Grand Slam Tennis 2 – preview

Aby sme boli úprimní, športová simulácia od jednej z odnoží vydavateľstva Electronic Arts nemajú v posledných pätnástich rokoch valnú konkurenciu a z EA Sports sa postupom času stal monopol, ktorý tak trochu zaspal na vavrínoch (veď koľko zmien ste zaznamenali u hokejovej série NHL v rozmedzí posledných .. . povedzme, štyroch rokov?). Napriek tomu sa však našiel šport, ktorý EA pod palcom nemali a zatiaľ nemajú – tenis. Tomuto bielemu športu totiž nikdy nebola venovaná prílišná pozornosť a o pomyselný herný trón medzitým priahla konkurencia v podobe sérií Virtua Tennis a Top Spin.

Predvlani sa však vývojári predsa len rozhúpali a vydali svoj vôbec prvý tenisový „pokus“, titul Grand Slam Tennis pre konzolu Nintendo Wii. Úprimne povedané, nešlo o žiadny príliš vážne myslený počin, komixová grafika hovorí za všetko. Napriek tomu sa však titul dočkal pozitívneho prijatia, server Metacritic eviduje priemerné hodnotenie tesne pod hranicou osemdesiatich percent. Teraz, dva roky od prvej hry EA predstavujú oficiálne pokračovanie a ako sa koniec koncov môžete presvedčiť zo zverejneného videa, dvoch obrázkov alebo z nášho nasledujúceho preview, hračku nahrádza úplne vážne poňatie.

A víťazom Wimbledonu sa stáva …
Tak, ako sa už v posledných rokoch u ostatných športových simulácií Electronic Arts stalo zvykom, i Grand Slam Tennis 2 ponúkne prepracovaný kariérny mód. V ňom si s pomocou prehľadného editora vytvoríte vlastného tenistu (v prípade potreby mu dokonca prostredníctvom vhodnej fotografie „prekopírujete“ svoju tvár) a od tej chvíle máte pred sebou desať rokov trvajúcu kariéru, v ktorej sa z bezmenného davu vyšvihnete až medzi smotánku bieleho športu.

Tým najväčším lákadlom budú nepochybne všetky štyri grandslamové turnaje, ktorých sa budete môcť zúčastniť – v januári zavítate k protinožcom na Australian Open, na prelome mája a júna sa pokúsite za dohľadu Eiffelovej veže uchvátiť Roland Garros, o mesiac neskôr sa postavíte na posvätnú pôdu All England clubu, no a v septembri vás pre zmenu čaká New Yorskej US Open. To všetko za prítomnosti fandiacich davov na verných virtuálnych kópiách skutočných kurtov, vrátane toho zrejme najslávnejšieho a najznámejšieho, Centr kurte v Londýne.

Takže vo štvrťfinále narazím na Federera!
V turnajovom pavúku sa vám pochopiteľne nebudú stavať len tenisti, ktoré si vývojári sami vymysleli, EA majú vo svojich rukách veľa licencií a niekoľko z nich chcú uplatniť aj tu. Tešiť sa tak môžete nielen na súboje s nereálnymi klonami, ale tiež napríklad na Rogera Federera, Rafaela Nadala, Novak Djokovič, Maria Sharapova alebo sestry Williamsové. .

Súčasná tenisová špička však nebude to jediné, na čo sa z hľadiska hráčskeho obsadenia môžeme tešiť, autori chcú do svojho titulu zaniesť aj tenisové legendy histórie. Tie by mali úzko súvisieť s časťou „Tournament Classics“, v ktorej si budeme môcť odomknúť a zahrať na dvadsaťpäť zápasov, ktoré sa nejakým spôsobom zapísali do histórie. Odhalené boli zatiaľ dva – Nadal proti Federerovi a Björn Borg proti Johnovi McEnrovi, ktorý bude okrem hráčov (legendárny afro, čelenka a šortky samozrejme nemôžu chýbať!) vystupovať aj v úlohe komentátora, spolu s Patom Cashom.

Aspoň malá zmienka o umelej inteligencii. Vývojári sa v prvých zverejnených informáciách chválili takzvanou PRO (Professional, Realistic, Organic; v preklade Profesionálne, Realistický, Žijúci) AI. Tenisti ovládaní počítačom by vraj mali byť schopní hrať svojím vlastím štýlom, založeným na hre skutočných hráčov a na ich zdolanie budete musieť použiť skutočné taktiky a stratégie.

Total Racquet Control alebo PlayStation Move?
Poslednou dôležitou novinkou,  je ovládanie. Electronic Arts zatiaľ vyzdvihli dva spôsoby – buď s využitím ovládača PlayStation Move, kde ovládač reprezentuje samotnú raketu alebo pomocou úplne nového systému pomenovanom Total Racquet Control (skrátene TRC). Medzi najväčšie prednosti TCR by malo patriť unikátne využitie pravej analógovej páčky, pomocou ktorej budete schopní zahrať všetky dostupné údery s požadovanou precíznosťou, presnosťou a silou. Klasické ovládanie, kde jednotlivé údery reprezentujú tlačidlá, pochopiteľne chýbať nebudú.

Hral som s ním celkom vyrovnane – 0:6, 0:6 a 0:6
Máme toho ešte veľa, čo nám vývojári z EA Canada ku príležitosti odhalenia vývoja druhého dielu Grand Slam Tennis prezradili, lenže už ide o takú tú klasickú „rutinu“. Zahráme si ako dvojhry, tak štvorhry, bokom nezostane ani multiplayer, dočkáme sa inovatívnej a vysoko realistickej gameplaye, … Poznáte to, nutná omáčka, ktorá je všetkým jasná už od začiatku. Rozhodne však nebudeme ďaleko od pravdy, keď povieme, že sa na budúci rok celkom tešíme. Kvalitnej tenisovej simulácie totiž nie je nikdy dosť!

> Grand Slam Tennis 2 vychádza v priebehu budúceho roka a zahrajú si ho majitelia Xboxu 360 a PlayStation 3.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár