inFamous 2 – PS3 recenzia

Keď bol prvý inFamous oznámený, časť hráčov z neho cítila či skepsu, tak radosť a to preto, že túto hru vytvárali tvorcovia série Sly, Sucker Punch. O kvalitách hry sa mnohí presvedčili až po jej vydaní a po značnom úspechu a nie úplne dokončenom príbehu bolo teda jasné, že Sony dá zelenú pre vývoj ďalšieho dielu. Na pôvodnej hre totiž bolo stále čo vylepšovať, či už hovoríme o technickej stránke alebo inteligencii protivníkov. inFamous skrátka nebola dokonalá hra, ale nejaké kúzlo v sebe určite mala. A čo sa týka inFamous 2, tá už sa k dokonalému spracovaniu blížila  kilometrovými krokmi bližšie a jej vylepšenia môžeme vidieť skoro na každom kroku.

Ak ste videli prvý E3 trailer na inFamous 2, iste ste si všimli zmeneného imagu hlavného protagonistu príbehu – Colea MacGratha. Studio Sucker Punch bolo aj kvôli tomu potom atakované s prosbami o pôvodnú tvár, a keďže má štúdio svojich fanúšikov rado, Colea opäť prerobili k jeho pôvodným rysom. Ak porovnáte Colea z inFamous a inFamous 2, môžete si ale všimnúť niekoľko málo zmien, a to rozhodne k lepšiemu. Mimika je o mnoho prepracovanejšia a hlavný hrdina konečne pôsobí ako hrdina, s kým sa môžu hráči  nejakým spôsobom stotožniť. Vrhneme sa ale teraz  na to, prečo ho vôbec budeme opäť ovládať, proti komu ho budeme viesť, a o čom to celé vôbec znova bude.

Ako ste si mohli už všimnúť, tentoraz budeme stáť na uliciach mesta New Marais, kde našiel ako Cole, tak aj jeho verný priateľ Zek azyl. Pýtate sa prečo práve tam? Empire City z prvého dielu už jednoducho neexistuje, celé bolo zničené monštrom zvaným The Beast, pred ktorým vás varoval Kessler z prvého dielu. Beast nie je len tak hocijaký drobček aj napriek vašemu úsiliu ste Empire nezachránili. Hneď v prvých sekundách hry z vás Beast navyše vyžmýkal väčšinu pokročilejších schopností. Našťastie, iba o tie pokročilé, tie jednoduchšie ako elektrické granáty alebo elektrická vlna samozrejme zostali. Na vás bude aby ste sa ich všetky opäť naučili, tentokrát ale bez nudných podzemných sekvencií, ako tomu bolo v prvom diele. Celé zbieranie je skvele previazané s príbehom a ak chcete ono monštrum poraziť, najskôr musíte pozbierať celkom osem povzbudzovačov vašej sily. Až po ich pozbieraní máte šancu na výhru. Tým už však musím končiť, viac detailov o príbehu sa dozviete až v hre. Hoci to totiž moc nevyzerá, inFamous má skvelý príbeh, ktorý vlastne naštartoval až koniec prvého dielu a nerád by som vám vyzradil ďalší vývoj príbehovej časti.

Čo sa týka New Marais, tak u neho ešte chvíľu zostaneme. Hráči prvého dielu si ešte určite pamätajú pochmúrnej post-apokalyptickej atmosféry vo všetkých častiach mesta. New Marais je v skutočnosti úplný opak Empire City, je v ňom plno svetiel, neónov, klubov a ľudí, ktorých žiaden výbuch nijako a nikdy nepoznamenal. Poslednou dobou ale trápi obyvateľov iný problém, a to čím ďalej tým viac rozširujúce sa frakcie menom Militia, ktorá navyše bráni a kontroluje príchody a odchody z mesta. Militia nie sú jediní nepriatelia, ktorých v hre stretnete. Taký druhý druh vašich nepriateľov sú malí a občas aj niekoľko desiatok metrov vysokí mutanti prebývajúci v okrajoch mesta a v močiaroch. Celú hru s nimi budete v kontakte a väčšinou sú to práve oni, ktorí budú proti vám stáť v obrovskom súboji s bossom. Ak vás už budú súboje s podobnými nepriateľmi ku koncu unavovať, po dokončení vedľajších misií sa dočkáte zredukovania ich počtu v určitej časti mesta. A že tých vedľajších misií je naozaj veľa … Veľa schopností je navyše k dostaniu až po dokončení určitého počtu týchto vedľajších úloh, takže je v meste stále čo robiť.

Ešte sa musíme zmieniť o úplnej novinke v súbojoch na blízko. Ako ste si už asi všimli, Cole od začiatku druhého dielu nosí na chrbte zbraň, ktorá funguje na jednoduchom princípe dvakrát sa traf a doraz. Verte, že Cole túto hračku nevyužije len raz a občas je oveľa účinnejšia než kdejaká ostatná deštruktívna schopnosť. Cole už tentokrát navyše nezostane len s vždy verným Zekom, ale sa na scéne objavujú dve nové ženské postavy. Jednou z nich je Lucy Kuo, agentka, ktorá vás pôvodne iba sprevádzala do New Marais. Čo sa ale nestane, určitá misia sa zvrtne a Lucy unesie práve Militia, pričom z nej urobia človeka ovládajúceho superschopnosti, rovnako tak ako vy. Len s jediným podstatným rozdielom, miesto bleskov a elektriny bude Kuo plne ovládať ľad.

Ako asi čakáte, Kuo je v príbehu kladným charakterom, ktorý vás bude sprevádzať pri hrdinských rozhodnutiach. Druhá postava, Nix, už ale zas tak hrdinská nebude a jej šialenosť a zbesilosť bude hráčov skôr sprevádzať v záporných rozhodnutiach. Je teda na vás ako sa budete chcieť správať a ku komu sa pridáte. Na karmatický systém sa navyše tentoraz kladie oveľa väčší dôraz ako v jednotke a po celom meste narazíte na niekoľko nových a dobrovoľných akcií, ktoré rozhodnú o vašej karme. Aj v povinných misiách sa nájde o niečo viac rozhodnutí, čo je jedine dobre. A ak vás príbehové aj vedľajšie misie prestanú po nejakej dobe baviť, hra obsahuje aj vcelku rozsiahly level editor, ktorým si vytvoríte svoju vlastnú misiu a následne ju zverejníte, aby si ju mohli vychutnať aj ostatní hráči. V nejakých prvkoch sa podobá LBP2, a akoby nie, keď práve LittleBigPlanet 2 prvýkrát prenieslo do praxe spojenie Hraj-Tvor-Zdieľaj.

Ako som už načal v prvom odseku, pôvodné inFamous bohužiaľ nemalo zrovna najlepší vizuál, a čo si budeme nahovárať, ani rozprávanie príbehu nebolo neskôr nejako záživné. U inFamous 2 je ale všetko úplne inak. Hneď po zapnutí mi bolo jasné, že vývojári neklamali, keď prezradili, že im pri vývoji pomáhalo štúdio Naughty Dog (séria Uncharted). Grafika je na pomery konzoly na vysokej úrovni a hra určite patrí medzi najlepšie vyzerajúce hry na PS3. Rovnako tak sa zlepšilo rozprávanie príbehu, ktoré tentoraz nestavia len na komiksovú animáciu, ale aj na normálne filmy. Komiksovými scénami sa už rozprávajú len tie najdôležitejšie príbehové časti.

A aby som hru stále len nevyzdvihoval až do herných nebies, nič nie je bez chýb. Občas až stupídne AI protivníkov, ktorí napríklad vystrelia z raketometu, aj keď stojíte pár centimetrov pred nimi, občasné zasekávanie, príležitostné zamrznutia alebo až príliš podobná hrateľnosť sú práve aspekty, ktoré mi zabraňujú dať ešte vyššie hodnotenie. Tiež sa vám určite stane nejaké to prepadnutie do budovy, ale to naozaj len zriedka. inFamous 2 nie je len tak ledajakým pokračovaním.

Vývojári zo Sucker Punch opäť ukázali svoju nadanost a po dobrom inFamous nám naservírovali fantastický inFamous 2. A ak ste ešte doteraz nemali tú česť s prvým dielom, máte najlepšiu šancu si inFamous 1 zahrať. Vďaka výpadku PSN totiž Sony zaradilo do Welcome Back balíčka na PS Store tento titul plne zadarmo. Tak či tak, hra inFamous 2 nesmie chýbať v zbierke žiadneho majiteľa konzoly PS3 a pre tých, ktorí PS3 ešte nemajú, je to celkom dobrým dôvodom prečo si ju zaobstarať. Hodnotenie je teda určite zaslúžené.

Schopnosti, príbeh, voľnosť, systém karmy, grafika

Základ podobný s prvým dielom, občasné technické chybičky

Verdikt: Infamous 2 je pokračovanie ako má byť. Mnoho nových prvkov, väčší dôraz na vaše činy a veľa misií, ktoré vám zaberú niekoľko desiatok hodín. Infamous 2 je prakticky skoro vo všetkom lepší ako prvý diel.

Hodnotenie:

90%

video návod

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár