Je to cez tri týždne, čo spoločnosť Crytek vydala svoju prvú poriadnu hru po troch rokoch. S Crysis 2 frankfurtske vývojárske štúdio dosiahlo úrovne technicky excelentnej a graficky výnimočnej a v mnohých aspektoch zlomovej strieľačky. Ako ste sa mohli dočítať v singleplayerovej recenzii, Crysis 2 je jednoducho radosť hrať. Než ale zhodnotíme aj multiplayerovú časť hry, ktorá si však predsa len žiada o niečo dlhšiu testovaciu dobu, poďme sa spolu s Digital Foundry vrátiť k prvým krokom Crysis 2. Priblížiť si, ako vôbec hra vznikla. Dnes poslednýkrát a o tom, aké rozdiely sú medzi všetkými tromi verziami hry.
Pravdepodobne najevidentnejší je vizuálny rozdiel medzi Xbox 360 a PS3 verziou Crysis 2 a pramení z diferencie východzieho rozlíšenia. Ani jedna z verzií nebeží v 720p a obe navyše využívajú iný framebuffer (obrazová odkladacia pamäť, pozn. Czechgamer).
„1152×720 rozlíšenie X360 umožňuje maximalizovať EDRAM pamäť bez nutnosti uchýliť sa k ‚dlaždicovaniu‘,“ hovorí hlavný grafický inžinier Cryteku Tiago Sousa. Tento proces u framebuffera Xboxu 360 spočíva v rozdelení obrázku do dvoch a viacerých dlaždíc. To znižuje výkon, pretože každá z nich musí byť individuálne renderovania. Xbox 360 teda zjednodušene povedané rýchlejšie vykresľuje.
„U PS3 sme po limitácie systémovej pamäte narazili aj na rad obmedzení video pamäte, takže sme chceli veľkú časť práve video pamäte uschovať pre prípadné ďalšie využitie,“ vysvetľuje Sousa. Číselne išlo a ide o relatívne hutných 14MB RAM. Vzhľadom na rozdelenie úkonov medzi GPU a CPU má tento krok v určitých situáciách za následok desaťpercentný narásť výkonu PS3.
Výkonnostná analýza Digital Foundry zistila, že Xbox 360 boduje v situáciách, v ktorých hlavnú úlohu predstavuje grafické vykresľovanie. Ak ale začne byť procesor viac vyťažený (napr. počas boja), X360 verzia za PS3 výkonostné zaostáva.
Aj napriek neoddiskutovateľnom technologickom úspechu sa ale vývojárom nepodarilo vo finálnej verzii Crysis 2 implementovať všetko, čo zamýšľali.
CryEngine 3 napríklad operuje so špeciálnou svetelnou technológiou, ktorá poskytuje dokonalé osvetlenie scény a jej parametre sú vyhodnocované priamo za behu hry. Nie vopred, ako v ostatných hrách. Napriek tomu, že bola táto technológia plánovaná aj na obe konzolové verzie hry, plne sa na ňu nedostalo. PC verzia sa ňou však pýši.
Hoci sú ale medzi všetkými tromi konečnými verziami hry rozdiely, spoločných prvkov majú bezpočet. V tomto zmysle sme svedkami kľúčovej technologickej evolúcie z enginu, ktorý poháňal pôvodný Crysis, k enginu, na ktorom beží Crysis 2. CryEngine 3 je teraz napríklad schopný vytvoriť HDR odraz doslova na každom povrchu. Toho by CryEngine 2 nikdy nebol schopný.
zdroj:Czechgamer.com