Keď sa povie Sylvester Stallone, okamžite sa mi vybavia dve veci – Rocky a Rambo, teda trúfam si povedať jeho najslávnejšie filmové úlohy. Obe postavy sa už nespočetnekrát objavili tiež v počítačových hrách, naposledy si druhého menovaného hrdinu vybral pre svoj projekt poľský Teylon. Ich plánom bolo previesť prvé tri filmy do hrateľnej podoby a keď sa pred rokom a pol objavili prvé obrázky, vyzeralo to vcelku nádejne. Veľa akcie, výbuchov a vystrelených nábojov mali čas od času ustúpiť tichému zakrádaniu a snahe byť čo najmenej nápadný. Výsledný produkt však nedokázal splniť všetky očakávania a koncom februára sklamal nejedného náruživého fanúšika americkej vojnovej mašiny.
Teylon sa totiž už pred vydaním chválil tým, že využije originálny dabing z filmov a výsledok je … povedzme zvláštny.
Koľajový masaker
Veľa ľudí mohol odradiť už samotný fakt, že Rambo: The Video Game spadá do dnes už málokedy vídanej kategórie „rail shooter“, teda strieľačiek, v ktorých hráč nemôže hýbať so svojou postavou (to sa deje automaticky), len strieľa na nabiehajúcich protivníkov. Uznávam, v dnešnej dobe už môže ísť tak trochu o prežitok, však si myslím, že aj v dnešnej dobe majú podobné hry svoje miesto. Zvlášť ak využívajú pohybové ovládače ako trebárs PlayStation Move, potom sú z môjho pohľadu veľmi atraktívnym tovarom. Za všetky ma napadá napríklad House of the Dead, ktorý okrem toho pridáva aj zaujímavých hlavne protivníkov, nápadité prostredie, veľa odkazov, skrytých predmetov a tiež nejakú tú štipku humoru.
Nôž s lukom
Kapitolou samou pre seba je potom stealth. Vzhľadom na povahu titulu to nie je nič iné ako obyčajné QTE sekvencie, teda stláčanie správnych tlačidiel so správnym načasovaním. Niekoľkokrát síce dostanete možnosť vybrať si ako postupovať ďalej, ale je to bohužiaľ možnosť v štýle „zabi ho alebo obídi“. Poviete si „Hurá, aspoň niečo!“, Lenže problém je, že svojím rozhodnutím absolútne nič nezmeníte. Možno tak výšku svojho konečného skóre, to som popravde povedané neskúmal. S plížením tiež úzko súvisí používanie Rambovho luku, kedy musíte daného vojaka sňať skôr, než si vás všimne. Ak to nedokážete, čaká vás reštart od posledného uloženého checkpointu, občas celej misie. To v prípade, ak vás niekto sekundu po uložení sníme a vy nemáte absolútne šancu zareagovať.
Hej John, dokážeš to?
Nechýba ani veľmi jednoduchý skúsenostný systém, v ktorom si za získavané skóre odomykáte body pre Rambove schopnosti. Tých je celkovo päť, každú z nich je možné vylepšiť až päťkrát a nájdete medzi nimi klasiky ako väčší počet životov, účinnejšie zbrane alebo dlhšiu výdrž „zúrivosť“. Zúrivosť je špeciálna schopnosť hlavného hrdinu, prí ktorej sčervenie obrazovka, čas sa spomalí, nepriatelia sa zvýraznia žltou farbou a ak sa vám ich podarí zabiť, obnoví sa vám časť života. Vskutku užitočná funkcia, zvlášť v situáciách, kedy ste výrazným spôsobom prečíslení. Schopnosťami to však nekončí, rovnako tak si do bitky môžete brať až tri špeciálne perky ako rýchlejšie získavanie skúseností, dlhšie trvanie zúrivosti, väčšie zásobníky a podobne.
Máte k dispozícii krycí systém, avšak je možné ho používať iba v miestach, kde vám to autori dovolia.
Ale to stále nie je všetko! Ak vám nesedí autormi preddefinované vybavenie pre konkrétnu misiu a radi by ste si zvolili svoje vlastné, môžete. Väčšina zbraní (až na Kalašnikov a Colt) je však na začiatku nedostupná a dostanete sa k nim až po splnení vopred danej Trautmanovej výzvy. Nájdete medzi nimi napríklad perfektné prevedenie úteku z policajnej stanice, zasadenie päťdesiatich headshotov pri úteku z vietnamského zajateckého tábora, … V podstate skoro každá misia v sebe skrýva nejakú tú výzvu. Zoznam použiteľných kúskov je celkom rozsiahly, avšak úprimne povedané, pri tom všetkom zbesilom strieľaní si rozdielov medzi nimi vlastne ani nevšimnete. Hlavne, že to strieľa.
Svetlo na konci tunela …?
Záverom by som sa ešte veľmi rád zmienil o ozvučenie príbehových cutscén. Teylon sa totiž už pred vydaním chválil tým, že využije originálny dabing z filmov a výsledok je … povedzme zvláštny. Nechápem prečo, ale pripadal som si ako keby som počúval nejakú veľmi nekvalitnú mono verziu. Chápem nápad autorov a oceňujem ho, na druhú stranu si myslím, že keby zohnali bandu hercov a postavy prehovorili, znelo by to síce divne, napriek tomu lepšie.
A to isté sa koniec koncov dá povedať aj o celej hre. Nie je to úplný odpad ako napríklad minuloročné „hity“ RIPD: The Game alebo Ride to Hell: Retribution, rovnako tak to ale nie je žiadny zázrak. Štvorhodinová kampaň Rambo: The Video Game neponúka nič, čo by ste si na dlhšiu dobu zapamätali. Skrátka len idete, z rôznych smerov na vás naskáču nepriatelia, vystrieľate jednu obrazovku a okamžite idete na ďalšiu a tak stále dokola a dokola. Nutne sa dostavujúci stereotyp občas rozčesne QTE sekvencie v rámci zakrádania, ale moc dlho jej to nevydrží.
Hodnotenie:
23%
Svoje peniaze radšej investujte do DVD kolekcie všetkých štyroch dielov, urobíte lepšie.
zdroj:Czechgamer.com