Need for Speed: The Run – preview

Need for Speed ​​to v poslednej dobe vôbec nemá ľahké, ale čo sa mu musí k dobru pripočítať – snaží sa so svojou  situáciou niečo robiť. Po niekoľkých zmrvených tituloch, za ktorými stáli práve tí páni a dámy (?), ktorí už dva a pol roka konštruujú aj nové The Run (EA Black Box), to vyzeralo, že slávna závoďácká séria navždy stratí svoju výnimočnosť. Na poslednú chvíľu však pribehol z boxov ultra-realistický Shift, po ňom ešte lepšie Shift 2, ktoré tlejúce plamene na strechách závodnej divízie Electronic Arts zvládli uhasiť.

Lenže aby sa naraz Need for Speed ​​- kedysi čisto arkádová a značne lineárna zábava – nezačala prezývať simulácia, musel nutne prísť ďalší diel. Ideálne taký, ktorý by všetko vrátil do starých koľají. Hot Pursuit z vlaňajšieho novembra splnilo očakávania, takže sa zdalo, a stále zdá, že séria žije. Že sa na tohtoročnej „Fall“ pripravuje ďalší diel, to bolo väčšine hernej verejnosti už dopredu známe. Že si tá novinka bude hovoriť „The Run“, tiež preletelo internetom so značným predstihom. Ale až júnová E3 odhalila skutočnú podstatu hry. A s ňou spojeného hlavného hrdinu.

Aby sme to celé vyjasnili. Tvorcovia uvádzajú, že vybiehanie z auta vám zaberie asi 10% z celkovej hracej doby. Ako by snáď chceli povedať: „Nezabudnite, že toto je hlavne o pretekaní. Nie sme žiadne GéTéÁčko. “

Pritom s touto možnosťou si autori jeden čas skutočne pohrávali. Lenže rýchlo prišli na jeden dôležitý fakt – toto je Need for Speed. „Sprvu to bolo navrhnuté ako free-form systém. Hlavný hrdina mohol vybehnúť von a objavovať svet. Po rôznych testoch sme ale rýchlo zistili, že akonáhle takúto možnosť hráč má, nechce byť obmedzovaný a chce sa pohybovať kdekoľvek. NfS je závodná hra, to by nešlo. Navyše by nás vybudovanie plnohodnotného systému stálo ďalší rok, „vysvetľuje Steve Anthony, jeden z dizajnérov vozidiel. Aj preto sa v The Run – ak pustíme volant – stretneme len s prísne naskriptovanými akciami.

Príbeh sa točí okolo automobilového pretekára Jacka. Priezvisko nepoznáme a zrejme ani poznať nebudeme. Nebolo by veľa práce nejaké vymyslieť, ale skôr pre rozprávanie dejovej línie nebude nijak dôležité. Čo bude oveľa dôležitejšie, že tento Jack sa zúčastňuje najdlhšieho ilegálneho závodu v USA – šprinte so štartom v San Franciscu a končiacim sa až pod Sochou slobody. Počas závodu ho samozrejme stretne mnoho a mnoho ťažkostí, ale nebol by to Jack – mladý a odhodlaný pirát – aby sa snimi so všetkou parádou nevysporiadal.

Predstavovačka na E3 bola ako sa patrí epická, nabúchaná a načrtla toho pomerne veľa. Najskôr chvíľka pretekania – už teraz si môžeme povedať, že istota nového Mustangu, GT3 Porshe a trojkového kupé od BMW je celkom vysoká -, potom ale do Jacka z boku narazí auto a ho  totálne zošrotuje. Jack vyskakuje a uteká chlpatým po chicagských strechách. Teraz ešte len prichádza tá časť, kedy sa hráč na moment ujme kontroly nad svojim hrdinom. A to formou in-game minihry. Skrátka v danú chvíľu stlačí to tlačidlo, ktoré po ňom hra žiada.

V béčkový akčňák sa premení potom, čo sa na Jacka vyrúti vrtuľník s nažhaveným guľometom. Zasypáva strechu spŕškou guliek, Jack sa im obratne vyhýba a preskakuje na ďalšiu strechu. Teraz  by sa už asi v reáli lámali kosti. Nie ale nášmu hrdinovi, ktorého čaká ešte jeden skok, zachytenie sa rímsy a pád na zem. Tým sa ale demoverzia nekončí.

Pomocou ďalšieho sledu tlačidiel oberieme prichádzajúceho policajta o jeho vozidlo a za hrmenia vrtuľníka nad hlavou odchádzate z mesta. Už to vyzerá nádejne, keď v tom ešte jeden skript –  helikoptéra prešpikuje guľkami cisternu pred vami. Mohutná explózia, vy strhnete riadenie a vaše vozidlo sa ocitá na streche. To by možno ešte nebolo zase tak zlé, poviete si, lenže vzápätí na to zisťujete, že ste doplachtili priamo do koľajiska a trúbiacich vlak sa rýchlo blíži.

Ďalšie zbesilé stláčanie tlačidiel a útek preč z vozidla. To bolo o fúz. Teraz búrlivý potlesk v hľadisku a „coming soon“ na obrazovke. Možno že išlo o najadrenalínovejšiu časť celého The Run. Možno, že podobné kúsky budú v hre vaším denným chlebom. Nič z toho nemožno zatiaľ potvrdiť, ani vyvrátiť.

Na povrch sa však derie jedna štipľavá otázka: Vážne chceme také Need for Speed? Podobne možno tiež polemizovať nad výrokom britského Guardianu, ktorý The Run pomenoval ako Uncharted na štyroch kolesách.

Graficky si nové Need for Speed ​​znateľne prilepšil. Poháňať ho totiž bude Frotbite 2 engine. To je presne ten motor, ktorý je ukrytý trebárs v treťom Battlefieldu a na ktorom si DICE toľko zakladá. Dovoľuje totiž veľmi pekné hrátky s fyzikou. Poprvýkrát sa tento engine objaví aj v závodnej hre. Trvalo rok prebudovať ho zo strieľacej do závodnej podoby. A keď už sme pri tej časovej priamke, asi by neškodilo trochu z Black Boxov zmyť špinu, ktorú na nich v minulosti herná verejnosť so všetkou pompou nakydala. EA chcela po Black Boxu nový diel každý rok, a to je s ohľadom na kvalitu značne zložité. Teraz majú možnosť sa očistiť. The Run je vo vývoji dva a pol roka. Zároveň sa pre nich výhovorka s časovou tiesňou stáva nepoužiteľnou.

„Frostbite 2 nám – čo sa deštrukcie týka – dáva neuveriteľné možnosti,“ vyžíva sa Jason DeLong, výkonný producent EA. Možno tým sa načrtáva, že by The Run mohlo v novembri liezť do piesočku okrem iného aj takému Split / Second. „Hráčovi poskytneme zážitok z jazdy, aký ešte v sérii NfS nezažil. V jadre je to stále tá rovnaká závodná hra, ktorej príbeh ale vďaka Frostbite 2 môžeme posunúť ďalej než kedykoľvek predtým. “

Spoločne s tým je spojená aj technológia, o ktorú sa v Black Boxu stará kameraman Adam Myhill. Pri snímaní hercov využíva podobných technológií ako Cameron vo svojom Avatarovi. Vďaka tomu by sa malo docieliť jednak ďaleko prepracovanejšia animácia postáv, jednak tiež oveľa akčnejšieho zážitku v jednotlivých cut-scénach. Tak uvidíme, znie to veľmi sľubne. Len aby to nové NfS dokázalo plne zužitkovať.

Veľké diskusie sa vedú tiež okolo jazdného modelu. Že to bude arkáda, je každému jasné už teraz, to by si inak EA nerobili dva Shift diely. Hráči vyznávajúci skôr simuláciu by však rozhodne nemali prísť skrátka, aspoň podľa slov dizajnéra Alexa Grimbleyho: „Chceli by sme v tomto smere The Run umiestniť niekam medzi Shift 2 a Hot Pursuit. Radi by sme totiž ponúkli hru aj hráčom, ktorí majú radšej simuláciu.

Svoje miesto v hre si nájde aj dobre známy Autolog. Hráčovi dovolí súperiť s ostatnými a zdieľať svoje výsledky s celým internetom – tak ako sme zvyknutí z minulosti. Okrem toho tiež uvidíte, v akej časti závodu sa ostatní pretekári práve nachádzajú, a či teda má cenu opakovať jazdu kvôli lepšiemu času alebo sa na to vykašľať a radšej utekať do ďalšieho mesta, než vás kamarát predbehne.

O vozovom parku zatiaľ tvorcovia zaryto mlčia. Môžeme tak zatiaľ hovoriť len o tých modeloch, na ktoré sme narazili v gameplay deme. Viac nič. Dobrá správa ale je, že miesto osemdesiatich kilometrov tratí ich The Run ponúkne hneď tri stovky. To je oproti Hot Pursuit slušný nárast.

Black Box si potrebuje napraviť reputáciu, a tak to s vylepšeniami zobral skutočne od podlahy. Novinkami, s ktorými sa na E3 Vancouverský tým predstavil, by im hocikde bohato stačili na tri aj viac dielov. Vybiehanie z auta znie bezpochyby ako fajnová featurka, len aby si to v hre nepokazili všadeprítomnými skriptami. A aby sa to tvorcom nakoniec ešte nevymklo z rúk.

> Odpovede na otázky – a že ich nie je málo – však nerozkryjeme skôr než 15. novembra, kedy hra vychádza na PC, X360 a PS3.

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár