Age of Empires Online – dojmy z hrania bety

Herná séria, pri ktorej sme strávili nespočet hodín, sa pomaly vracia v svojej novej sile. Séria, ktorá sa chválila svojim kompromisom medzi zábavou a historickou vážnosťou sa vracia vo svojej odľahčenej podobe, ktorá pripomína skôr animované hry pre deti. Obal však klame a to našťastie v pozitívnom svetle.

Prvok, ktorý sprevádza celú hru, je zašitý už v názve. Áno, jedná sa o Online prepojenie hráčov a hru v offline móde jednoducho nespustíte. S tým sa zo začiatku spája aj nepríjemnosť v podobe občasného padania do úvodného menu. Čiže niekedy naša rozohraná misia skončila kdesi v peknom háji. Holt, hranie Beta verzie má svoje muchy. Odhliadnuc od tohoto faktu, ktorý bude v plnej verzií určite vyriešený, sa však jedná o krok v dnešnej dobe celkom rozumný. Hra bude taktiež v základnej verzií dostupná zdarma pre všetkých a tak autori z Robot Entertainment prilákajú množstvo hráčov. Tých sviatočných však hra svojou rozumnou obťažnosťou odláka. A táto správa môže byť pre množstvo fanúšikov pôvodnej série tým najlepším čo mohli počuť.

Sklamaním však je nemožnosť klasického skirmishu, deathmatchu, alebo aj absencia príbehovej kampane, tak ako to poznáme z nestarnúcej série. Môžete si síce do sýtosti užiť hru proti živému nepriateľovi a aj počítaču, ale všetko je viazane na úroveň v domovskom meste, kde si otvárate možnosti, ktoré využijete na bojisku. Tak sa do 20 levelu vášho mesta napríklad rozlúčte zo všetkými štyrmi historickými dobami, či všetkými jednotkami, ktoré využijete ako chcete priamo na mape.

Aj toto sú prvky slovu Online v názve hry. A skôr ako prvky pozitívne sú to pre mnohých útrapy. Zo začiatku nám to vyhovovalo, postupne zisťovať nové a nové možnosti hry. Objavovanie zaujmavých jednotiek, vylepšení, či budov. Takto sa hra strašne predlžuje, hráč opakuje neúspešné misie znovu a znovu, len preto aby sa dostal na vyšší level a mohol bojovať napríklad s novými jazdeckými jednotkami zo stájne.

Age of Empires Online, nás prvkami hier ako Travian málinko obťažuje, vývojárom to naopak asi bude veľmi vyhovovať. Mikrotransakcie sa najlepšie majú tam, kde je herná doba dlhá a kde hráči dlho vydržia. A pokračovanie našej obľúbenej série sa na takýto typ biznisu hodí veľmi. Žiadna takto kvalitná online RTS na trhu taktiež jednoducho ešte nie je. A fanúškov si rozhodne nájde.

Odhliadnuc od problémov a výhod plnohodnotného online riešenia sa však samotná hrateľnosť až nápadne vracia k najúspešnejšiemu druhému dielu, či Age of Mythology. To už je pre mnohých naopak správa dobrá. Je vidieť, že sú v týme autori pôvodnej série.

 

Hra v bežnej PvP začína klasicky: jedno mestské centrum, prieskumník na koni, pár dedinčanov, ktorý sú ochotní pre vaše impérium aj zomrieť, a nejaký ten domček. V okolí zlatý dol, hrudky kameňa, stromy, či poskakujúce srnky. Rozdáte úlohy svojim otrokom, sledujete ekonomiku, staviate nové budovy a už v nejakej tridsiatej minúte ste ochotný rozbiť nepriateľské sídlo svojim umom a tromi menšími armádami. Ovšem zatiaľ bez strategickejšej plejády vojakov. Jednoducho vaše domovské mesto nemáte ešte na vyššom levely a napríklad také baranidlo ešte nemáte v ponuke.

Hrateľnosť teda ostala aj napriek odľahčenej grafickej forme výborná a naozaj jediným nepriaznivým faktom celého vývoja hry je to otravné domovské mesto, ktoré si však môžete tiež skrášľovať, stavať rôzne sochy, stromy, či nové budovy. Možnosti aj počas bojovej časti hry sa tak rozširujú. Vlastne celý priebeh hry sprevádza otravné rozširovanie. Chýba nám možnosť hrať rovno naplno (pozn. red. – za peníze půjde koupit už „hotová“ civilizace na 20. úrovni).

Možností, ktoré môžete objavovať, sú snáď bezodné. A to je pre niektorých správa dobrá, hra si môže stále udržovať zábavu a stereotyp sa krčí niekde pod stolom v obavách nepriateľskej armády. Vv domovskom meste si môžete napríklad vyrábať rôzne podporné armády, ktoré môžete raz za čas podobne ako v Age of Mythology využívať. Variácia na božské sily sa vracia. Síce tie aktívne sú tentokrát za poplatok, väčšinou vo forme zlata, ale aj tak je to veľmi dobrý prvok, ktorý sme využívali v boji až veľmi, veľmi často. Pasívne doplnky, sú naopak zadarmo a tak napríklad lacnejšie všetky vylepšenia v sklade surovín, či neustále doplňovanie života bojovým jednotkám by bola hlúposť nevyužiť.

Jedným z tých väčších lákadiel bolo pre autora článku kooperativné hranie, ktoré však v čase beta verzie, takisto ako aj druhý národ Egypťanov, nebolo prístupné. Aspoň sme mali možnosť si vyskúšať poriadne PvP. Živého protivníka nebol veľmi veľký problém nájsť. Väčšie problémy už boli daného nepriateľa poraziť. Ale niekedy sa pošťastilo a naše domovské mesto získalo potrebné skúsenostné body a my si mohli následne doplniť tri ďalšie body do vylepšení v strome možností.

A čo najviac dopĺňa hrateľnosť? Pozitívne hráča naladí a on má neskutočnú výdrž vydržať aj 10 hodín v kuse pri hre? Dámy a páni, hráčky a hráči, je to hudobný doprovod. Hneď hudba v menu pripomenie staré dobré časy, klasická zvučka z Age of Empires 2 vylepšená o mierne arabské prvky hrajúce príjemne do rytmu. Aj počas boja, či času stráveného v meste, sa objaví nádherná hudba, ktorá poteší aj sediaceho pri hráčovi.

A tá vizáž? No pozrite si radšej video ako obrázky, tie sú stabilné a skôr odrádzajú – pri plnom pohybe to až také detinské nie je a ak aj náhodou áno, hernému priebehu to nevadí. Nakoniec vizáž ešte celkom prospieva a aspoň jednoducho letmým pohľadom zistíte, že to čo na vás útočí nie je kopa rovnakých jednotiek, ale sú medzi nimi okrem lukostrelcov aj členovia ťažkoodencov.

Age of Empires Online je v závere pozitívnym prírastkom do hernej plejády nielen hier z radu stále na sieti. Aj keď je internet bohužiaľ stále potrebný. My dúfame, že po úspešnom vydaní hry na jeseň (podzim) sa vývojári úspešne pohrnú do odnože vývoja Age of Mythology 2, alebo aspoň ten štvrtý diel Age of Empires proste výjde. Ak nie, tak sa budeme aspoň vracať ku ich starým dobrým hrám z tejto série.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár