Crysis 2 – recenzia multiplayeru

Nastal čas sa naposledy obzrieť za Crysis 2. Po singleplayerovej recenzii a trojdielnom miniseriále o vývoji hry a adaptácie CryEngine 3 na konzolovú architektúru v nemeckých štúdiách Crytek, som sa preto z Frankfurtu presťahoval do Nottinghamu v Anglicku, aby som okúsil, aká je to online hra. No a späť už sa sťahovať nemienim.

Aby som vysvetlil, práve tu totiž sídlia vývojári z bývalého štúdia Free Radical Design (TimeSplitters), ktoré v roku 2009 nemecký autor odkúpil a vytvoril z nich terajší Crytek UK. A aby toho nemali Nemci s Crysis 2 až nad hlavu, vývoj multiplayerovej časti hry zverili svojim britským kolegom. A urobili dobre.

Teda nie že by to doma v Nemecku sami nevedeli a sieti nerozumeli, ale ono je predsa len lepšie byť na piesku v päťdesiatke, ako hrad nepostaviť. Navyše už prvý diel ukázal, ako veľa si autori po nezdare s hrou viacerých hráčov vo Far Cry práve na multiplayeri zakladajú. „Crysis 2 ponúka nový spôsob poňatia multiplayeru, ktorý jej zaručí výlučné postavenie a posunie ju do pozície popredného konkurenta na poli strieľačiek z vlastného pohľadu,“ tvrdil pred vydaním multiplayerového dema Cevat Yerli, výkonný riaditeľ spoločnosti Crytek. Ale áno, trafil sa.

Samotné prostredie New Yorku už poskytuje rôzne typy bojiska so širokou paletou ďalších možností, teda slušnú ornú pôdu pre konštrukciu multiplayerových máp. Tie v Crysis 2 nie sú práve rozsiahle, zato sú na rozdiel od konkurencie kompletne viacúrovňové, vertikálne zamerané a veľmi dobre prepracované. Navyše sa v nich, hoci nie sú nijako jednoduché, začnete skoro orientovať a intuitívne pohybovať. Dohromady je máp dvanásť, pričom medzi najznámejšie môžem s čistým svedomím zaradiť mrakodrapový Skyline a katastrofou postihnutý starý rybársky trh Pier 17, výborne spracované historické miesto hneď vedľa brooklynského mosta.

K výberu sú štyri triedy, každá s vlastným nepísaným poslaním a s vlastnými „špeciálnymi“ zbraňami. Vo výsledku sa ale na žiadne kastovanie nehrá. Naskrz je totiž skoro úplne jedno za koho hráte, ničím vyložene charakteristickým žiadna z tried neoplýva. Pešiak so Scare, Ostreľovač s DSG-1, Scout s brokovnicou a podporný Gunner s ťažkým guľometom. Toť všetko. Pôvodne malo byť tried dokonca šesť, Gunner neskôr vystriedal dvojicu Ghost a Demolition. Ako už ale bolo poznamenané, skoro o nič nejde. Omnoho väčší dôraz je už ale kladený na modifikáciu vášho avatara a gradácie jeho, povedzme, profesijnej dráhy. Levelovaním ste obdarovaný vyššími a vyššími hodnosťami, zbierate body, vylepšujete zbrane, moduly do nanooblekov a rozširujte zbrojný arzenál. V hre tiež existuje systém ingame pomoci, známa to vec z mnohých novodobých multiplayerovek. No a keďže krása  vecí spočíva v objavovaní, nebudem viac prezrádzať. Zato podotknem, že všetko funguje naozaj na jedničku.

Herných variantov obsahuje hra viacerých hráčov celkom šesť. Deathmatch, Team Deathmatch, Crash Site čiže Miesto dopadu, Capture the Relay alebo Vysielač ako korisť, Extraction aka Získaj roboty a Assault čiže útok. Hádam, že prvé dva predstavovať nemusím, zvyšné štyri sú ale tiež starými známymi. Len pod iným názvom. Miesto dopadu je snáď tým najpopulárnejším módom už od multiplayerového dema, v ktorom oba tímy bránia a získavajú z neba padajúce emzácké kapsule, Vysielač ako korisť je to isté čo Capture the Flag ale s vysielačom, v Získaj robotoch zbierate roboty a vylepšujete sa tak a v Obliehaní sa snažíte nahrať dáta z počítača, ktorý druhý tím chráni. Pestré, a i keď nie práve originálne, aj tak bezpochyby dostačujúce.

Matchmaking funguje taktiež na jedničku, chybičky sa ale objavujú pri latencii, a dokonca i v verifikácii CD kľúča. Nie prvýkrát a v hociktorých prípadoch (súdiac podľa fór) ani na stý pokus sa vám nemusí podariť ho korektne zadať. Multiplayeru Crysis 2 sa nevyhli ani ďalšie technické bugy, cheater a hráči s nelegálnymi kópiami hry. Crytek sa ale zaprisahal, že proti všetkému bude bojovať a postupným vydávaním patchov chybičky opraví a čiernych hráčov zabanuje. A zatiaľ tak robia a robiť budú, dúfajme, aj naďalej. Bez týchto „drobností“ je totiž aj multiplayer Crysis 2 radosť hrať. A vôbec ma to neprekvapuje.

vypracovanie máp, matchmaking
na rozdielnosť tried sa mohol klásť väčší dôraz, pretrvávajúce technické problémy

Verdikt: Hodnotenie zostáva aj po recenzii  multiplayerovej časti stále rovnaké. Celé Crysis 2 je jednoducho ozajstná radosť hrať. To si zapamätajte.
Hodnotenie: 

92%

 

 

 

 

zdroj:Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár