Contrast – recenzia

Tiež ste ako malí, pokojne aj teraz, chceli predbehnúť svoj ​​vlastný tieň? Schovať sa niekam? Nezmoknúť, aj keď bude veľká prietrž mračien? Všetko to sú krásne predstavy. A teraz máte možnosť si ich vyskúšať na vlastnej koži, teda na klávesnici a myši. Hra Contrast je, ako plynie zo samotného názvu, hra kontrastov a tieňov. Hra zabalená v peknom grafickom kabátiku s príjemným soundtrackom sa na prvý pohľad zdá ako pekná odreagovacia možnosť na jedno popoludnie. To je pravda, ale nič nie je dokonalé.

Príbeh sa točí okolo malého dievčatka Didi. Nechceme povedať, že jej život je smutný a že stojí za starú belu, ale najľahšie to tiež nemá. V jej rodine panuje napätie. Mamička je úspešná speváčka u klavírov, zatiaľ čo otecko je chudák topiaci sa vo vlastnom biznise, pretože ním vlastnený cirkus nezarába toľko, aby mohol spať pokojným spánkom. Mamička chce po otcovi, aby si zbalil svojich päť sliviek a vypadol z domu, a to sa malej Didi samozrejme nepáči. Z toho všetkého napätia si teda vymyslela istú kamarátku, ktorá má schopnosti ako stať sa tieňom a … a … a to je tak asi všetko. Didi samozrejme chce mať rodinu pohromade, preto sa rozhodne riešiť túto situáciu na svoju päsť. V tom jej pomôžete vy, Dawn, ako jej kamarátka.

Toto všetko je skvelý nápad. Aspoň na prvý pohľad. Časom sa však prvý dojem z príbehu stane niečím neohromujúcím, ku koncu jedným zo skôr zápornejší bodov konečného hodnotenia. To hlavne ovplyvňuje smutný fakt, že hrou celou prejdete približne za 4 až 5 hodín, a to je málo, aj keď sa jedná o taký titul, ktorý by hraciu dobu 20 hodín vôbec nemusel mať. Ak by hra neponúkala stále nové veci, čo neponúka, ale k tomu sa dostaneme potom, tak by takých 10 hodín úplne stačilo, a to aj napriek nemastnému-neslanému príbehu. Hodnotenie by potom vyzeralo o trochu lepšie.

Hra po príbehovej stránke neponúka nič extra, zato vizuálne sa jedná o lahôdku. Pekne vytvorená Paríž 20. rokov plná nočných barov, divadiel a podobných vecí dýcha pohodovou atmosférou, ktorú by sme chceli niekedy zažiť naživo. Ku všetkému vám bude hrať jazzová hudba, ktorá celú atmosféru krásne uhladzuje. Už len prechádzanie sa po hernom prostredí je príjemné. Len škoda tých herných bugov, ktoré otravujú výsledný dojem.

Dawn má schopnosti stať sa svojím vlastným tieňom. Keď ním nie je, vidíte hru v treťom rozmere. Do druhého rozmeru sa dostávate, keď prejdete práve do tieňov. To budete využívať hlavne v situáciách, v ktorých by bola malá Didi sama bezmocná. Jedná sa o veci typu „prejdi do druhej miestnosti, tam spusti dvere dolu, aby nimi Didi mohla prejsť, vráť sa a opäť cez tiene prejdi do inej miestnosti, kde už na teba čaká Didi“.

Didi budete často pomáhať riešením jednoduchých hádaniek a puzzlov, ktoré bohužiaľ nie sú tak ťažké, ako by mohli byť. Inými slovami, pre skúsených riešiteľov puzzlov a podobných veci nebude Contrast predstavovať žiadnu výzvu. Opäť ďalší nevyužitý potenciál hry.

Contrast

A konečne (konečne?!) Sa dostávame k najväčšiemu problému hry – bugy. Dawnine tieňove schopnosti sú síce pekná podívaná, ako sme už písali, lenže sú tiež pekne zbugovatelé. Veľakrát sa nám stalo, že Dawn úplne nezmyselne spadla z tieňa, hoci sme práve riešili puzzle alebo hádanku robili veľmi opatrne a nikam sme sa neponáhľali.

Finálny verdikt: Contrast je pekne vymyslený príbeh, ktorý však mal zostať dlhšie na papieri. Prechody do tieňa a následné herné interakcie nerobia vždy všetko tak, ako by mali, krátka herná doba podčiarknutá zmieneným nie príliš dobrým príbehom. Contrast navyše nepredstavuje žiadnu výzvu pre skúsených hráčov, čím sa naskytuje možnosť menej zdatných puzzlarom vyskúšať si niečo na ich úrovni. Aspoň že vizuálny kabátik a hudobný doprovod dopadol na jednotku.

Contrast

Výrobca: Compulsion Games
Distribútor: Focus Home Interactive