V klasickom survival horore Syndrome sa zobudíte na prieskumnej vesmírnej lodi kdesi ďaleko vo vesmíre. Mierne omámení účinkom dlhého cryospánku sa vydáte hľadať svojich kolegov, veľmi rýchlo však zistíte, že väčšina z nich je mŕtva a preživší sú zasa… dosť zmenení.
Hra sa vracia ku koreňom sci-fi hororov, teda do temných zákutí a k boju o holý život, ktorý bude v niektorých situáciách aj tak vopred prehraný. Na palube sa nájdu aj zbrane, ale nedostatok munície neumožní likvidáciu všetkých príšer v Rambo-štýle. Často bude nutné nájsť cestu okolo nepriateľov, odlákať ich pozornosť a nenápadne pátrať po príčinách ich podivnej premeny.
Ubehaný level design, technická nespoľahlivosť a absurditou páchnuca kampaň charakterizuje Syndrome ako celok. Je to v jadre atraktívna hra, lenže ju napadol syndróm nezvládnutého projektu. Je to ďalší dôkaz, že malým tvorivým tímom viac pristane technologicky menej náročné, ale obsahovo nápaditejšie projekty. Kým kvalitný 2D hru môžete stvoriť skoro sami, na projekt s mainstreamovým charakterom potrebujete technológiu a koncept, tým pádom aj peniaze a skúsenosti. To všetko zatiaľ štúdiu Camel 101 zjavne chýba.
Hru nájdete na steame.