Za niektoré herné počiny, by vám oddaní fanúšikovia uhryzli všetky prsty i s rukavicami … a vôbec s celým zvyškom paže.
O tom by nám napokon mohli vývojári z Gearbox Software rozprávať celistvé zbierky, ako vtedy prevzali kvalitnú značku, a svojou hrou z nej urobili objekt surového nezáujmu väčšiny hráčov. S ambiciózne vyzerajúcej hry sa zo dňa na deň stal odstrašujúci prípad poukazujúci na skutočnosť, že nadmiera sebavedomia a presvedčenia o vytvorení licencie hodnej hry, sa skrátka nevyvedie vždy tak, ako si to samotní vývojári naservírovali.
Svetlo sveta uzrel titul, ktorý na budúcnosť značky uvrhol nepekne vyzerajúce šero plné rozpačitých pocitov hráčov. Je ale toto uvrhnutie značky do večných lovíšť oprávnené? Otazníček zahoďte, odpovieme si sami. Alien: Isolation – titul, ktorý svojou mrazivou atmosféru graduje v rozmedzí desiatich treniek na osobu.
Nostalgický závan spomienok
Všetko začína 15 rokov po udalostiach pôvodnej snímky Votrelec z roku 1979. Kedy sa v úlohe Amandy Riplyové vydáme na zdanlivo bezpečnú cestu smerujúcu do Sevastopole. Obrej obchodnej stanice umiestnenej na samotnom okraji vesmírnej spoločnosti. Sprvu bežné rutinné prehliadky s cieľom nájdenia čiernej skrinky objasňujúcej zmiznutie Amandine matky, sa razom stane krvavá hra na mačku a myš, ktorá slabším jedincom spôsobí nejedno herné kóma.
„V Alien: Isolation sa snažíme navrátiť sériu späť ku koreňom filmu Ridleyho Scotta“, vyhlásil kreatívny riaditeľ Alistan Hope. „Náš Votrelec je stelesnením multifunkčného vraždiaceho stroja, ktorý je rovnako tak inteligentný, nepriateľský, neúprosný, brutálny a nezastaviteľný. Toto bude tá pravá s votrelcami hra, po ktorej fanúšikovia vždy túžili.“
Dynamická, reaktívna, intuitívna a prispôsobivá AI prepožičia xenomorph schopnosť využívať všetky svoje zmysly, určené k jednému prostému dôvodu. Uštvať a zabiť.
Menej akcie, viac bu bu
Amandinou šancou na prežitie sa tak stane kombinácia improvizácie, dôvtipu a šťastia, hromady šťastia. Trojke faktorov, ktoré rozhodnú, či počas nasledujúcich desiatich sekúnd zbadáte načítacu obrazovku, či sa posuniete o ďalší krôčik k otvoreniu virtuálneho šampanského.
Hackovanie systému, dômyselné využívanie priestoru Sevastopole, uschovanie dôležitých materiálov a surovín. To všetko sa stane vašim denným chlebom, na ktorého konci vás čaká poriadne tvrdá kôrka plná životne dôležitých dielom.
Žiadne strelné zbrane s bezodnými zásobníkmi, tu sa hrá na férovku! Teda, v určitých medziach.
Budete sa svojho nepriateľa snažiť obísť, rozptýliť, či sa poddáte svojím hráčskym pudom a s najbližšou vecou po ruke ho majznete po hlave (mŕtvy smajlík)? Prehladáte každučké zákutia a štrbinu Sevastopolu, aj napriek faktu, že každučký krok môže znamenať načítaciu obrazovku? Risknem hľadanie životne dôležitých súčiastok, určených na výrobu improvizovaných predmetov slúžiacich k sebaobrane a tak k ľahšiemu priechodu hrou?
Prístup, s akým sa k hraniu postavíte závisí len a len na vás. Majte však na pamäti, že tu, je pomalšie a tichšie vždy lepšie, než bezhlavé behanie po rozľahlých komplexoch doložené prehliadnutím väčšiny dôležitých vecí.
Strach a Neistota
Ambiciózne ciele vývojárov a ohlasy fanúšikov štebocú o brutálnom úspechu, ktorý by mal značku vyniesť späť do kladného podvedomia valnej väčšiny. Len, aby to všetko nedopadlo ako minuloročný titul, ktorý sa zo začiatku taktiež tváril, ako nádejné využitie licencie. No, a ako to dopadlo?
Alien: Isolation sľubuje ten pravý hororový zážitok, podkreslený tónmi z pera Jerryho Goldsmitha. Vedzme, že vývojári naozaj splnia svoje sľuby, a ku koncu roka nám dopravia ďalší dôvod, kvôli ktorému nebudeme môcť spať, nieto si dôjsť do kuchyne pre mlieko.
zdroj:Czechgamer.com