inými. Avšak predsa len zažijeme zlepšenie – z úzkych koridorov nás často vyvedie do otvorenejšej plochy, kde sa s teroristami bojuje o poznanie lepšie. Avšak aj tentoraz hru zožierajú nepekné bugy. Pozerá z nej lajdáckost pri tvorení umelej inteligencie nepriateľov, ktorí sa síce snažia vás nejako obehnúť, ale príliš šikovne si pri tom rozhodne nepočínajú. Navyše ešte nabiehajú vo vopred určených vlnách, teda tak nejako dopredu viete, kedy očakávať novú várku hlúpych priekupníkov s AK-47. Ich dominancia tkvie v počte. Koľkokrát neviete, do koho púšťať olovo skôr.
V takom prípade pomôže Frostbite 2 engine, ktorý hra novo dostala. Autá majú tým pádom silný sklon k výbuchom, čoho však nevyužijete len vy, ale tiež vaši protivníci. Prostredie je takmer kompletne zničiteľné, ale z nejakého dôvodu to rozhodne nevyzerá tak presvedčivo ako v treťom Battlefieldu. Opäť sa ponúka jedna odpoveď – odfláknuté. Celá grafika rozhodne pôsobí zjavom niekoľko rokov starej hry.
Rozhodne však poteší nový prvok nazvaný TWO Objective. Akonáhle zlikvidujete určitý počet protivníkov a dostanete za ne určitý počet XP bodov, naplní sa jeho škála a vy sa môžete na obmedzený počet sekúnd prepnúť do módu vyčíňania. V tejto chvíli sa stávate nesmrteľný a s neobmedzeným počtom nábojov môžete veselo ničiť všetko, čo uznáte za vhodné. Chce to trochu cviku, pretože sa vám kľudne môže stať, že vystrieľate všetky náboje len do vybuchujúcich áut, ktoré nikoho nezrania, a len čo sa vrátite späť medzi smrteľníkov, zosype sa na vás dážď guliek od preživších nepriateľov, nijako nedotknutých vaším nesmrteľným besnením.
Keďže The Devil ‚Cartel mnohé recykluje z predchádzajúceho dielu a neprináša v podstate nič, čím by mohol zaujať (okrem TWO Objective), nemožno ho hodnotiť lepšie ako jeho predchodcu. Spasí ho jedine kampaň v dvoch hráčoch, kedy sa dosýta vybláznia pri nadbiehaní nepriateľov, avšak v singleplayerovej kampani na vás čaká len zloba nad AI nepriateľov a Infantilnosti celého deja, ktorý pripomína druhé Expandebles. Tam však už idete do kina s tým, že vás naivita akčnej zlátaniny v podaní tých najlepších bude baviť, čo sa tiež deje. V prípade Army of TWO sa však stretnete s opačným účinkom. Po niekoľkých hodinách máte dohrané, svet spasený, hoci o fúz, a po niekoľkých ďalších hodinách zabudnuté, že ste vôbec kedy niečo také dohrali. Úplne som si nie istý, či sa EA oplatí naďalej financovať takúto priemernú sériu.
Hra v dvoch, širšie koridory, T.W.O. Objective
Bez väčších zmien, AI nepriateľov, lineárnosť
Verdikt: Stále to isté, čisto konzolistické, vo zničiteľnom prostredí. Poteší len na chvíľu.
Hodnotenie:
60%
zdroj:Czechgamer.com