Watch Dogs – nadupané preview

Watch Dogs bezpochyby patrí medzi najambicióznejšie, najlepšie vyzerajúce …. A viete čo? Toto ste už asi museli počuť toľkokrát, že je to pre vás tak zabehnutá správa až hanba, každopádne či patríte medzi hráčov, ktorí o existencii Watch_Dogs ani netušia, tak si tieto informácie môžete trebárs vygoogliť. Pre rýchle zopakovanie pripomeniem jednu vec a to, že sa Watch_Dogs bezpochyby zaradí medzi jedny z najlepších hier tohto roku, a kto vie, možno aj medzi najlepšie hry vôbec.

Chicago: mesto plné života

Watch_Dogs je zasadené do futuristickej verzie Chicaga 21. storočia. Áno, v hre sa ocitneme v nie až tak vzdialenej budúcnosti. Celé Chicago je prepojené tzv. CTO, ktoré zbiera informácie o všetkých a o všetkom. Pomocou CTO sú riadené a spravované všetky stroje, kamery, mosty, výťahy, proste všetko, čo je závislé na elektrine.

Na obrázkoch a traileroch sa Chicago tvári ako jedno z najväčších a najživších miest, čo sme kedy mali možnosť v hre vidieť. To potvrdzujú samotní vývojári, ktorí chvíľu po oznámení značky vypustili do sveta novinu, že pre ich novo pripravovanú hru Watch_Dogs vymysleli úplne nový herný engine zvaný Disrupt, ktorý používa pokročilé spracovanie dát pre ohromujúci vizuálny a neuveriteľne prepracovaný živý svet.

Slovami vývojárov: „Vďaka úplne novému enginu sa nám naskytli také možnosti, o ktorých sa nám ani nesnívalo. Mohli sme konečne vytvoriť krásny živý svet, v ktorom sa náhodne generované udalosti dejú sami od seba a nečakajú na akciu hlavného hrdinu „.

Watch Dogs

Aby som to uviedol na pravú mieru: svety, v ktorých sa náhodne generované udalosti dejú, už existujú, ale svet vo Watch_Dogs by mal byť predsa len niečím výnimočný. Vysvetlím na oficiálnom oznámení vývojárov, ako Disrupt pracuje:

„Náš nový engine pracuje na princípe stoviek až tisícok náhodne generovaných udalostí, ktoré sa v priebehu hry môžu stať. Môže sa teda stať, že hráč spôsobí dopravnú nehodu, náhodní okoloidúci vás uvidia, zavolajú policajtov, ktorí sú za chvíľu na mieste a už vás stíhajú. Taktiež sa ale môže stať, že o pár blokov ďalej sa tiež stane autonehoda, kvôli ktorej sa policajná zložka oneskorí, a vy stihnete utiecť. Taktiež sa ale môže stať, že spôsobenú autonehodu nikto neuvidí atď … “

Náhodných udalostí by mala byť naozaj pestrá škála, od drobných prepadnutí na ulici a autonehôd, až po vraždy a krádeže áut. Ak vývojári túto myšlienku splnia aspoň z polovice, tak sa máme naozaj, ale naozaj na čo tešiť.

Kto vôbec je Aiden Pearce?

Aiden Pearce je geniálny hacker a bývalý kriminálnik s vlohami k parkouru, ktorého trestná minulosť viedla k obrovskej rodinnej tragédii, kvôli ktorej začal Aiden svoju rodinu ochraňovať 24 hodín denne. A to tak, že do svojho bytu nainštaloval kamery, z ktorých sa mu všetok obraz prenáša do jeho smartphonu. Samozrejmosťou je, že ani jeden príslušník jeho rodiny nič netuší. Z tejto záľuby sa neskôr stala závislosť takých rozmerov, kvôli ktorej si Aiden ehm … vypožičal samotný CTO systém, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť Chicaga a teraz aj jeho smartphonu.

A razom máme z Aidena samozvaného ochrancu všetkých nevinných ľudí v Chicagu, ktorý prahne po pomste. Po akej pomste pýtate sa? No to zatiaľ vedia, len samotní vývojári, ktorí nám o príbehu prezradili iba to, že tam bude nejaký chlapík, ktorý prahne po pomste, a v ruke bude mať mobil.

Watch Dogs

Nie, samozrejme, že to trochu rozobrali, ale ohľadom príbehu nám toho veľa nepovedali. Každopádne môžeme predpokladať, že dôvodom pomsty bude tragédia, ktorá postihla Aidenovu rodinu.

CTO aneb zdroj veľmi užitočných informácií

Centrálny operačný systém (ďalej len CTO) je počítačová sieť spájajúca takmer všetkých a všetko. Vďaka tejto naozaj užitočnej „aplikácii“ ovláda Aiden prakticky všetky mestské technológie a informácie – vrátane všetkých informácií o obyvateľoch mesta.

Tieto informácie nám o každom obyvateľovi prezradia prakticky všetko. Koľko zarába, kde pracuje, jeho meno, vek a dokonca aj percentuálnu šancu na zločin, ktorý by jeho zavinením mohol vzniknúť. Ale hlavne zistíme obsah bankového účtu, ktorý žmurknutím oka môžeme vybieliť do posledného dolára.

Samozrejme, ak máte aspoň trošku toho citu, tak určite nevybielite účet smetiara, ktorý so svojím platom vyžije len tak tak, ale vyberiete si iný cieľ, napríklad generálneho manažéra, ktorého plat dosahuje tisícov dolárov.

Ešte sa vrátim k percentuálnej šanci na zločin, vďaka ktorej môžete potencionálneho zločinca usmerniť poriadnou ranou vaším teleskopickým obuškom, najlepšie do oblasti pečene. Vďaka tomu ste práve mohli zachrániť ľudský život, ktorý by bez vášho včasného zásahu mohol vyhasnúť. Bohužiaľ je tu aj šanca, že predpokladaný zločin sa vôbec nemusel stať a vy ste práve eliminovali nevinného človeka, ktorý si kvôli vám bude musieť vziať poriadne dlhú neschopenku.

Watch Dogs

CTO nám okrem možnosti prísť si na veľké peniaze, zistiť si informácie o svojom cieli, alebo zabrániť potencionálnemu zločinu dáva tiež niekoľko druhov možností, ako svoj cieľ zneškodniť, prípadne sa rozhodnúť, ako z daného miesta utiecť.

Mobil, najlepší priateľ človeka

Práve o tom by nám mohol Aiden rozprávať. Predsa len, v jeho prípade to platí dvojnásobne. Nielenže si môže pomocou svojho smartfónu zistiť prakticky všetko; Aiden môže aj prakticky všetko ovládať. Samozrejme len do určitých medzí a len to, čo má nejakú spojitosť s CTO, alebo elektrinou.

Tento prvok dáva hre toľko možností, že sa až bojím, že mi moja fantázia nebude stačiť a budem len slepo kopírovať triky, čo som videl v traileroch. Tieto možnosti nám tiež poskytnú hneď niekoľko spôsobov, ako si poradiť s príbehovými, ale aj vedľajšími misiami, čo hre dodáva motiváciu pre opakované hranie.

Ako to tak z doterajších obrázkov a trailerov vyzerá, budeme mať tri spôsoby, ako danú misiu, či situáciu vyriešiť.

> Prvý spôsob je veľmi agresívny. Jednoducho povedané: vletíte tam, postrieľate všetko, čo sa hýbe, kým sa to nehýbe, nájdete svoj cieľ a zlikvidujte ho tak, nech to všetci počujú. Vezmete nohy na plecia, po ceste postrieľate všetko, čo zbadáte, a nakoniec zmiznete v ukradnutom aute spolu s celým okrskom za chrbtom.

> Druhý spôsob, pre ktorý je Aidenov smartphone priamo stavaný, je zvoliť trochu tíšiu cestu. To znamená prejsť celú misiu na stealth. Pomocou kamier si môžeme zistiť polohu nepriateľov, vyhodiť ističe, eliminovať cieľ a zmiznúť v dave ľudí. Predsa len, Aidenov smartphone je tak šikovná vecička, že by mu ju určite závidel aj samotný Sam Fisher zo série Splinter Cell.

> Tretí spôsob je niečo medzi prvým a druhým štýlom, ostatne závisí len a len na hráčovi a jeho fantázii. Každú misiu si totiž môže vyriešiť akýmkoľvek spôsobom a to zakaždým inak.

Spolu s tým taktiež súvisí útek. Najlepším príkladom je záznam z dema, v ktorom môžeme vidieť skoro všetky dôležité prvky, ktoré sa vo Watch_Dogs objavia.

Môžeme si tak všimnúť napríklad rušenie tel signálu, získavanie potrebných informácií odpočúvaním telefonátu, elimináciu cieľu pomocou sabotáže semaforu a následného úteku pred políciou ukončeného efektným skokom cez zdvíhací most.

Zdvíhacím mostom a sabotážou semaforov to ale nekončí, v Aidenovom repertoári nájdeme taktiež štýlové proti-parkovacie zábrany, možnosť zastaviť nadzemku, spustiť alarm u akéhokoľvek auta a spôsobiť blackout (výpadok prúdu, ktorý dočasne preruší zásobovanie rozsiahleho územia elektrickou energiou).

Zbrane a vozidlá

Na našej ceste za pomstou náme len mobil a nohy stačiť nebudú a tak nás vývojári obdaria tridsiatkou tradičných zbraní a až 65 druhmi vozidiel. Treba podotknúť, že Watch_Dogs bude sandboxová akcia a s tým sa spája aj lietanie v lietadlách a vrtuľníkoch. Zatiaľ to ale vyzerá, že si budeme musieť vystačiť s autami, motorkami a vlastnými chodidlami.

Multiplayer – bitka dvoch, hackerov

Nedávno uzrel svetlo sveta multiplayerový trailer, z ktorého si môžeme odvodiť, ako bude asi hra po sieti prebiehať. Hneď na začiatku videa je Aiden hackovaný iným hráčom, ktorému sa to ale nepodarí a Aidena to tak akurát naštve. Nasleduje hľadanie hráčov, pri ktorom si môžeme pomôcť hacknutím kamery, ktorá nám zaberie väčší priestor. Po identifikácii a nálezu hráča nasleduje zbesilá naháňačka mestom s úlohou druhého hráča chytiť a zabiť.

Watch Dogs

V polovici videa sa situácia prehodí a z Aidena sa stane hacker, ktorý má za úlohu hacknúť vybraného hráča a pokiaľ možno nenechať sa pri tom odhaliť a chytiť.

Podľa všetkých doterajších informácií, vieme ďalšie dve dôležité veci. Po prvé to, že multiplayer by sa mal so singleplayerom prekrývať tak, bez toho aby to samotní hráči vôbec tušili. Vývojári vďaka tomu chcú navodiť pocit neistoty – nikdy totiž nebudete vedieť, či vás naozaj nejaký druhý hráč sleduje, alebo nie.

Tento pocit bude navyše umocňovať fakt, že samotní hráči uvidia seba ako Aidena Pearce, ale ostatných hráčov budú vnímať ako klasických obyvateľov mesta. Rovnako tak ale uvidí váš protihráč seba ako Aidena a vás ako klasického obyvateľa mesta. Vďaka tomu nebudete vedieť, či ten chlapík za vami je obyčajné NPC, alebo iný hráč. Slovami vývojárov: „Chceme, aby sa hráči obzerali za rameno a boli v neustálej neistote z toho, že ich niekto môže sledovať“.

A za druhé by sa v hre pre viacerých hráčov mali objaviť aj možnosti, ako si hru viacerých hráčov užiť. V núdzi môžeme vyslať žiadosť o pomoc, vďaka ktorej vám možno nejaký druhý hráč pomôže a prípadne vám zachráni krk. Ďalej sa tiež dočkáme možnosti ostatných hráčov vyzvať na súboj, ak druhý hráč vašu výzvu prijme, zohrá sa medzi vami súboj.

Po ukončení súboja sa plynulo vrátite k tomu, čo ste pred tým robili a môžete tak bez problémov pokračovať v plnení misií či vedľajších úloh.

Samozrejme, ak nebudete chcieť byť stále pripojení a budete si chcieť užiť čisto svoju vlastnú hru bez obzerania sa za rameno, tak sa stačí jednoducho odpojiť a ponoriť sa do zážitku, ktorý nám Watch_Dogs ponúkne.

> Watch_Dogs vychádza 22. Novembra na Xbox360, PS3 a WiiU.

Watch Dogs
zdroj: Czechgamer.com





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár