Situácia zaoberajúca sa originálnym poňatím herného sveta balansuje v súčasnej dobe na veľmi úzkych barlách, podopierajúcich svojich zverencov valnou dávkou hollywoodskych efektov. Šeď, hromada predskriptovaných scén, neviditeľné steny a všadeprítomná plytkosť okolitých koridorov spolu s veľkými výbuchmi všetkého možného doslova volá po právoplatnom nástupcovi, ktorý by do už zabehnutého mechanizmu priniesol prísľub niečoho nového.
Ako blesk z čistého neba, sa tak na predvlaňajšej E3 objavil sprvu obyčajný titul, ktorý po vypustení niekoľkých málo minút z hrania spôsobil doslova masívne demonštrácie vyzývajúce v príchod pestrofarebného spasiteľa.
Epileptikom vstup zakázaný
Hlavnou premisou celej hry je skladba niekoľkých variabilných neznámych, ktoré by v inak seriózne vybratom titulu pôsobili ako nevkusný výsmech do radov väčšiny hardcore podvodnikov.
Prvotným príkladom je fakt, že celý nápad na vytvorenie takto svojráznej hry vznikol pri obedovej pauze …
Vezmime tak cell-shadovú grafiku okorenenú o pestrú škálu provokatívnych odtieňov, zbrojný arzenál ako vystrihnutý z časopisu – Nick Ramos: urob si sám – a predovšetkým neoriginálne originálna odpoveď na otázku, čo keby všadeprítomné automaty reklamujúce novo vydaný OverCharge Deirium XT nebol svojím zložením až tak obyčajný energeťák, ako sa zo začiatku mohlo zdať?
Masívna kampaň dávajúca si za cieľ navýšenie doterajších príjmov chamtivej spoločnosti Fizzco a pokrytie väčšiny mestských plôch viditeľnou reklamou – odvolávajúcou sa na blahodarnú chuť -, onedlho vyústila v davové nepokoje zdegenerovaných občanov, ktorý sa vďaka svojej tvárnosti, agresivite a celkovému zovretiu zaradili do kolónky neprijateľného výsledku.
Odstrihnutie celého mesta od okolitého prostredia spolu so zametením negatívneho vyústenia pekne pod koberec. A to za použitia všetkých dostupných prostriedkov …
Predáci zastupujúci svojrázne myslenie onej spoločnosti tak dali hlavy dokopy, a namiesto pomoci, záchrane, poprípade peňažného odškodnenia všetkých preživším uštedrili mestu ďalšiu, nevyspytateľnú ranu.
„Všetky nami zverejnené informácie, mechaniky a systémy boja / pohybu by boli k ničomu, ak by ste nemali na čo strieľať. No, popravde sa nemusíte nijako strachovať. Sunstet City je až po okraj naplnené všemožnou háveďou, zločincami a mutantmi. Z vyššie uvedených môžeme vymenovať dvojicu protichodných zástupcov:
Herkera, prerasteného bacuľka s bagrovacou lyžicou namiesto ruky, ktorý okrem obrovskej sily a odolnosti oplýva taktiež schopnosťami hádzať svojich menšíchh OD kolegov s nedbalou presnosťou.
A Blowera. Mrštného, rýchleho a zákerného predstaviteľa s listovým vysávačom namiesto ruky, schopného diaľkového odstrelu hráča svojou slizkou, zelenou, čert vie čím.
A to je len zrnko nepriateľov, ktorí vás majú v úmysle zabiť … „
Ctižiadostivá spoločnosť nehľadiac na zmysel základných ľudských práv a slobôd, všadeprítomnosť znepriatelených kreatúr a frakcií, neustáli zhon po životne dôležitých materiáloch a zdrojoch, nepredvídateľnosť budúcich dní.
Doba, v ktorej by hojná časť normálneho obyvateľstva zaliezla čo možno najhlbšie do svojho pelechu, pokúšajúc sa v rámci poslednej záchrany odvrátiť na boha, a odčiniť tak svoje činy za poslednú riadku rokov.
Všetko, čo sa výtvoru vlastnej postavy týka je už od prvých minút hrania iba v hráčovej réžii …
Nadutý jedinec s grimasou, podobajúci sa mračeniu zatrpknutej gorily? Vlastný štýl oblečenia, ktorý by na seba žiadny prítomný človek nikdy nedával, nieto sa v ňom pokúsil o akýkoľvek sebanáročnejší pohyb? Žiadny problém.
Skáč, utekaj, grinduj. Len sa preboha nezastavuj!
Celičké mesto je podľa slov vývojárov vytvorené v „prístupných“ blokoch 4×4, a to takým spôsobom, že žiadny dosiahnuteľný povrch nie je pod uhlom medzi 26 a 44 stupňami. Bolo tak urobené preto, aby sa zabránilo tomu, že hráč sa zastaví, a začne premýšľať, či má povrch preskočiť alebo sa po ňom skĺznuť.
Šplhanie po plotoch sa zmenilo v preskakovanie plotov a vôbec všetkého, čo vám nejako bráni v ceste. Z hry sme totálne vymazali myšlienku zaoberajúcu sa faktorom rebríkov, namiesto čoho sme do hry prihodil telefónne drôty, zábradlia a im podobné.
Hráči sa môžu pohybovať rýchlosťou až osem metrov za sekundu, kedy najrýchlejšia cesta po meste, rozhodne nevedie po zemi …
„Na minulej generácii konzol boli hráči zvyknutí hľadať kryt a počkať si na vhodnú príležitosť k útoku. Sunset Overdrive žiada po hráčoch, aby premýšľali inak. Budete musieť prísť s inou taktikou a neustále sa tlačiť dopredu. Útok je novou obranou a beh po stenách novým krytom, „opisuje hru jeden z vrchných vývojárov hry.
Takéto kúsky slúžia tiež okrem iného na dobitie ukazovateľa štýlu, „osobného rebríčka“, ktorý sa vám s každým štýlovejším odstránením mutantov dobivajú, a po jeho úspešnom naplnení sprístupní jednu z vami vybraných Amps.
„Špeciálne schopnosti, ktorými si môžete prispôsobiť svoj vlastný charakter a doladiť si ho tak presne podľa svojej chuti. S viac než päťdesiatkou ojedinelých“ zosilňovačov „a obrovského množstva možných kombinácií, môžete na obrazovke rozpútať ozajstné peklo. Menší atómový výbuch, vyvolanie tornáda, výbušný doskok a zanechania lávovej stopy. Všetko je možné … “
Aj keď to môže znieť prehnane, to stále nie je všetko! Okrem prezradenia tzv. „Zosilňovačov“, a vôbec efektívnejšia deštrukcia všetkého v dosahu, je potrebné taktiež k úspešným súbojom s bossmi.
Tí si totiž ani najurputnejšou snahou o presný zásah citlivých miest nevšimnú, že po nich strieľate, ak vaša postava nemá štýl nabitý na úrovni jedna, či dva.
„Apokalypsa dokáže inšpirovať aj také jelito, akým je vaša postava na vytvorenie nekonvenčného, štýlového a zároveň smrtiaceho zbrojného arzenálu plného roztodivných kúskov.
Od „The Dude“, zbrane, vystreľujúcej skákacie bowlingové gule, „Turret Copters“, modelu vrtuľníka opatreného o palebnú silu spolu s možnosťou prevzatia kontroly, až po prítulné „TNTeddy“, medvedíka, naplneného dynamitom. A to je ešte len samotná ochutnávka! „
Insomniac Games, známi práve vďaka sériám Ratchet & Clank a Resistance, so zjavnou inšpiráciou prevzatú prevažne z prv spomenutej značky nijako nebráni, a naopak nás utvrdzujú v tom, že zbrane v Sunset Overdrive budú oveľa, oveľa účinnejšie.
Priatelia a spolupráca na budúcom vývoji samotnej hry
Už predtým bolo spomenuté, že všetkým hráčom bude umožnená spolupráca na smere, akým sa v budúcnosti bude hra uberať. V praxi to má fungovať tak, že priamo v hre na veľkých obrazovkách bude naživo vysielaná relácia SunsetTV. Teda akýsi online dotazník, v ktorom sa bude diskutovať o súčasnom a budúcom stave hry, a ponúkne tak hráčom možnosť priameho hlasovania.
O hranie s priateľmi toho veľa nevieme. Isté ale je, že za single-playerovým zážitkom nebude nijako zaostávať, ba naopak …
Pre ucelenejší obrázok, ako to asi bude vo výslednej fáze vyzerať, mrknite na nasledujúce zábery z preview epizódy SunsetTV.
Myšlienka zapojenia hráčov, čoby externých vývojárov zaoberajúcich sa herným obsahom znie viac než dobre, a už teraz to vyzerá na jeden z mnohých ťažiskových bodov série. Presne tak, série. Vývojári z Insomniac Games sa nechali počuť, že sa na hru pozerajú ako na prvú v sérií, ktorú by naďalej chceli vybudovať v niečo omnoho väčšieho.
„Nie ste jediní, kto vie, ako využiť vzniknutej apokalypsy vo svoj vlastný prospech. V priechode hrou tak narazíte na rôzne zmýšľajúce skupiny, z ktorých každá má svoj vlastný osobitý štýl a príbeh.
Nájdete tu tak frakcie odvolávajúce sa na starobylý Samurajský kódex (TroopBushido), skupinku, tvorenú prevažne z NERD, ktorým súčasný stav dovolil žiť si svoj vlastný život fantastického hrdinu (Fargarths), až po … Skrátka a dobre, nespočet pamätných postáv, ktoré vám v dočasnej dobe nechceme ukázať. Spoilery! „
Insomniac Games sa nám skrátka snaží ponúknuť niečo, čím ostatné zabehnuté tituly nedisponujú. Či už sa jedná o svojrázne poňatie hry viacerých hráčov, netradičného vzhľadu, či o frenetickú akciu. Všetko vyzerá parádne, zábavne a návykovo.
Sunset Overdrive vychádza tento rok na jeseň exkluzívne pre Xbox One
zdroj:Czechgamer.com