Keď sme sa počas E3 2011 prvýkrát dozvedeli o brutálnej bojovke Ryse, ktorá mala veľmi zaujímavý spôsobom využívania ovládača Kinect, boli sme nápadom Cryteku viac ako očarení. Potom sa však po titule zľahla zem a znovu sa objavil až vlani, opäť pri konferencii v americkom Los Angeles, už trochu pozmenený a bez tak masívneho využitia Kinectu, napriek tomu stále atraktívny a graficky veľmi dobre vyzerajúci. Vo finálnej verzii však z toho všetkého však zostala len tá oku lahodiacia grafika, lebo ako si všimli už hráči počas samotnej E3, herná náplň sa obmedzila na stláčanie troch tlačidiel, čo nakoniec zodpovedajúcim spôsobom ohodnotili aj recenzenti.
Microsoft však priemerné hodnotenie okolo šesťdesiatich percent na serveri Metacritic neberie až tak vážne a uviedol, že od množstva hráčov majú dokonca veľmi pozitívne reakcie. „Metacritic je v našom priemysle komplikovaná téma. Samozrejme, že nás mrzelo vidieť hodnotenia, ktoré boli nižšie ako sme čakali,“ uviedol šéf Microsoft Studios Mike Ybarra v rozhovore pre Official Xbox Magazine, „Je to ťažké u akejkoľvek hry, do ktorej ste vložili toľko času a snahy. “
Na druhú stranu, veľa hráčov tvrdí, že Ryse milujú. Keď sa pozriete na Amazon, naša hra je zákazníkmi hodnotená štyrmi hviezdičkami z piatich.
Ybarra tiež prezradil, že jedným z hlavných zmyslov Ryse bolo prezentovať grafické možnosti novej konzoly Xbox One. Vývojári to vraj mali v pláne už od samého začiatku, od prvého koncepčného návrhu. Zároveň sa však snažil Cryteku zastať a upozornil, že vývoj hier je plný kompromisov a to vo všetkých ohľadoch, či už ide o efekty, rozlíšenia alebo scriptovania sekvencie. „Samotné rozlíšenie nerozhoduje o tom, či hra bude vyzerať dobre, alebo nie, ide o jeden z mnohých faktorov. A výber takých faktorov je plne v kompetencii autorského tímu, ktorý rozhoduje, čo je pre ich unikátny herný zážitok najlepšie,“ uzavrel.
zdroj:Czechgamer.com