Loadout – recenzia

Pamätáte si Battlefield: Heroes? Jednoduchú strieľačku zadarmo od EA na motívy veľkého Battlefieldu. Ak áno, máte predstavu ako sa približne hrá titul s logickým názvom Loadout.

Dôležitým prvkom pre hráčov je, že je zadarmo. A to úplne zadarmo. Nepotrebujete nič kupovať, aby ste si urobili hru zábavnejšou, jednoduchšou. Vlastne to ani nemôžete. Môžete si kupovať iné oblečenie pre postavy, alebo iný hlas komentátora. To je asi všetko. A tak je to dobré. Pretože stále sa nájdu aktívni nakupovači, ktorí by si kúpili aj inú farbu pečiva keby to šlo. Prípadne sa objavia v našich kotlinách aj takí, ktorí chcú autorov podporiť a takto majú možnosť.

Každá zbraň je unikát

Loadout je hra, ktorá je ako šitá na mieru všetkým hráčom Unrealu, Quakeu, či iných podobných hier. Sú to hry, ktoré dobre rozvíjajú reflexy a zároveň slúžia ako dobrý relax pre mozog. Tak ako Unreal Tournament, tak aj v Loadoute ste vôbec radi, keď ostanete nažive aspoň 15 sekúnd. Po pár sekundách sa síce môžete ihneď oživiť a vrátiť do služby, už však s vedomím, že ste body darovali súperovi.

Čo spôsobuje smrť kohokoľvek je zbraň a tá zbraň je v tejto hre asi vždy iná. Počas hry totiž získavate body, za ktoré si môžete všelijako modifikovať rôzne typy strelných predmetov. Zo samopalu sa rázom stane brokovnica, ktorá lieči spoluhráčov, z raketometu je lepší raketomet, alebo z útočnej pušky je snajperka. Modifikovať ju môžete podľa možností, ale predovšetkým podľa predstáv vášho mozgu. Radšej poviem mozgu, lebo ten napadne fakt všeličo. Po vylepšení zbrane ju odporúčam hneď aj vyskúšať, pretože ja som na to zo začiatku nedbal a dopadlo to tak, že som mal azda tú najhoršiu možnú zbraň. Radšej ani nepopíšem čo mi vzniklo. Dajme tomu, že také čosi čo strieľalo veľmi pomaly japonky. To sú tie malé skákajúce loptičky. Ak sa projektil, ak sa to tak dá nazvať vôbec trafil do nepriateľa, otváral som šampanské a aj tak to prežil. Som ja ale sadista! Tak ako tak je to originálny nápad, ktorý sa tu javí ako jedno z najväčších lákadiel.

A aby ste boli úplne originálny, môžete si vybrať z málo rôznych charakterov. No dobre, tu trošku zavádzam, ak si nebudete kupovať za reálne peniaze vlastné oblečenie, máte veľmi málo možností sa odlíšiť. Ak ale hráte pravidelne, tak je šanca, aj keď malá, že občas dostanete nejaký ten kus oblečenia zadarmo. Ja mám zatiaľ štyri nové typy nohavíc pre jednu postavu.

Herné módy sršia originalitou

Aspoň niektoré a tie mám najradšej. Pravidlá sú jednoduché a prosté. Jeden je variáciou na klasický team deathmatch, kedy musíte zavraždiť nepriateľa. Zároveň sa musíte snažiť čo najviac prežiť. Tu k tomu musíte ešte potvrdiť jeho smrť tým, že po ňom zdvihnete kapsličku s modrou tekutinou. Toľko k pravidlám k tomuto typu hry. Druhým zaujímavým je ťažba Blutónia, čo je výťažok z nepriateľa Pepka Námorníka. V skutočnosti sa však jedná o nerastnú surovinu, ktorú musíte zbierať a odniesť do akéhokoľvek koša. Zberateľom tejto rudy je vždy jeden hráč v týme a toho treba chrániť. Zároveň eliminovať toho nepriateľského. Geniálne zábavný mód!

Ďalšie už sú menej originálne. Jeden s názvom Jackhammer je skoro to isté čo kradnutie vlajok, s tým rozdielom, že tu sa s tým kladivom viete poriadne ubrániť. Udriete do zeme a máte viac-menej vo svojom okolí ďalšiu mŕtvolku. Nuž a nakoniec tu je aj obsadzovanie bodov a ich uchránenie. Klasika.

Keďže je to čisto hra pre viacerých hráčov, nečakajte ani náznak príbehu. Čo by ste čakať mali, sú dobré a zaujímave mapy a tie tu sú. Je ich síce málo, ale sú zábavné a originálne. Mohli by sa však časom podobne ako v Battlefield: Heroes objaviť aj iné, novšie. Zatiaľ je ich počet dostačujúci. Sú pestré a žiadna nie je podobná tej druhej. Je tu aj menšia aréna na jašenie, ale aj väčšia, kedy rozmýšľate, ktorým smerom sa vydať, aby ste v ťažení boli úspešní. Rôzne typy herných módov sa objavujú aj na tých istých mapách, takže zo začiatku si budete musieť zvykať na tú a tú mapu a potom na tú istú mapu v inom type hry. A to je len dobré. Dobré je aj to, že sa nakoniec budete v hre dobre orientovať a začnete sa sústrediť čisto na zbrane. Tie sú veľkou dominantou. A nech sa pozerám na hru akokoľvek, vždy si uvedomím, že ju hrám najmä pre jej variabilitu, čo sa týka zbraní. Možno sa nájdu aj takí, ktorí stále hrajú s tým istým typom, ale to by bola nuda a zároveň malé zneuctenie autorov a ich geniálneho nápadu.

85%

Strieľačka zadarmo, ktorej sa nemusíte báť. Hráči UT- čka budú slintať blahom.