Hitman: Absolution – dojmy z Gamescomu

Ešte predtým, než sa do veľkých hál na ešte väčšom Gamescome nahrnuli stovky fanúšikov v cosplayoch (tzn. prezlečenie za rôzne postavy z filmového a herného sveta), v hale sedem stál osamelý muž. Pekný čierny oblek, vlasy žiadne, človek by si ho pomýlil s bankárom. Teda, keby v každej ruke nemal jeden Desert eagle a nemieril s ním na vás.

Našťastie to ale bol len živý reklamný pútač na nový diel z obľúbenej série o nájomnom zabijakovi s krycím číslom 47, nazvaný Hitman: Absolution. Od posledného dielu Blood Money ubehlo celých šesť rokov, kedy nedočkaví fanúšikovia tejto stealth akcie každý deň vyhľadávali na internete nejaké nové Info o ďalšom diele. A teraz si ho účastníci tohtoročného Gamescomu mohli dokonca aj zahrať. Išlo síce len o jednu misiu, ale aj tak mi bolo jasné, že agent 47 ani po tých dlhých rokoch do starého železa nepatrí.

Ako oslniť redaktorov inak, než ich vpustiť do výbehu ako dravú zver a dať im korisť, ktorú majú uloviť? No, možno ešte výbeh vymeniť za čínsku štvrť, dravú zver za nájomného zabijaka a korisť za dvoch zbabelcov, ktorí sú vaším cieľom.

Spôsob, akým to urobíte, je čisto na vás. Okrem typických dvoch pištolí a škrtiaceho lanka sa tu opäť môžu využívať nespočetné možnosti prostredia, ako napríklad pripravenie otráveného jedla pre jedného z bodyguardov, potom si vziať jeho oblečenie a tým sa dostať až k cieľu. Ale pozor! Aj umelá inteligencia ostatných postáv prešla za tie roky vývojom, takže sa vám môže stať, že ostatní členovia telesnej stráže spoznajú, že nie ste ten, za koho sa vydávate, a začnú po vás strieľať.

Ale nie je to len správanie postáv, ale aj celkovo prostredie, čo oslní oko hráča. Aj samotné prostredie (aspoň ukážka čínskej štvrti) bolo veľmi dobre spracované. Od stánkov s jedlom, kde oheň plápolá pod i na panvici, cez červeno svietiace lampióny, ktoré osvecujú inak temné nočné uličky, až po davy ľudí, prechádzajúcich celým týmto hurhajom, netušiac, že čoskoro sa tu odohrá vražda.

Tiež na systém boja sa nezabudlo a dostal zaslúžené zlepšenia. Hand-to-hand súboje sú teraz v spomalenom režime, kde v určitých chvíľach musíte stlačiť príslušnú klávesu (tlačidlo, čokoľvek, záleží na tom, na čom hráte), inak dostanete na frak vy. Teda pardon, na oblek. A podobne je na tom aj systém zameriavania. Zapnutím spomaleného režimu môžete zamerať rôzne časti tela rôznych nepriateľov a svet je zase o niečo bezpečnejší. Aspoň pre vás.

Ale aj cez to je útek pred niekoľkými nepriateľmi prakticky nemožný, Hitman je stále len stealth akcia, a preto je hlavné zostať nepozorovaný, alebo aspoň neodhalený.

Takže aj napriek možnosti výberu, ako danú misiu splníte, je vždy pohodlnejšie ticho sa k cieľu priblížiť ako si k nemu prestrieľať cestu. Mali sme na čínskom trhovisku odstrániť dva ciele, z ktorých jeden patril k príslušníkom polície. Holohlavý chlap v obleku a s revolverom za pásom na seba priťahuje nechcenú pozornosť, už len keď postáva pri stánku, takže je potrebné sa rýchlo zorientovať a vymyslieť plán. Dobré je, že zostáva možnosť koketovať s prostredím. Keď po vás idú, jednoducho zaleziete do kontajnera, univerzálneho úkrytu všetkých nájomných zabijakov. Prezlečiete sa a zmiznite. Hoďte psovi kosť. A tak ďalej. Tých možností bolo toľko, že ich počas hrania krátkeho dema nešlo využiť.

Dostať sa do sporu s políciou rozhodne neodporúčame. Je ich viac ako vašich nábojov, a aj keď krytie a interakcie s okolím fungujú výborne, rovnako, znepriateliť si po zuby ozbrojené posily určite nie je to, z čoho by si agent 47 mal urobiť prioritu. Preto premýšľajte, taktizujte. Prostredie vyzerá úplne parádne, zo zhruba pol hodiny hrania jednej z „challenge“ misií sa ťažko hľadá niečo, čo by sa hre dalo vytknúť. Rozhodne si dajte oblek do čistiarne. Hitman: Absolution vychádza už na jeseň.





You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Pridať komentár